Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 20:13
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
http://i59.tinypic.com/4he5cm.jpg

Det är det skjulet obducenterna arbetar vid om jag förstått saken rätt.

Det ser inte ut som rätt plats. De stora husen ligger för nära skjulet. det du markerat på kartan är inget hus.
Medlem
Updowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllersW
Ni som brukar följa såna här känsliga fall.
Brukar det läcka ut uppgifter om t.e.x hur hon blev mördad osv?

Att en polis läcker ut info under ett alias är ytterst ovanligt, det kan hända att någon som känner en polis läcker lite. Men jag tror vi kommer få reda på det väsentliga i förundersökningsprotokollet och domen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Ni som spekulerar i de här banorna, lägg ner!!! Våldtäkt handlar inte om kåthet utan om makt & kontroll.

Man kan troligtvis våldta utav flera anledningar. Med alkohol eller droger i kroppen kan mycket gå snett
2015-06-13, 20:14
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
Fast det går inte riktigt ihop att han skulle säga att man påträffar BO senare i det avspärrningsområde där dom gjorde en husrannsakan för det var väl inte där hon hittades?

Dom gör en husransakan där det är avspärrat och efter husransakan påträffar dom senare Lisa (hon låg ju inte i huset utan i en bod)
2015-06-13, 20:14
Medlem
Är det inte riktigt märkligt att inga från mps läcker info här då, om gärningsmännens identitet eller vad det hemska de hittat var...
2015-06-13, 20:15
Medlem
Klar man är kåt när man våldtar. Möjligen kan man hävda att det är personer som blir kåta av "makt & kontroll".
2015-06-13, 20:15
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Updown
Tror det var mest pågrund av rädsla för att bli upptäckta vid en förflyttning, eftersom Polisen redan dag ett knackade på deras hem och de var kartlagda. Eftersom mycket tyder på att det var oplanerat så visste de säkert inte vart de skulle dumpa kroppen och la den istället i bilen. Eftersom allt gick så snabbt och farsan, polisen och militära vänner var där ganska snabbt så var de säkert nojiga redan på söndagen De tänkte säkert förflytta kroppen när sökningspådraget lugnade ner sig. Hunden sniffade också där vid bilen från första dagen vad jag hört.

Ja, förflytta är inget bra alternativ, men hur kommer det sig att de inte försöker göra sig av med kroppen på annat sätt, de har ändå haft den under lång tid.
2015-06-13, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Har identiteten på journalisterna som trängde sig in på Lisa Holms föräldrars tomt kommit fram ännu?
Knappast höga odds på att det är patetiska Expressen och deras idiotiska Sk journalister.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Nej, missin People kontaktade polisen eftersom balterna va inne på sökområdet och betedde sig konstigt/deltog ej i sökandet. Sen va de snack om nån fasansfull upptäckt. Eventuellt hittade dom en förberedd grav eller liknande
Jag tror faktiskt på detta. Jag tror de hittade en grav vilket jag skulle tycka var oerhört hemskt även som sökperson. Värre än det är väl endast en brutalt mördad människa i min bok.
Medlem
Från nyreggad användare DoktorWatson

Jag är ny så jag kan inte svara i tråden om mordet på Lisa Holm där du undrar vad vi tror har hänt.
här är min teori. Skulle du vilja hjälpa mig att posta den?

Lisa stängde kafét i söndags kväll, hon gick över vägen för att hänga in nyckeln innan hon skulle åka. Precis då kommer en av litauerna, säkerligen alkoholpåverkad och han kör på henne så att hon skadas/blir medvetslös. Han får panik, lastar in henne i bilen, kör hem, på vägen slänger han ut lite saker som är hennes, det är nämligen på vägen hem till dem man hittat fynden. Han kommer hem, går in till de andra två, berättar vad som hänt och undrar vad fan de ska göra. De är kanske är i sverige olovligt och arbetar och säkerligen var han alkoholpåverkad så de bestämmer sig för att inte rapportera olyckan utan åker bort till den andra gården där de jobbat och slår ihjäl henne där och gömmer kroppen.
Tror att det gått till ungefär såhär.
Bannlyst
Om man googlar interpool-snubben (Denisas Potapovas) kommer en litauisk artikel upp som handlar om trafficking av flickor och kvinnor i Vilnius där människohandlare utger sig för att vara en modellbyrå som kan fixa modellkontrakt åt unga tjejer i Förenade Arabemiraterna men som istället utnyttjas som sexslavar av rika arab-shejker. Det är iaf vad jag har uppfattat det som genom google translate. http://www.tv3.lt/m/naujiena/495758/nekaltybe-prarasta-seicho-lovoje

Denna mans namn kommer upp i artikeln lite längre ner. "Natalia Liminovič, med hjälp av sin underordnade Denis Potapov, "Vita Lucia koreograf M. Damaševičiūtę och senare rekryteras Nadezhda Riabykiną i olika hörn av Litauen sökt minderåriga som vill visa kläder och bli rik."

Denias Potapovas blir till Denis Potapov i google translate. Men det verkar som att han iaf har deltagit i människohandel och är eftersökt för det i Litauen om det är samma person som avses i Interpol.

Om det stämmer är det sinnessjuk att en sådan person anställs som gästarbetare och än mindre får passera gränserna obehindrat och leva ut sina sjuka luster i andra länder.
Senast redigerad av Forvirradbrud 2015-06-13 kl. 20:18.
2015-06-13, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Klar man är kåt när man våldtar. Möjligen kan man hävda att det är personer som blir kåta av "makt & kontroll".

Svar ja (dock finns det många som tänder på makt och kontroll utan att ha en tanke på att våldta någon). Men det här "klart de ger sig på en tjej om de inte fått sex på länge" - nej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in