Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Missing People har hyllats för detta fall.
Men ärligt så tror jag lite av Missing Peoples gloria kommer falna under den närmsta tiden. MGM verkar nästan ha lyckats göra sig av med bevisföremål tack vare Missing Peoples arbete. Känns ju som att enda anledningen till att MGM togs var att någon råkade hitta den sista arrangerade fyndplatsen innan MGM hunnit undan (förr eller senare hade de åkt fast ändå kanske).
Jag tror inte polisen kommer släppa in missing people i fyndområden i andra fall i framtiden. Iaf inte förrän efter utredningen kört helt fast.
Om de saker MGM placerat ut senaste dagarna är tillhörigheter från Lisa så har de knappast placerat ut fynden för att styra polisen bort från dom. Känns som de arrangerat fyndplatser för att bli av med tillhörigheter de haft i sitt hus.
Och om de varit så korkade som att plocka hem saker så känns det som ett lustmord eller iaf sexualmord, inte en olycka.
På vilket sätt har MGM lyckats göra sig av med bevisföremål tack vare MP? MP har stått för dem tre viktigaste fynden i sökandet som kanske inte hade hittats på så kort tid med endast polisens resurser.
Jag håller med om att det finns luckor i MP:s arbete, bla att folk utan rent mjöl i påsen kan delta i skallgångskedjor och förstöra/lägga till bevis. Dessutom kan självaste GM finnas med i sökarbetet. Fast nu har man ju ändrat i rutinerna och alla som ansluter sig till skallgångskedjorna måste lämna fullständiga uppgifter om sin identitet. Dessutom är grupperna mindre nu och alla har koll på varandra. Är det någon som uppträder märkligt lär det märkas rätt så snabbt.
Utan MP hade poliserna stått och stampat under en längre period. Vi ska vara tacksamma för att det finns människor som ställer upp på sökarbetet.