Jag satsar mina pengar på att m.p. hittade ett ev. mordvapen som äcklen kommit på att det kanske var bäst göra sig av med. En blodig hammare eller kniv? Fick en känsla av att polismannen på presskonferensen var nära att försäga sig i den riktningen. De har alltså synts i ett område där m.p hittat denna direkt efteråt. Kan även förklara den makabra upptäckt m.p gjort, som alltså inte var LH's kropp, som det skrevs om häromdagen.
Kan även tänka mig att själva "kontakten" de ska ha haft med gästarbetarna bestått i ett "ey sveenskij slutta snoka" (givetvis ska detta läsas på dålig engelska och hotfullt). Alltså anledning nog för polisen att omhänderta dessa högbegåvade varelser i det läget och plocka in dem på förhör.
Sen undrar man ju också lite smått om vänstermaffian börjat köra ett "reclame the flashback" på sistone? För så jävla mycket antivitpropaganda som jag ser i trådar dessa dagar har jag inte sett maken av här tidigare. Kanske är det här alla journalister hamnar nu när tidningsdöden breder ut sig?
Angående att mgm's nationalitet inte skulle ha nån betydelse..
http://www.expressen.se/nyheter/flera-svenskar-gripna-for-valdtakt-pa-farja/
Givetvis är detta en sanning som enbart kan appliceras när det är uppenbart att mgm inte är etniska svenskar för annars ska det minsann basuneras ut vare sig det är "svenskar" som krigar i Syrien eller "svenskar" som våldtar på finlandsfärjor.