Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 18:44
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Det hela låter för bra för att vara sant.. Kan det inte vara så att markägaren /gubben som är litauernas atbetsgivare är boven i dramat ? Han kanske har lagt ut spår så att det ska leda polisen till litauerna?
Skulle nog vara sensationellt om det visar sig vara så.
2015-06-13, 18:46
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanX2
Han eldste av de to MGM har begynt å prate og innrømmet at han var tilstede når Lisa ble drept...
Hur vet du det?
Medlem
johanpeters76s avatar
Antingen Så är Gm extremt korkade eller så har någon varit duktig på att leda bevisen till dessa som i själva verket är oskyldiga. Sorgligt slut hur som helst.
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobot
Har följt tråden så gott det går sedan starten.

Har någon en källa på att de två gripna jobbat i ladan vid cafét? Så långt jag hängt med är det bara en trådsanning. MGM jobbade väl på annan byggplats?

Nyckeln i ladan är för övrigt en annan trådsanning och inte bekräftat någonstans.

Ingen källa, men det stod någonstans att dom arbetade där och grannar hade svårt att prata med dom pga att dom inte kunde språket.
2015-06-13, 18:47
Medlem
Citat:
Det hela låter för bra för att vara sant.. Kan det inte vara så att markägaren /gubben som är litauernas arbetsgivare är boven i dramat ? Han kanske har lagt ut spår så att det ska leda polisen till litauerna?

Skulle inte förvåna mig! Eftersom spåren är utlagda så det leder till gästarbetarnas hus så undrar man ju om det är en annan som är mördare och vill att dessa gästarbetare ska misstänkas istället. Godsägaren är ju uppe i Stockholm nu och har det gott med kungligheter och rikemän och verkar inte bry sig att det hittats ett lik på hans ägor.
Moderator
blomvattnares avatar
Topic är INTE generella diskussioner om kriminalitet hos medborgare i andra länder.

/Mod
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Jag tror han sett tjejen, blivit besatt av henne och sedan fått en flipp då hon avvisat honom varpå han har tagit hennes liv i affekt.

Jag tror han våldtagit och strypt flickan vid "fynd 2". MP sägs varit upprörda om vad de hittat vid "fynd 2". MP kan hittat en pryl som använts vid våldtäkt.
Jag tror helt klart GM är psyksjuk och kommer dömas till rättspsykiatrisk vård. Han kan då hållas inlåst inom psykiatrin tills han bedöms vara frisk. Vilket kan vara om ett år eller om +30 år.

"Fynd 2" är utmärkt här:
http://i.imgur.com/EezqOeB.jpg

Att Iphonens delar varit utspridda kan bero på inkompetens hos GM. Han har förmodligen försökt få ut batteriet men då Iphone har integrerat batteri har GM inte förstått hur han skulle göra. Fodral bort först, sedan efter ett tag har han slagit sönder den då han inte förstått hur batteriet sitter. Skulle även tro GM tvingat LH gå med han längs vägen tills han impulsivt beslutade sig för våldtäkt och strypning.

En blandning av irrationella beslut och impulsiva aggressiva handlingar är typiska för psyksjuka individer. GM har förmodligen inte fullt ut tänkt på konsekvenserna av sitt handlande. Dvs "halva Sverige" och dess poliskår dök upp i byn för att leta efter GM och LH.
Senast redigerad av Hegamon 2015-06-13 kl. 18:50.
Medlem
WayneJohns avatar
Citat:
Det hela låter för bra för att vara sant.. Kan det inte vara så att markägaren /gubben som är litauernas arbetsgivare är boven i dramat ? Han kanske har lagt ut spår så att det ska leda polisen till litauerna?

Ar*e Jönsson var väl på annan ort under helgen?
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Intressanta iakttagelser men en kran som anländer till Martorp ungefär när presskonferensen skulle börjat, kan ju inte haft så mycket med saken att göra. Kroppen hade ju hittats långt tidigare på eftermiddag/kväll, det var orsaken till den sena PK-feransen. Avspärrningarna på Martorp är dock högintressanta, vad finns det där för kopplingar till de anhållna?
Nej, kroppen hittades efter gripandena. Jag misstänker att presskonferensen från början var tänkt att handla om gripandena. Sen hittade kroppen, sköt på presskonferensen och meddelade att de hittat kroppen.
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanpeters76
Antingen Så är Gm extremt korkade eller så har någon varit duktig på att leda bevisen till dessa som i själva verket är oskyldiga. Sorgligt slut hur som helst.
I nuläget tror jag inte det handlar om dumhet, utan om panik. Jag spekulerar (precis som alla andra), men jag tror som sagt inte att det är ett överlagt mord. Jag tror överdrivet mycket våld ledde till Lisas död, och att förövarna greps av panik och handlade tämligen irrationellt.
2015-06-13, 18:48
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
expressens reporters fråga till poliskvinnan som var pressansvarig vid gården där kroppen hittades:
Ligger kroppen kvar där den hittades?

Ursäkta mig men hur FAN är den frågan ÖVERHUVUDTAGET relevant just nu. Finns 100 frågor som är mer relevanta, typ vilka fynd som gjords, frågor om gärningsmännen, om hon utsatts för fysiskt våld, om kroppen dumpats efter att hon avlidit mm.

"ligger kroppen kvar där den hittades"

Det var väl inte en jättedum fråga. Jag tänker att om dödsorsaken var solklar hade kroppen kunde flyttas direkt eller om hon var lätt att flytta hade hon flyttas direkt, om det däremot behövde säkras en rad med bevis runt kroppen innan den flyttades eller om den behövde fiskas upp ur en göselbrunn låg hon kvar under längre tid.

Sen kunde väl polisen hur som helst inte svara på en enda frågor. Det enda relevanta hon sa var att de hade hittat en kropp. Sedan skulle hon ha avbrytit "presskonferensen" istället för att säga "Det kan/vill jag inte svara på" om och om igen.
2015-06-13, 18:48
Medlem
http://i.imgur.com/DGTSB46.png?1
Huset MGM bodde i?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in