Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 16:40
Medlem
Enligt norska TV2 skulle den häktade kvinnan ha jobbat på cafeet förra sommaren. Låter knepigt tycker jag

http://www.tv2.no/2015/06/13/nyheter/lisa-holm/forsvinning/savnet/7040619
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Varför skulle en 17 år gammal tjej känna en 30 år gammal gästarbetare från Polen? Möjligtvis hade hon sett polackerna tidigare, men det är mindre troligt att hon kände dem.

Är väl inget unikt att en 17-åring och en 30-åring kan känna varandra lite flyktigt om dom bor eller arbetar på en mindre ort. Obs att jag inte spekulerar i "relation" utan bara vanligt socialt mänskligt beteende. Man pratar med folk i sin närhet och lär känna dom. Inte konstigare än så.
Medlem
Är det någon som har information om vart det är avspärrat, Tänkte på fyndet som Missing people gjorde och dom blev väldigt upprörda, Är det avspärrat där tex?

I en intervju på AB med insatsledaren så ligger fynden som du hittade igår innan kroppen inom samma avspärrning som Lisas kropp hittas. Vilket jag tycker låter konstigt om denna karta stämmer. http://i.imgur.com/XNjztVO.jpg , Det var ju söder om MGMs bostad, Kroppen hittades öst om bostaden.
2015-06-13, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zegrabbaz
Enligt norska TV2 skall den häktade kvinnan ha jobbat på cafeet förra sommaren. Låter knepigt tycker jag

dom tänkte kanske göra inbrott där, hon vet väl vart nyckeln hänger i så fall.
2015-06-13, 16:43
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Då hade han väl sagt Lisa och inte Lisas?
Man hör ingen skillnad på lisa eller lisas om det åtföljs av ordet senare.
Naturligtvis hade han ju inte tänkt att hinta om tidsaspekterna vilket gör att ordet, senare, var det som var hans misstag.
Medlem
Annavazs avatar
Två dumma frågor: Kan läkarna se om båda männen våldtagit Lisa, ifall hon nu blivit det, och då menar jag inte att dom hittar sperma för då fattar även jag att det går att fastställa?

Hur mycket mer hatade kommer männen bli om det visar sig att dom både våldtagit och mördat stackars Lisa?
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zegrabbaz
Enligt norska TV2 skulle den häktade kvinnan ha jobbat på cafeet förra sommaren. Låter knepigt tycker jag

Cafeét startade förra året så det är nog inte så konstigt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
Såhär i efterhand är det lätt att se brister.

T.e.x att det NÄSTAN uteslutande måste gjorts av någon som inte väcker uppmärksamhet.

Kom igen.., hur fan kunde man missa slaviska byggarbetare som bodde 300 m ifrån och jobbade i ladan mittemot? Bland det första man skulle misstänka.

Bland det första DU misstänker baserat på statistik och massor med år av erfarenhet av brottsutredning?
Eller nej just det, det är baserat på dina fördomar som går emot statistik och erfarenhet.

Det troligaste vid kidnappningar och mord är familj och nära bekanta. Men vid brottsutredningar är det viktigt att man går efter bevis och inte på fördomar.
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Då hade han väl sagt Lisa och inte Lisas?

Men S:et du syftar på kan ju lika gärna ha varit S:et i början av "Senare".

Han säger "Senare".
2015-06-13, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasmask1113
Hon verkar ju inte ha alla bestick i lådan sas. Typiskt människor att försöka leta efter sorg för att få sympatier och känna en samhörighet.

Många fungerar sådär. Masshysteri följt av kollektiv sorg. Handlar väl om empati etc men blir ofta väldigt fel och underligt och slutar i att man värderar olika människor emot varandra utifrån ålder, utseende, kön, nationalitet etc. I sig tragiskt och på många sätt en sorts rasism, men många behöver varandra för att bearbeta sina känslor och då tar det uttryck i sånt.
Medlem
Nemeths avatar
Min vilda gissning är att de sågs planerat för att BO skulle köpa sprit till skolavslutningen. Det skulle förklara varför hon tog moppen just den dagen, och det är för mig det mest logiska sambandet mellan MGM och BO.
Medlem
Piddelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trulyawesome
Underbart! Tack så mycket, ser ju ut som att de bara kastat ut skiten ur bilen påväg hem, spåren leder ju verkligen rätt till deras dörr.. Är de så dumma i huvudet eller är det någon som försöker sätta dit ett lätt byte?
Är det någonting som jag har lärt mig i livet hittills så är det att aldrig underskatta människors dumhet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in