Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 20:17
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, förflytta är inget bra alternativ, men hur kommer det sig att de inte försöker göra sig av med kroppen på annat sätt, de har ändå haft den under lång tid.

Lite väl mycket folk i området för att utföra det....

Då är det kanske bättre att avvakta....
2015-06-13, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerChoc
Spontana utrikeskorrespondenter är ett känt fenomen. Här rapporterade I******r A******n om massakern på Charlie Hebdo, för att bara ta ett exempel.

Visst, men det låter på den litauiske "korren" som att han har insyn i utredningen. Det är skillnad.
Jag ställer mig fortfarande lite avvaktande till hans påstående.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Det är dessa bilder jag inte riktigt får ihop med gården på kartan.

http://z.cdn-expressen.se/images/83/14/8314730e022e4c6dbbd56193d92ac0f7/16x9/760.jpg

http://z.cdn-expressen.se/images/d0/b4/d0b44975da5d40ce80eefca82cc1e1bd/16x9/645@70.jpg

Vid direktsändningen påstod ”journalisten” att man var tvungen att gå på en grusväg för att komma till gården / platsen. Kanske menade han bakvägen men jag misstänker att gården inte är rätt plats.

Tack att någon annan sett detta. Börjar tro att jag såg spökbilder som ingen annan sett.
Medlem
And64luns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Niklas Lindgren akas Hagamannen var sammanboende med en kvinna under tiden som han begick våldtäkterna i Umeå. Så, visst har sådana saker hänt tidigare.

Personligen tror jag inte att den gifte mannen i det rubricerade fallet är våldtäktsmannen. Snarare den andre mannen som inte har någon fru i Sverige. Om vi nu ska spekulera, eftersom ingen av dem är dömd för någonting ännu.

Vad är det som är så konstigt? Om de nu är de skyldiga som polisen har?

Tre personer med närmast sjuklig syn på vad man kan och får göra mot andra människor och som saknar de spärrar som de flesta av oss har. De har råkat hitta varandra. En livsfarlig cocktail.

Det är det som gör att det förvånar oss alla och blir så oförståeligt.

Nog för att de finns märkliga människor. Det är ju bara till att kolla en del av inläggen här.....
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Dentist
Itariama på Litauiska betyder mistänkt/mistänks....
Visst, det är en översättning. Men det hjälper inte för att klarlägga om konstruktionen Įtariama, jog... kan betyda nåt i stil med Vi vet att det är såhär, men vi ids/vill inte ange någon källa i litauisk tidningstext, eller om det markerar en större osäkerhet än så. Att det inte, som det står, betyder att personen i fråga är misstänkt är uppenbart av hur meningen är konstruerad.
Medlem
Ponanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Gms är nog inte vidare smarta Hade nog inte räknat med att halva Sverige skulle komma till byn. Och eftersom dom inte kan kommunicera på svenska så är det möjligt att dom inte blivit uppdaterade av polisens framgångar (rapportering i media)

Kvinnan som är misstänkt för skyddande av brottsling är ju svensk, så hon hängde säkert med i allt som sades i media och höll därmed litauerna uppdaterade.
2015-06-13, 20:19
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Andra mopedhansken kanske?
först tänkte jag att man har 2 av ganska mycket men det är ju inte så mycket. dessutom snackar vi exakt 2. hade det varit någonting man kan ha mer än två av typ hårsnodd hade inledningen varit "en av", nu är den "ena".
handske, strumpa, sko, sen är det väl inte så mycket mer?
Medlem
Var föräldrarna med att söka efter LH?
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Att ränna fram och åter över vägen verkar långsökt och en mycket dum idé. Tar väl inte många ggr förrän man förstår vad som görs. Alldeles för enkelt. Ska man utan ägarinnans vetskap smita hem tidigare och låta en ev. vikarie ta över, gömmer denna säkerligen nyckeln på samma sida som verksamheten och på ett ställe som INTE väcker uppmärksamhet för utomstående.

Jag tror det är rånhypotesen som ligger närmast till hands i detta fall. LH misstas för dottern som brukar ta med sig dagskassan på sin moppe (om uppgifterna är sanna). Förmodligen insiderinfo från anhållna kvinnan, som sägs ha arbetat på caféet. Alltså var det ägarinnans dotter som skulle rånas. I vilket fall gick något väldigt fel, men ägarinnan har sin dotter kvar i livet.

Knappast, dem har jobbat där länge och kan inte undgått att ynglingen på moped inte är någon som får åka runt med dagskassor.

Varför var ingen praktikant kille? Det gör alltid att förövare tänker både 1-2 gånger innan dem ger sig på och försöker råna.
Sen om misstänkta kvinnan hävdar att det skulle varit ett rån ( utan att ens få med sig en oöppnad coca Cola) så är det bullshit, har dem mördat så vad fan gör då ett inbrott för skillnad!?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hnsman1
Är dom gripna nu eller sitter dom fortfarande i förhör?

Begge skal være siktet for mord nå i følge tv2.no
2015-06-13, 20:20
Medlem
Ponanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Var föräldrarna med att söka efter LH?
Pappan var med och sökte igår på eftermiddagen.
2015-06-13, 20:20
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=4he5cm&s=8#.VXxs-PntlBc

Förlåt om jag tjatar. Det är inte rätt plats och det är inte en byggnad som är markerad på bilden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in