2015-06-13, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxsolid
Menar du på fullt allvar den som antar att gärningsmännen är invandrare är rasister.

Det är väl uppenbart. Själva definitionen på rasism är att man utgår ifrån härkomst och tillmäter vissa grupper vissa egenskaper.
Citera
2015-06-13, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esperto
Det är väl uppenbart. Själva definitionen på rasism är att man utgår ifrån härkomst och tillmäter vissa grupper vissa egenskaper.

Du pratar smörja om definition på "rasism". Här kan vi relativt säkert utgå från statistik exempelvis. Dra på dig din rosa fluffsjal och delta i pridefestivaler vetja.
Citera
2015-06-13, 21:46
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av west86
nej jag tror inte identiteterna är fastställda. det enda vi vet så här långt e att det är en svensk kille samt en med utländsk härkomst. som har bott hos ( P ) i detta familjehem. men vad dom har för bakgrund vet jag tyvärr inte än men jag försöker höra mig för här.

Enligt fågelkvitter så handlar det om två afrikaner som är huvudet längre än sina klasskamrater.
Citera
2015-06-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Enligt fågelkvitter så handlar det om två afrikaner som är huvudet längre än sina klasskamrater.
det återstår o se. men jag kan säga att jag har då inte sett två neger ungar i byn
Citera
2015-06-13, 23:17
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
det återstår o se. men jag kan säga att jag har då inte sett två neger ungar i byn
13-åriga negrer kan se ut som 19-åringar..
Citera
2015-06-14, 09:22
Medlem
Enligt källor så var hela bilen sönderslagen, hela huset var också fullständigt sönderslaget. BO hittades liggande med skärsår i halsen. (2 snitt) det pågick en kamp mellan BO och GM.
Citera
2015-06-14, 10:05
Medlem
bastard666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riggaren
Enligt källor så var hela bilen sönderslagen, hela huset var också fullständigt sönderslaget. BO hittades liggande med skärsår i halsen. (2 snitt) det pågick en kamp mellan BO och GM.
Jepp,stämmer bra det. Och den som hört att det var somalier, nej, de här gossarna blir inte somalier ens om man doppar de i tjära.
En är svensk, och den andra är utlänning av oklar härkomst.
Ska bli intressant vad polisen kommit fram till i gårdagens rekonstruktion,om gossarnas utsagor stämmer .
Citera
2015-06-14, 16:32
Medlem
inga nya genombrott i undersökningen
http://hn.se/nyheter/varberg/1.4069227-stiltje-i-mordutredningen
Citera
2015-06-15, 10:00
Medlem
episcopuss avatar
Någon som har koll på i/utanför vilken mindre ort familjehemmet ligger?
Citera
2015-06-15, 10:12
Medlem
som det går att läsa i tråden så ligger det i derome en bit utanför sämhellet.

nu har familjehemmet ytrats sig till hn om misstankarna
http://hn.se/nyheter/varberg/1.4070008-de-gav-sig-ivag-efter-derometragedin
Citera
2015-06-15, 14:14
Medlem
MisterMozzis avatar
Citat:
som det går att läsa i tråden så ligger det i derome en bit utanför sämhellet.

nu har familjehemmet ytrats sig till hn om misstankarna
http://hn.se/nyheter/varberg/1.4070008-de-gav-sig-ivag-efter-derometragedin

Tror inte de dröjer många dagar innan P sitter hemma å glor på TV med ett glas Whisky i handen..
Citera
2015-06-16, 15:18
Medlem
bastard666s avatar
Kniven ska ha kastats av gossarna när de lämnade platsen. Har vi nån flashbackare som bor i närheten, som sett var polisen hade sina sökinsatser?
Eller lämpade de kniven på samma ställe med det upphittade busskortet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in