Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-14, 00:08
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKarlsson
En bild ur annan vinkel på boden som teknikerna besökte:
http://media.shootitlive.com/FgiDPSsMV8YsKdDKxAfoxEGJTSF/1200.jpg?project_id=goteborgsposten/514
Den står lite framför, vid sidan om silon alltså.
2015-06-14, 00:08
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag är inne på samma som Pisseman. Skjulet ligger inne på gården bakom betongmuren.
Vet inte var jag läste det eller såg på någon video men dom säger att "teknikerna går in bakom betongmuren"Kan det vara så att boden ligger skymd på dom bilderna vi har och att den står precis framför silon... alternativt... jag hittar något som ser ut som ett svart litet tak men det verkar ligga i fel vinkel från huset men ett stängsel stämmer ju där för att skydda så att ingen kommer in till gödseltankarna. Man ser ju även en bit av betongmuren på bilden med skjulet. Blir inte klok på detta
Gjorde en bild och har märkt ut fyndplatsen men om var hon hittades där återstår att få reda på.
Två av bilderna kommer från https://twitter.com/oskar_forsberg och en är googlemaps men minns att den är från 2011 så silon t.ex finns inte med på den bilden.
Bildcollage http://i62.tinypic.com/1zxs1a8.jpg

Läs vad Oskar Forsberg skriver för 15 timmar sedan...på sitt twitterkonto ovan

Ett äldre par kom precis förbi och lade en blomma utanför Martorp gård där Lisa Holm hittades.

Då är det väl inget mer att diskutera....

Han var ju själv med och Liverapporterade,
2015-06-14, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKarlsson
En bild ur annan vinkel på boden som teknikerna besökte:
http://media.shootitlive.com/FgiDPSsMV8YsKdDKxAfoxEGJTSF/1200.jpg?project_id=goteborgsposten/514
Antagligen hade de flyttat kroppen dit i ett första panikartat skede. Troligtvis tänkte man nog gräva ned den eller dumpa den i ett senare skede. Som tur är hann de aldrig komma så långt. Frågan är varför de inte bara åkte iväg på natten med kroppen till en avlägsen sjö eller nåt. Antagligen underskattade de polisen och Missing people.
2015-06-14, 00:09
Medlem
Lilla Bofinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Va är det för jävla inlägg.. Så du menar att dessa personer är smarta menar du????

Hmm dom är inte så dumma de dödar ett barn för att råna ett café, men däremot dödar dom ett barn som dom först våldtagit.. Ärligt talat gå och sov

Eller hur. Och sen börjar de kasta hennes saker omkring sig på åkrarna i trakten för att "sopa igen spåren". Nej, detta är inga genier.
2015-06-14, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Polacker, litauer…
Troligen litauiska medborgare. Märk väl att väldigt många från ryska Kaukasus (Dagestan, Tjetjenien, Georgien m.m.) som döms för grova brott i Sverige kommer hit med köpta litauiska/polska/lettiska pass, äkta eller falska. Det är allmänt känt.
Visst ska man inte ska ha fördomar mot folk … men det var min omedelbara reaktion. Rötägg finns överallt men det ändå ganska ovanligt att män från Baltikum begår det typen av brott. Stöld, bedrägeri - ja, det förekommer! Men våldtäkt med bestialiska inslag, motstånd vid gripandet, tydligen ganska korkat och besinningslöst tillvägagångssätt...
Som sagt, jag blir väldigt förvånad om det visar sig att de verkligen är litauer.

Just polacker och litauer har dåligt rykte i nästan alla EU-länder. Läser årligen om att dessa nationaliteter är inblandade i bestialistiska mord.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surfcruiser
Tror precis som flera varit inne på, Lisa hade bestämt träff med Litauern för att inhandla lite dricka inför skolavslutningen. Tyckte jag läste i början av allt att det var första gången Lisa tog moppen till caféet, kanske var det just därför som hon just denna dag gjorde det - för att kunna dröja kvar för att ordna detta. Det var fortfarande helg och gubbarna från andra sidan sjön var kanske inte helt nyktra (det var ju fortfarande helg ;-)) Hur det spårar ur är egentligen ointressant, blir fruktansvärt illa berörd att ens tänka på det...
Man kanske också skall fråga sig, hur visste Lisa isåfall att Litauerna hade dricka att erbjuda? Kanske visste flera av tjejerna i caféet att det var en möjlighet som andra tidigare testat?

Äh, dravel! Varför skulle hon behöva köpa sprit från dessa tomtar? De kan inte ens svenska så hur skulle de ens kunna kommunicera? Dessutom har hon säkert andra möjligheter till att skaffa sprit än att försöka få fram det från folk som inte kan svenska mitt på vischan.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag tror inte gästarbetarna suttit och fikat någon gång på det där fiket. De är här för att tjäna pengar och det dyraste man typ kan göra är att gå på ett fik. Det är lättare i den här tråden att avfärda teorier än att hitta en bra. Vart får alla sin jävla spritteorier ifrån??

Tror folk på fullaste allvar att hon typ går till två främmande gästarbetare som inte kan prata svenska och sen uppstår det en diskussion om att 100-200 spänn är för dyrt så då dödar dom henne..

Kan hålla med dej om att de som är här och jobbar på somrarna brukar sköta sig.
Om jag fattat det hela rätt så har väl just dessa som är omnämnda varit här flera somrar tidigare också.
För att de skulle få komma tillbaka så förutsätter jag att de är skötsamma och jobbar

en tanke slog mej precis; det skrevs om att de jobbade med att lägga tak. OM, jag skriver OM de är skyldiga så kanske det kan ha varit en olyckshändelse att de ex tappat en hammare från taket, alternativ skojat med Lisa om att de skulle kasta något (hammare eller annat verktyg) och att det slinter ur handen och i väg och träffar Lisa
Att de skulle rånat henne,
överfallit och hållit henne inspärrad som sexslav,
att de tillsammans skulle ha planlagt att våldta henne och sedan mördat,
att de skulle ha dräpt henne enkom för att de är gästarbetare
och allt vad det nu är för teorier tror jag inte ett pillevitten på
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Den står lite framför, vid sidan om silon alltså.

Tele-optikk. Boden står langt unna siloen. Se bild tidligere i tråden deer en kar hadde satt sammen tre bilder av boden.
2015-06-14, 00:11
Medlem
Updowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Jag har bara följt tråden lite sporadiskt här, men hade Lisa några syskon?
Vad jag vet hade hon en storesyster, tror också att hon hade fler systrar.
2015-06-14, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanX2
Hvis man ser på takene på begge bilder. Så kan det vel ikke være noen mere tvil om dette er det samme stället.

http://www.ladda-upp.se/bilder/owrejnqqnpdth/

Det här MÅSTE vara skjulet:

http://imgur.com/uWEBDz4

Eller?
2015-06-14, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Nej, detta är sannolikt inte något sexualbrott alls. Det är baltiska gästarbetare som är gripna (om uppgifterna stämmer). De tänkte väl göra inbrott men blev påkomna.

Detta tror jag inte på alls. Någon som gör inbrott dödar inte en annan person bara för att den har blivit påkommen. Det verkar oerhört "dyrt" att behöva döda någon för varje inbrott..
2015-06-14, 00:12
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag tror inte gästarbetarna suttit och fikat någon gång på det där fiket. De är här för att tjäna pengar och det dyraste man typ kan göra är att gå på ett fik. Det är lättare i den här tråden att avfärda teorier än att hitta en bra. Vart får alla sin jävla spritteorier ifrån??

Tror folk på fullaste allvar att hon typ går till två främmande gästarbetare som inte kan prata svenska och sen uppstår det en diskussion om att 100-200 spänn är för dyrt så då dödar dom henne..
Om man vill hålla liv i denna teri:
Hon skulle ha kunnat hota med att anmäla dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in