Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
En display blåser iväg i rätt så högt(10cm) bevuxen åker? och sedan har även mobilskal som också "ska ha kastat ut" även andra fynd, blåst till nästan exakt samma plats.

Allt detta har hon gjort medans GM burit alt kört iväg med henne?

God morgon Sherlock!

Eller så passerade dem det området, har den känslan. Hon är ju rätt så ung, några år yngre, kan relatera och tänka mig vad jag hade gjort ifall jag var hon.
Mr. Sherlock
2015-06-13, 15:01
Bannlyst
Någon som har intervju till cafeägaren som bryter ihop? Så jävla osmakligt att begära intervjuer precis efter ett sådant besked. Att man dessutom har mage att klampa in på familjens tomt och begära några som helst uttalanden bevisar att dagens journalister är ett riktigt jävla pack. Har helt förståelse för att ingen i dagens Sverige har någon som helst tillit för dessa journalister.

Ville själv bli journalist och har fortfarande en sådan önskan men det är bara att erkänna att yrket har blivit såpass degenererat att man får mer trovärdighet som tiggare i dagens läge.
2015-06-13, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Någon som bilder på Lisa Holm på Instagram?
http://i.imgur.com/VQZ0ZDp.jpg
2015-06-13, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Ja fyfan! man ser hur han tittar ner efter han sagt det som om han ångrar vad han sa

Eller så mår han bara dåligt då en 17-årig flicka har blivit dödad? Varför måste alla överanalyser intervjuer? Visst hon kan va styckad men varför stycka om man inte sprider ut delarna?

Allt tyder på att kroppen hittades på ett ställe. Om man styckar vill man ju sprida ut delarna alt. göra kroppen lätt att transportera. Inte så sannolikt att hon är styckad. Väldigt dumt att göra det i närheten av sin egen bostad med poliser och andra som vandrar runt.
2015-06-13, 15:03
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
Fy fan. Garanterat styckad. Helt hundra. "Lisas ena" åsså världens min som säger allt och tittar skamset ner i bordet.
Tycker mig höra hnm säga "där påträffar vi Lisa senare".
Lyssnade igen. 100% att han säger "där påträffar vi lisa senare".
Senast redigerad av BonerBatman 2015-06-13 kl. 15:06.
2015-06-13, 15:05
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastard666
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Ännu sjukare om dom skyller på varandra å går fria som tidigare hänt
Har för mig att lagen är ändrad på den punkten efter dylika händelser.
Det är inte lagen som har ändrats så mycket som att åklagarna har lärt sig att lägga bättre alternativyrkanden än vad som lades i Lindomefallet.
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Tycker mig höra hnm säga "där påträffar vi lisa senare".

Det stämmer. Han säger senare.
Medlem
När tror ni att hon avled? Rent spontant kan jag känna att om hon hållits i liv ett par dagar, eller t.o.m fram tills i går så borde NÅGON märkt detta innan. Alltså känns det som om att hon dog i samband med vad som hände 18.30ish på söndagen, jag hoppas även att så är fallet. Kommer må riktigt illa inombords om det visar sig att hon hölls fången och avrättades för att polisen närmade sig in..
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Är du säker på att hon hittats på en gård? Inte i en öde bod 1-2 km från deras hem?
Ja, enligt polisen är tre ställen avspärrade. Ladan mittemot fiket (misstänkt brottsplats), de misstänktas bostad och fyndplatsen för kroppen. Gården i Martorp/Hovsgärde är avspärrad.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
När polisen tog de tre personer så hävdade de under flera timmar att "de är inte misstänkta utan vi vill prata med dem".
Tror inte att polisen hade gjort så om de hittade Lisas ägodelar hos dem. I så fall hade de blivit anhållna direkt.
Troligtvis handlar det om något annat. Kanske polackernas(?) ägodelar som hittades nära något som tillhörde Lisa.
Kanske senare under utredningen kom det fram att de är skyldiga till mordet på Lisa. Jag har inte heller (rätta mig om jag har fel) läst någonstans att de är misstänkta för mord utan anhållna för mord. Då är man väl ganska säker på dem?
Du är medveten om att man kan hämta misstänkta till förhör, om de inte nått upp till skäligen misstänkt kan man liksom inte nyttja andra tvångsmedel. Dessutom, det fina med att inte ha nått skäligen misstänkt och hålla förhör upplysningsvis, kan du lista ut det? Man jobbar hela tiden med att höja misstankegraden, det har man gjort på ett riktigt bra sätt och till slut nått att de på sannolika skäl är misstänkta för mord. Hur tänker du med att man skulle anhålla någon utan att de är misstänkta för något, går knappast ihop. Läs rättegångsbalken.
2015-06-13, 15:06
http://postimg.org/image/w3aoirr0z/

relevans?
2015-06-13, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gebege
Han säger ju "Lisa sedan".

"Och där påträffar vi lisa sedan..., " Vad skulle han säga efter som han inte skulle sagt?

" sedan...,......., ser vi att hon har en kniv i sig" ? Nä, hörs rätt tydligt att han säger" lisas ena". Finns väl bara några välja bland; lisas en fot, ben, arm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in