Vad skulle den ha med identifiering att göra, menar du? Föräldrarna har identifierat flickan, förmodligen på bilder tagna av polisens tekniker eftersom de knappast förts till själva fyndplatsen för direkt konfrontation.
Är det nån som har helt säkra ID på de manliga MGM? Kärringen skiter jag i, hon kommer att ruttna i nåt öststatsfängelse, men männen vill man ju veta mer om så att de blir ordentligt outade.
Om du läser hela mitt inlägg ser du även att jag poängterar att jag inte har någon erfarenhet av identifiering av BO.
Snälla nån varför skulle dom göra inbrott precis när dom stängde cafet?
GMs bor precis i närheten, dom skulle väl ha lite koll o vänta ett tag om dom kände för att göra inbrott.
GMs var i närheten o såg att BO blev ensam o passade på, svårare än så är det nog inte.
Precis min poäng, det handlar inte om inbrott. Jag gav ett svar på vad någon annan skrev - utgår från att du fattar hur Flashback funkar.
Men detta borde inte förstört kroppen så pass att polisen bara kunde anta att det var LHs kropp. Jag tror att kroppen var i dåligt skick på grund av yttre våld.
Det behöver inte vara så stor förstörelse heller. En person som avlider mister ju all muskelspänning i ansiktet och får så kallat "porslinsansikte" och bara efter några timmar efter döden kan personer utan yttre skador få ett helt annat utseende. Som kan vara svårt att som utomstående helt identifiera till 100%
Googla caledonian jane doe till exempel. Hon liknade inte "sig själv" efter döden. Trots ett intakt ansikte.
Tänk att över 1000 sidor spekulationer, teorier och rent svammel landar i något så "enkelt" som att ett par sommarjobbade litauer snickrar på ett tak mitt emot kafét. Tycker det vore anmärkningsvärt om inte polisen tämligen omgående efter försvinnandet tittade upp vilka personer som faktiskt rör sig dagligen i närheten och med det också vetat om dessa personer. Sen behövs ju konkreta bevis att nysta vidare i. Den kan man ju tycka de borde fått av handsken som man faktiskt hittar där inne i ladan där de håller till.
De har förmodligen sett att hon lämnas ensam i samband med att de själva är klara för dagen, en eller båda gör närmanden som slutar i att hon blir bragd om livet direkt på plats. Är övertygad att polisen kommer göra fynd i bilen som styrker transport av kroppen i det fordonet. Handsken kan ha glömts eller lämnats kvar när de rulla in henne i presseningen eller liknande inne i ladan. De har sedan kört en bit, stannat och demloerat mobilen (kanske med bilen). Slängt ringar, smycken mm "mindre" objekt ut på åkern eller i grönskat som gör det svårare att upptäcka. I torsdags och fredags när sökområde utvidgas drabbas de av smått panik och tror väl sig kunna plantera ytterligare tillhörigheter bakom MPS skallgång eller under MPS skallgång. De blir påkomna och hamnar i en diskussion med sökande som leder till att polis kontaktas. Eftersom ingen har mandat att hålla de kvar så sticker de iväg hemåt. En patrull kommer snabbt till platsen och får vetskap på plats av MPS om vad som påträffas eller diskuterats och sätter fart efter samtidigt som de tillkallar extra resurser. De uppdagas rätt kvickt att personerna har jobbat mitt emot kafét och avspärrningarna samt den polisiära insatsen på fredag kväll är ett faktum.
Jag personligen tror kroppen är hel och jag köper inte teorin om sprit köp. De hade koll på flickan och ville göra ett försök som blev ödestigert. Usch så tragisk händelse när de blir så uppenbart och nyanserat. Målar en bild i huvudet hur de sitter där på taket och snickrar i veckor och hon helt ovetandes sommarjobbade på ett kafé mitt emot. Utan någon som helst vetskap om att en dag kommer de ta hennes liv. Vila i frid Lisa <3
Tror på detta med.
Dessutom så var det en person som verkar ha insyn i polisen arbete som pratade om örhängen.
BO hade säkert några fina örhängen som GMs beslutade för att dom var för väderfull att slänga så dom behöll dom hemma hos sig?!
Så många rötägg härinne klanka på polacker litauer invandrare för att dem är misstänkta.
Gissar hårt på att något psykfall dödade/våldtog o ville sätta dit dem och dumpa kroppen, så dumma kan dem inte vara o dumpa den i sin egen lada och tro att den inte blir hittad när dem har så gott om tid att röjja.
Imorn lär ju kroppsundersökningen vara officiell och dna proverna detsamma.
Och alla sprit/rån teorier ni måste vara rötägg till gubbar som skriver detta.
Om hon blev mördad i eller i närheten av skjulet kanske de släpade in henne där tillfälligt men sedan blev för rädda för att flyta henne ytligare när sökandet efter Lisa kom igång?
Det är jättesvårt att gissa med så lite information när vi inte vet vart, när och varför hon blev mördad men nog tror jag att de häktade personerna är inblandade med tanke på rubriceringen...
Har skummat igenom tråden men inte sett något klart om det (kan ha missat det).... hur pass öde ligger cafeet? Som det verkar var hon på väg hem (såvitt inte GM satte nyckeln i moppen eller alternativt stoppade henne på vägen och körde tillbaka moppen). Jag har kollat på kartbilder i media men har svårt att få en uppfattning om hur pass folktomt det är på platsen man misstänker hon försvann. Det var inte så sent heller. Hade hon blivit överrumplad tänker jag annars att det borde märkts, om hon tvingades bort i nästan samma ögonblick hon skulle till att kliva på moppen borde hon kanske försökt värja sig och då tänker jag att moppen borde sparkats omkull?
Om de som nu är misstänkta jobbat i byggnaden mittemot kanske de ropat på henne för att be om hjälp eller fråga om något? Det verkar som hon blev avnbruten just som hon skulle åka och att hon lämnade moppen frivilligt i avsikt för ett kort ögonblick.
Lisa Holm kan vara den som närmar sig männen för att hon är sexuellt intresserad av någon av dem. Det kan röra sig om ett frivilligt samlag som övergår till gruppvåldtäkt. Ni har fel om ni tror att 17-åriga sliddjur inte tar sexuella kontakter med äldre män. Det händer hela tiden. Kan mycket väl vara hon som sätter sig på mopeden, ser någon av männen på avstånd och går över dit för att se om hon kan få till ett samlag. Hon har hjälmen på för hon vill skynda sig innan mannen hinner lämna platsen. Sen går allting fel. Med tanke på att hjälmen inte återfinns så kanske det rör sig om en nack-fraktur som uppkommit under våld då samlaget spårar ur. Då är det inte säkert det rör sig om mord. Kan vara dråp också om vi utesluter en naturlig död.
Sitter du och runkar nu eller? Nej, finns ingen chans i helvete att hon skulle vara intresserad av att ha sex med dessa ofräscha 30-åringar som säkerligen stank av svett efter en hel dags arbete. Tror inte ett dugg på att det var hon som tog kontakt med dessa gästarbetare. Glöm det! Dessutom är det inte alls alla tjejer som vill ha sex med äldre män. Kan bara tänka på hur jag själv var som 17-åring och kan säga ALDRIG att jag ville ha sex med äldre gubbar!
Senast redigerad av hoaxgammon 2015-06-14 kl. 00:51.
Du kan räkna med att polisen har tillgång till väldigt många fler bilder på offret än vad du har. De hade andra bilder än den redan mycket tydliga bild som media släppte, men måste vara 100 procent säker på att det är förmodade offret varför man avvaktar med att säga att man identifierat tills man vet helt säkert.
Att det tog ett tag har inget att göra med huruvida bilden i tidningen var tydlig eller ej.
Varför går de ut med information om att det sannolikt är LH då innan ID av närstående gjorts för att bekräfta misstanke?