Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 00:39
Medlem
dezines avatar
Tänk att över 1000 sidor spekulationer, teorier och rent svammel landar i något så "enkelt" som att ett par sommarjobbade litauer snickrar på ett tak mitt emot kafét. Tycker det vore anmärkningsvärt om inte polisen tämligen omgående efter försvinnandet tittade upp vilka personer som faktiskt rör sig dagligen i närheten och med det också vetat om dessa personer. Sen behövs ju konkreta bevis att nysta vidare i. Den kan man ju tycka de borde fått av handsken som man faktiskt hittar där inne i ladan där de håller till.

De har förmodligen sett att hon lämnas ensam i samband med att de själva är klara för dagen, en eller båda gör närmanden som slutar i att hon blir bragd om livet direkt på plats. Är övertygad att polisen kommer göra fynd i bilen som styrker transport av kroppen i det fordonet. Handsken kan ha glömts eller lämnats kvar när de rulla in henne i presseningen eller liknande inne i ladan. De har sedan kört en bit, stannat och demloerat mobilen (kanske med bilen). Slängt ringar, smycken mm "mindre" objekt ut på åkern eller i grönskat som gör det svårare att upptäcka. I torsdags och fredags när sökområde utvidgas drabbas de av smått panik och tror väl sig kunna plantera ytterligare tillhörigheter bakom MPS skallgång eller under MPS skallgång. De blir påkomna och hamnar i en diskussion med sökande som leder till att polis kontaktas. Eftersom ingen har mandat att hålla de kvar så sticker de iväg hemåt. En patrull kommer snabbt till platsen och får vetskap på plats av MPS om vad som påträffas eller diskuterats och sätter fart efter samtidigt som de tillkallar extra resurser. De uppdagas rätt kvickt att personerna har jobbat mitt emot kafét och avspärrningarna samt den polisiära insatsen på fredag kväll är ett faktum.

Jag personligen tror kroppen är hel och jag köper inte teorin om sprit köp. De hade koll på flickan och ville göra ett försök som blev ödestigert. Usch så tragisk händelse när de blir så uppenbart och nyanserat. Målar en bild i huvudet hur de sitter där på taket och snickrar i veckor och hon helt ovetandes sommarjobbade på ett kafé mitt emot. Utan någon som helst vetskap om att en dag kommer de ta hennes liv. Vila i frid Lisa <3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Kan någon som var på plats, eller bott i området säga om en av dom gripna Litauerna var denne person?
http://www.interpol.int/notice/search/wanted/2010-14073

Och hur isåfall ett sånt jävla as ens kommer över gränsen. Nog får va nog. SOSSE regering och alla annan jävla öppna gränser regering.

Fel ålder eller? Dem gripna var väl i 30 års åldern?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Du TROR en massa. Men så är det inte.
Om det inte hade varit Lisa Holm till 110% så hade polisen inte sagt "Sannolikt Lisa Holm".
Det gör de aldrig.

Polisen har alltså identifierat henne men inte de anhöriga.
Konstigare än så är det inte.

Och återigen är detta ett tecken på att kroppen varit relativt välbevarad. Annars hade man använt andra termer som polisen gör.

Klart att jag tror. Som ungefär alla här.
En del skriver saker som sanning.

Jag säger inget om skicket....
Senast redigerad av Nisse38 2015-06-14 kl. 00:41.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
I sådant fall är det världens konstiga synvilla med tanke på hur nära den ser ut att stå silon.
I mina ögon ser silon ut att stå en bra bit bort.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
I sådant fall är det världens konstiga synvilla med tanke på hur nära den ser ut att stå silon.
Slänger upp en ny karta:

Här är fyndplatsen enligt mig:

http://s11.postimg.org/ghmag28du/fyndplats.jpg
Medlem
KaptenKarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
http://www.ladda-upp.se/image.php?id=152389&size=full

Boden syns strax till höger om den högra gödselbrunnen på det nedre fotot.

Mörk tak och vita väggar.

Tycker inte det liknar någon bod. Snarare någon form av container.

http://i.imgur.com/hWkXOXz.jpg
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Nu var ju dessa snubbar arbetare men kanske ändå inte uteslutet att dom agerar hyresvärd för transitboende åt organiserad brottslighet. Mitt ute på vischan och "vitt arbete" som täckmantel är ju perfekt. Så visst kan en GM komma från huset men sedan länge inte vara kvar i Sverige. Dock långsökt, trots allt. Rimligen är rätt GM redan tagna. Men kan ändå vara intressant att nämna ovan.

Jepp, jag är inne på det spåret, dvs att de gripna är högintressanta, men att de i själva verket inte är GM.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Först och främst, vila i frid Lisa Holm. Jävligt tragiskt.

Hur tänkte du om våldtäkterna? Är inget ovanligt i Sverige idag med gruppvåldtäkter. Det förekommer i princip någon sådan per månad. Gruppvåldtäkten på finlandsfärjan i vintras är den senaste jag känner till.

Jag utgår ifrån att du, liksom alla andra, skulle fatta att jag menar våldtäkt med dödlig utgång. Alltså Mord.

Men det är tydligen inte knivens skarpaste eggar här och ber om ursäkt om jag är på lite för hög nivå.
2015-06-14, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Öh va?

Jag var ironisk för att vissa personer här inte är så bra att på att tolka uttalanden från polisen. Det som hände var att Polisen hittade Lisa och de kunde identifiera henne på plats men det kunde inte säga med 100% att det var hon eftersom liket inte blivit identifierat av en närstående släkting eller via dna.

Baserat på detta uttalande från polisen under pressträffen så tror en massa personer på flashback att hon såg hemsk ut och var styckade i 300 delar och därför kunde inte polisen identifiera henne till 100% vilket är fel. Polisen kan helt enkelt inte med 100% säkerhet säga att de är hon om ingen identifierar henne eller om de på annat sätt typ dna går att bevisa. Det handlade inte om kroppens skick även om hon hade varit styckad.
Man ska inte dra för stora växlar på att polisen inte kunde säga med 100% säkerhet under gårdagnatten

Funderingarna från min sida var mestadels i om 3 fyndet var garanterat från henne utan att det har presenterats men att de var obehagligt fynd som jag förstått det.
Om det då kunde röra sig om ev avklippt hår för att lättare kunna föra bort henne i om människohandels misstanken på en av GM
Medlem
bajskorvN1s avatar
Enligt litauer som bor i Sverige, kommer det att brottet kan vara inblandade även några personer. "En av de gripna i dag erkänt att han deltog i mordet, men att han inte dödas," - säger M.Mažeitavičius.

DETTA BEHÖVER INTE STÄMMA!

Källa: http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/kriminalai/svedijoje-suimti-du-lietuviai-itariami-nepilnametes-nuzudymu.htm#.VXywafntlBd
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
LOL.. är ju tvärtom bara gubbsjuka typer med stånd som fantiserar ihop sexslavsteorierna. Finns ju inga tjejer som exporteras från Sverige till Litauen! Trafiken går ju åt andra hållet. Släpp dom teorierna.

Jag trodde inte heller på trafficking när det togs upp tidigare i tråden, men nu har vi mer fakta. I tidning i Litauen utpekas en av MGM som efterlyst på Interpol för människohandel och detta kan mycket väl ha varit anledningen att de efterlyste LH på Interpol.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djuphavsdjungeln
Lisa Holm kan vara den som närmar sig männen för att hon är sexuellt intresserad av någon av dem. Det kan röra sig om ett frivilligt samlag som övergår till gruppvåldtäkt. Ni har fel om ni tror att 17-åriga sliddjur inte tar sexuella kontakter med äldre män. Det händer hela tiden. Kan mycket väl vara hon som sätter sig på mopeden, ser någon av männen på avstånd och går över dit för att se om hon kan få till ett samlag. Hon har hjälmen på för hon vill skynda sig innan mannen hinner lämna platsen. Sen går allting fel. Med tanke på att hjälmen inte återfinns så kanske det rör sig om en nack-fraktur som uppkommit under våld då samlaget spårar ur.

Många tjejer gillar äldre killar, det vet väl alla men aldrig att hon skulle bli intresserad av någon av dom, hon är i stort sett en 10 poängare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in