2015-06-13, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
http://www.expressen.se/om-expressen/se-prinsbrollopet-pa-expressen-tv/

Får hela tiden upp den obehagliga bilden för mitt inre öga, av en smutsig, vällustigt grymtande sugga som man klätt ut i florentinsk spets, juvelbesatt tiara och sprutat parfym på... Det är så mycket pärlor åt svinet! Sveriges ledande experter har anlitats för att ta fram det mest utsökta inom varje gebiet till bröllopet - men vad FÖRSTÅR Sofia av det och vad kan hon UPPSKATTA?

Och så tänkte jag även om Mette-Marit. Kommer ihåg när hon och Håkon dansade brudvalsen, en stilla vals - och ja de hade drillat henne väl! Men hade hon NÅGONSIN i sitt liv dansat en stilla vals om hon inte träffat prinsen? Knappast, va? På nätet finns (eller fanns, det kanske har tagits bort av någon med maktmedel) däremot en sekvens med en uppenbart påtänd M-M med bar byst dansande lealöst på ett discogolv, medan en annan kvinna sög på hennes bröstvårta...

Samtidigt finns det så många fina och bra och rejäla människor, som är genuint intresserade av klassisk musik och dans, gudstjänster, psalmer och gamla kyrkor, utsökta maträtter, konditoriskapelser, viner och elegant dukning, kläddesign, sömnadskonst, hattdesign och tillverkning av spetsar, juveler, blomsteruppsättningar, heraldik, symbolik, historia (inte minst vårt kungahus' historia), ridning, körning och sjuglasvagnar... Men de får aldrig ens komma i närheten av något sådant!

Visst hade Mette-Marit en hel del i bagaget också, men hon stod för allt hon hade gjort och bad norska folket om ursäkt. Hon ångrade sina dåliga beslut men hon skyllde dom inte på någon annan än sig själv. Norska kungahuset är mer öppna och mer likt ett kungahus, än vad det svenska är. Prinsessan Marie-Louise blev ju av med prinsesstiteln när hon gifte sig med ""en av folket", vilket jag tycker är en självklarhet. "Vår"Daniel däremot, gifte sig ju med kronprinsessan och då ska han ju självklart vara prins också. Summan av Kardemumman blir alltså att vi skulle bara ha ETT par som hade kungliga titlar och med det också ett kungahus som jag tror att dom flesta hade accepterat.
Citera
2015-06-13, 11:18
Medlem
Expressen idag: libanesisk fest med magdansöser och vattenpipor
Citera
2015-06-13, 11:29
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
The tattooed topless model set to become a Swedish princess: The VERY racy past of Sofia Hellqvist... who will marry handsome Prince Carl-Philip tomorrow

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-3121598/The-tattooed-topless-model-set-Swedish-princess-racy-past-Sofia-Hellqvist-marry-handsome-Prince-Carl -Philip-tomorrow.html

haha det var roligt
förhoppningsvis kommer inte prinspojken och hans So-fia att representera Sverige i så många sammanhang
Citera
2015-06-13, 11:31
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lerog
Expressen idag: libanesisk fest med magdansöser och vattenpipor
låter som den festen var arrangerad av vilken WT som helst och det var det var den ja So-fia heter hon ju
Citera
2015-06-13, 11:31
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvilingdeckarna
Är inte detta ett resonansäktenskap?

Du menar ett resonemangsäktenskap? Nä. Det är motsatsen till ett sådant! Ett resonemangsäktenskap skulle ha inneburit en europeisk prinsessa av blodet, välvårdad, välutbildad och med oklanderligt förflutet.
Citera
2015-06-13, 11:34
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Klasskilnaden mellan de två syns så tydligt på denna bild ...
http://www.svt.se/cachable_image/1434172896/etta/tvetta/tvetta-saturday/article2999659.svt/alternates/large_cinema/prinsparet-ttbild-jpg
... där en är av börd och den andre ofrälse.

Det idiomatiska uttrycket passar in bra i sammanhanget
Katt bland hermelinerna – En person som inte passar in i en "finare" samling personer och sticker ut från omgivningen.

Ja USCH. Hon ser så fräck och rå och vulgär och oslipad ut.
Citera
2015-06-13, 11:35
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Jag ser en jättesöt tjej som dessutom har ett stort driv i sig. Fantastiskt trevligt att en så begåvad människa nu ska få representera Sverige. Och så roligt att de är så kära i varandra

OM hon nu är kär i honom... Att han är betuttad i henne är dock utom allt tvivel. Hon vet hur hon ska förvrida huvudet på män. Vissa kvinnor har den förmågan, och de orsakar mycket skada.
Citera
2015-06-13, 11:45
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botobi
Visst hade Mette-Marit en hel del i bagaget också, men hon stod för allt hon hade gjort och bad norska folket om ursäkt. Hon ångrade sina dåliga beslut men hon skyllde dom inte på någon annan än sig själv. Norska kungahuset är mer öppna och mer likt ett kungahus, än vad det svenska är. Prinsessan Marie-Louise blev ju av med prinsesstiteln när hon gifte sig med ""en av folket", vilket jag tycker är en självklarhet. "Vår"Daniel däremot, gifte sig ju med kronprinsessan och då ska han ju självklart vara prins också. Summan av Kardemumman blir alltså att vi skulle bara ha ETT par som hade kungliga titlar och med det också ett kungahus som jag tror att dom flesta hade accepterat.

Ja, och att Madeleines dotter också fick prinsesstitel är ju emot alla regler både för kungliga och adliga titlar. En kvinna kan ju (enligt reglerna) inte föra vidare sin "födda" titel till sina barn, utan de kan endast få en titel om deras far också har en. Då får de den feminina titeln som motsvarar HANS rank, inte sin moders, oavsett om faderns rank är högre eller lägre än moderns. Det funkar ju inte om hur många som helst får springa runt och vara prinsessor, hertiginnor, grevinnor, friherrinnor, baronessor... Det går inflation i titlarna och då förlorar de sin magi.
Citera
2015-06-13, 11:53
Avstängd
Merwinnas avatar
Tänk om vi hade kunnat få henne i stället! *suckar*

https://en.wikipedia.org/wiki/St%C3%A9phanie,_Hereditary_Grand_Duchess_of_Luxemb ourg

Alltså, jag fattar inte hur Sofia själv kan tro, att hon ska kunna vara jämbördig med de kvinnor - drottningar, prinsessor och presidentfruar - som hon kommer att träffa och umgås med på statsbesöken..?
Citera
2015-06-13, 12:08
Bannlyst
Jag har alltid varit för monarki innan och alltid försvarat det när mina vänner säger att "det kostar bara massa pengar". Jag har också tyckt det är bra att vanliga människor som Daniel kunde bli ingift i kungafamiljen, han verkar vara en städad person och passar bra in. Men seriöst jag har fan total vänt mot all monarki i Sverige nu efter att denna tjejen blir ingift, fan tjejen har varit med i Paradise hotel, horat runt och vikt ut sig och nu ska hon representera vårat land utåt.

Asså kungafamiljen tappa hela sin mening när han gifter sig med en sån brud...

Och många säger säkert "kärleken är blind".. Visst fine men då får Carl Philip avgå från sin tron som prins...

Ne fyfan..
Citera
2015-06-13, 12:10
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Jag har alltid varit för monarki innan och alltid försvarat det när mina vänner säger att "det kostar bara massa pengar". Jag har också tyckt det är bra att vanliga människor som Daniel kunde bli ingift i kungafamiljen, han verkar vara en städad person och passar bra in. Men seriöst jag har fan total vänt mot all monarki i Sverige nu efter att denna tjejen blir ingift, fan tjejen har varit med i Paradise hotel, horat runt och vikt ut sig och nu ska hon representera vårat land utåt.

Asså kungafamiljen tappa hela sin mening när han gifter sig med en sån brud...

Och många säger säkert "kärleken är blind".. Visst fine men då får Carl Philip avgå från sin tron som prins...

Ne fyfan..
Tycker hon verkar okej men läste nyss att hon började gråta när hon.hörde LarsKristers. Sånt patrask ska vi inte ha i kungahuset.
Citera
2015-06-13, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du menar ett resonemangsäktenskap? Nä. Det är motsatsen till ett sådant! Ett resonemangsäktenskap skulle ha inneburit en europeisk prinsessa av blodet, välvårdad, välutbildad och med oklanderligt förflutet.

Ja det gör jag förståss Men det handlar om fasader och kulisser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in