Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 20:21
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllersW
Ni som brukar följa såna här känsliga fall.
Brukar det läcka ut uppgifter om t.e.x hur hon blev mördad osv?
Om den rättsmedicinska undersökningen kan klarlägga dödsorsaken och brottsförloppet i detalj, så står det där, och den ingår i FUP.
2015-06-13, 20:21
Medlem
Updowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jag läste någonstans igår att den ena mannen var gift med kvinnan , vet inte om det finns några bekräftelser på det? låter inte ett sexbrott konstigt då? kan ju inte vart att han var sexuellt inaktiv då i alla fall.
Sen finns det väl dom som våldtar ändå , men vet i fan om det är så många som är gift som åker dit för våldtäkt.
Ska va Litauer då.
Nu var det ju två män som är gripna ,en som erkänt delaktighet men inte mord. Medan den andra säkerligen gav det dödande slaget.Det kan ju ha vart så att den ena mannen varit ansvarig för det hela och att han våldtog henne och dödade henne och sen att den andra mannen hjälpte honom med att gömma kroppen och lägga hennes tillhörigheter lite här och där för att försöka vilseleda polisen. Mycket tyder på att det var impulsbrott och att de gjorde sakerna så snabbt som möjligt .Den andra mannens tankar(han som säger att han inte har dödat henne) kanske tänkte nu är det ändå gjort det finns inte mycket jag kan göra , så jag lägger villospår för att lura polisen så kommer hon aldrig hittas och jag och min fru kommer inte förlora våra jobb pågrund av vad idioten har gjort. Bara mina tankar kring det hela, kan stämma kan vara fel.
2015-06-13, 20:22
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Från nyreggad användare DoktorWatson

Jag är ny så jag kan inte svara i tråden om mordet på Lisa Holm där du undrar vad vi tror har hänt.
här är min teori. Skulle du vilja hjälpa mig att posta den?

Lisa stängde kafét i söndags kväll, hon gick över vägen för att hänga in nyckeln innan hon skulle åka. Precis då kommer en av litauerna, säkerligen alkoholpåverkad och han kör på henne så att hon skadas/blir medvetslös. Han får panik, lastar in henne i bilen, kör hem, på vägen slänger han ut lite saker som är hennes, det är nämligen på vägen hem till dem man hittat fynden. Han kommer hem, går in till de andra två, berättar vad som hänt och undrar vad fan de ska göra. De är kanske är i sverige olovligt och arbetar och säkerligen var han alkoholpåverkad så de bestämmer sig för att inte rapportera olyckan utan åker bort till den andra gården där de jobbat och slår ihjäl henne där och gömmer kroppen.
Tror att det gått till ungefär såhär.
det går någorlunda hand i hand med nykeln i tändningen, men inga bromsspår vid caféet och inga bucklor på bilen har rapporterats
2015-06-13, 20:23
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Jag tror faktiskt på detta. Jag tror de hittade en grav vilket jag skulle tycka var oerhört hemskt även som sökperson. Värre än det är väl endast en brutalt mördad människa i min bok.
Någon postade ju en bild på ett stort hål någon grävt typ i ladan?
Bannlyst
Såg nyss att LH är efterlyst på Interpol. Är det kutym vid försvinnanden att de läggs ut på Interpol?
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanX2
Begge skal være siktet for mord nå i følge tv2.no

Tack för tipset, har du en länk?
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering
Lite väl mycket folk i området för att utföra det....

Då är det kanske bättre att avvakta....

De var väl ensamma hemma, men de var nog rädda, försöker förstå hur de tänker när de är så iskalla att de inte kommer fram, och samtidigt inte gör något för att se till att kroppen försvinner.
2015-06-13, 20:24
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halmstadbo
Är det inte riktigt märkligt att inga från mps läcker info här då, om gärningsmännens identitet eller vad det hemska de hittat var...

Tro mig jag sitter också och väntar. Men dom läser säkert här men har man vart med i hetluften och känt ängslighet i luften och blivit känslomässigt berörd så känner man nog inte för att dela med sig av det på internet. Jag visste i princip allt om ett dödsfall förra året där en släkting dog och det blev en stor tråd på flashback. Trots att jag själv ofta bett om identitet på avlidna så fanns det inte ens en tanke på att dela med mig av vad jag visste när det kom så nära inpå en själv.
2015-06-13, 20:25
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerChoc
Spontana utrikeskorrespondenter är ett känt fenomen. Här rapporterade I******r A******n om massakern på Charlie Hebdo, för att bara ta ett exempel.
Visst, men fortsatt gäller varifrån uppgiften att en av de gripna skulle ha erkänt, dock inte mord, har kommit. Hur stor är sannolikheten att utredningen läcker just till typ mellersta Skaraborgs ende bofaste litauer?
Medlem
Ett misslyckat rån där man trodde att Lisa var dottern till ägaren och att hon hade dagskassan låter väl inte helt galet. Det blev "trubbel" när hon inte hade pengarna
Medlem
svensktpeddos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Om de var påverkade ja och det ledde till övervåld som ledde till att hon dog eftersom hon gjorde motstånd.
Jo, har de supit och tagit annat då blir ribban lägre, omdömet blir inte bättre av droger.
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Hoppas du menar "risken" och inte "chansen" eller VILL du att det ska vara sexmord?!!
Och varför skulle hon ha flirtat??
Låter som du sett för mycket porr och nu övergått till att sitta & runka i en mordtråd. Jävla äckel, försvinn från tråden.
Jag vill veta orsaken och förstå motivet till brottet, vill inte du det?
Unga tjejer kan flirta omedvetet, sexhungriga män kan tolka det fel.
Engla blev våldtagen, Elin blev våldtagen, mycket pekar på att Lisa också blev våldtagen.
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
De var väl ensamma hemma, men de var nog rädda, försöker förstå hur de tänker när de är så iskalla att de inte kommer fram, och samtidigt inte gör något för att se till att kroppen försvinner.
Det hade väl inget val...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in