Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 20:04
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
De har nog mördat folk tidigare då är det lättare att vara kylig. Jag kan tänka mig att man kan mörda folk i Litauen ganska enkelt men de räknade nog inte med effektivitet från svensk polis + MPS, MPS borde de verkligen inte räknat med då det är ett väldigt nytt fenomen så jag tror säkert de blev överraskade av det.
allt tyder väl på motsatsen, dvs att de av ovana fått panik, spridit alla saker, inte hade någon som helst plan för att göra sig av med kroppen.

intressant dock hur experterna säger att man kan göra sig av med en kropp. stora bergsprickor eller grottor tydligen är säkra platser att dumpa kroppar på.
Medlem
Updowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Fast cafeägaren var inte där så det där är andrahandsinformation.. De anställda har berättat det för sin arbetsgivare men vi vet inte vad som är sant här. Är det så att de andra åkte tidigare för någon skulle med någon buss så kan Lisa låst själv. De anställda kanske inte berättar detta..Anmärkningsvärt av flera orsaker men det kan vara så.

Nu var det ju två män som är gripna ,en som erkänt delaktighet men inte mord. Medan den andra säkerligen gav det dödande slaget.Det kan ju ha vart så att den ena mannen varit ansvarig för det hela och att han våldtog henne och dödade henne och sen att den andra mannen hjälpte honom med att gömma kroppen och lägga hennes tillhörigheter lite här och där för att försöka vilseleda polisen. Mycket tyder på att det var impulsbrott och att de gjorde sakerna så snabbt som möjligt .Den andra mannens tankar(han som säger att han inte har dödat henne) kanske tänkte nu är det ändå gjort det finns inte mycket jag kan göra , så jag lägger villospår för att lura polisen så kommer hon aldrig hittas och jag och min fru kommer inte förlora våra jobb pågrund av vad idioten har gjort. Bara mina tankar kring det hela, kan stämma kan vara fel.
Medlem
eternussermos avatar
Det troliga är väl att hon varit död sedan i söndags, frågan är ju varför de inte sett till att få kroppen att försvinna på den tiden. Man undrar lite hur de tänker, vet inte hur de lättast ser till att få en kropp att försvinna om de inte kan lämna huset?

Stycka kroppen, och elda upp i ugnen, kanske ger lukt som leder dem dit?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halmstadbo
Exakt samma tanke slog mig, ett finger eller nåt efter att hon har försökt vägra utföra nåt...
Mycket filmaktiga teorier om både dildos och fingrar. Låter som 7en. Jag tror hon dog vid första träffen. Om det skulle vara någon sorts hud eller kroppsdel de hittat så skulle det kunna tyda på att det var därför de trodde att hon fortfarande fanns i närheten och i livet. Men väldigt hemska teorier båda två ...
Senast redigerad av Alldelesutmattad 2015-06-13 kl. 20:09.
2015-06-13, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
"En av de gripna i dag erkänt att han deltog i mordet, men att han inte dödat," - säger M.Mažeitavičius.

Enligt Litauisk press har en av dom häktade erkänt

Vem är denna M.M egentligen? Sökte på ratsit (ta bort specialtecknen) och fann en person med det namnet, skriven på ett ställe ca 5 mil från caféet.
Jag undrar verkligen var han har fått denna infon ifrån. Allt annat han säger i artikeln är redan kända uppgifter.
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Om det är som du skriver, varför flydde inte balterna därifrån? De hade ju sett poliser i området flera dagar, men de bara satt inne i sin stuga å hoppades på att de inte skulle komma dit? Det verkar rätt konstigt om de tre anhållna är skyldiga... hade jag själv kommit på å göra något så sjukt som dessa lirare så hade jag definitift inte stannat kvar där jag bodde..

Dom hade förmodligen arbete varje dag efter försvinnandet. Hade dom bara dragit hade dom blivit av med jobbet och dessutom förmodligen åkt dit för mordet eftersom det blir för uppenbart om dom bara drar. Nu chansade dom och stannade kvar eftersom dom ville ha kvar sitt levebröd men skadan var redan skedd.
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahajaduja
Eftersom hon varje dag hämtades av sin pappa och nu inte gjorde det, samt att personalen som gick innnan inte sett någon bil. Det känns som att de kanske lurpassade inne i ladan. För mig känns det planerat, att de skulle föra bort henne men att något gick fel. Att de gjort ett massa misstag känns mer för att mordet var oplanerat.
Hur kan de planera något när hon brukar åka med sin pappa varje dag? Menar du på att hon berättat för dem att hon skulle åka moppe hem den dagen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Dom hade kanske en plan att gömma (flytta kroppen ytterligare) kroppen så den inte skulle hittas?

Ja precis, om man bara fortsätter flytta kroppen hela tiden till områden där polisen redan varit och letat så borde man klara sig ett bra tag på det förutom att något verkar ha gått snett.
2015-06-13, 20:06
Medlem
Någon länk till första lisa holm presskonferans där press kvinnan åker upp från gbg på kvällen och säger att dom ha hittat henne?
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondbrud
Kanske har besvarats eller tagits upp, men för mig är den stora frågan varför i helvete de är kvar på platsen?
De sitter och kollar på när polisen vänder upp och ner på hela området, med bevis( fyndet polisen gjorde) hemma hos dem.
Vilka jävla idioter.

Men hur som hellst så är det idioter ändå, så det jämnar ut sig ändå i längden
Medlem
The-Dentists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
De har nog mördat folk tidigare då är det lättare att vara kylig. Jag kan tänka mig att man kan mörda folk i Litauen ganska enkelt men de räknade nog inte med effektivitet från svensk polis + MPS, MPS borde de verkligen inte räknat med då det är ett väldigt nytt fenomen så jag tror säkert de blev överraskade av det.

Du skojar väl, eller ? Lättare att mörda folk i Litauen ??
2015-06-13, 20:07
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerChoc
Du läser för ordagrant. Įtariama är en av många standardformuleringar som används i nyhetsartiklar för att undvika att slå fast någonting bortom allt tvivel. Svarstoma, som inleder den föregående meningen, är en annan likadan. Det är en pressuppgift utan särskild explicit källhänvisning, men den är inte påfallande försiktigt eller spekulativt formulerad.
Men skulle verkligen man använda Įtariama om det vore hundra procent klarlagt? Kan det någonsin vara säkrare än Från vanligtvis välunderrättat håll meddelas att... ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in