Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 14:52
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickDangerous
Det har aldrig funnits någon lags om sägerattom två skyller på varandra så går de fria.

Tänk tvärtom.
Googla på Lindomefallet.
2015-06-13, 14:53
Medlem
Ponanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Sjukt är om dessa galningar säger att dom inte hade avsikt att döda Lisa och blir fällda för dråp/grovt vållande till annans död, Svenska rättssystemet är ett skämt.

Det måste du förstå är omöjligt i detta fallet med tanke på omständigheterna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyltgast
Håller med, undra hur de fått ut uppgifterna om att han tidigare varit med i SSG eller nuvarande SOG. Har skyddade uppgifter av en viss anledning kan man tycka...

Dock så kan man nog säga att eventuell GM ligger pyrt till om fadern når honom först.
Straffet kommer när svinen släpps, om de släpps.... Då väntar det riktiga straffet, när de minst anar det! SOG!
Medlem
bastard666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickDangerous
Det har aldrig funnits någon lags om sägerattom två skyller på varandra så går de fria.
Nej,däremot gick det att skylla på varandra och kunde man inte bevisa vem som gjort vad så gick man fri.(lindomefallet med pundarna som slog ihjäl gubben med stekpanna)
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halmstadbo
Det kan man ju verkligen hoppas i alla fall, men, hörde jag helt galet eller sa inte han Martin för mkt en gång till? Sa han inte nåt "efter husrannsakan hittade vi Lisas ena" och sen tystnade han och tittade ner. Sa han inte nåt sånt och i så fall ena vad? Vill man nog inte veta......

Han säger "hittade vi Lisa senare" inte "Lisas ena"
Senast redigerad av ThordOlavsson 2015-06-13 kl. 14:55.
Medlem
barkeepers avatar
Jag tror på fyllekörning, och så har dom kört på Lisa.
Medlem
FrZs avatar
"The girl was cut into a few pieces, but the police manage to find that the body showed signs of forced rape and beating before death."

Enligt :

http://www.donehealth.com/news-today-lisa-holm-17-swedish-girl-found-dead-yesterday-cut-to-pieces-and-most-likely-raped-where- what.html

Känns väl orimligt att dem rapporterar detta först av alla.
Medlem
Jag satsar mina pengar på att m.p. hittade ett ev. mordvapen som äcklen kommit på att det kanske var bäst göra sig av med. En blodig hammare eller kniv? Fick en känsla av att polismannen på presskonferensen var nära att försäga sig i den riktningen. De har alltså synts i ett område där m.p hittat denna direkt efteråt. Kan även förklara den makabra upptäckt m.p gjort, som alltså inte var LH's kropp, som det skrevs om häromdagen.

Kan även tänka mig att själva "kontakten" de ska ha haft med gästarbetarna bestått i ett "ey sveenskij slutta snoka" (givetvis ska detta läsas på dålig engelska och hotfullt). Alltså anledning nog för polisen att omhänderta dessa högbegåvade varelser i det läget och plocka in dem på förhör.

Sen undrar man ju också lite smått om vänstermaffian börjat köra ett "reclame the flashback" på sistone? För så jävla mycket antivitpropaganda som jag ser i trådar dessa dagar har jag inte sett maken av här tidigare. Kanske är det här alla journalister hamnar nu när tidningsdöden breder ut sig?

Angående att mgm's nationalitet inte skulle ha nån betydelse..

http://www.expressen.se/nyheter/flera-svenskar-gripna-for-valdtakt-pa-farja/

Givetvis är detta en sanning som enbart kan appliceras när det är uppenbart att mgm inte är etniska svenskar för annars ska det minsann basuneras ut vare sig det är "svenskar" som krigar i Syrien eller "svenskar" som våldtar på finlandsfärjor.
Medlem
Jag tror inte motivet var att överfalla Lisa, utan att bryta sig in och kolla om det fanns en helgkassa att sno.

-De bodde/jobbade i närheten och kunde säkert kolla upp cafepersonalens rutiner.
-Lisa skulle den här dagen just för första gången åka moped hem själv.
-GM ser bilen med (vad de tror) är all personal åka från cafeet i sista bilen. Lägger inte märke till en moped som står kvar runt hörnet.
- GM Börjar runt 20-30 min efter stängning bryta sig in. Lisa, på väg därifrån på mopeden, tar dem på bar gärning och de reagerar därefter.

Jag tror tyvärr hon bara var på fel plats vid fel tillfälle.
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Utveckla detta, har ladan egen adress? förklara hur du vet detta?

http://kartor.eniro.se/?index=wp&id=2020924
2015-06-13, 14:54
Medlem
Bara jag som får en hemsk känsla av att hon dog av tex svält? Att hon faktiskt levde i ett rum men hon hittades försent?
2015-06-13, 14:54
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ponania
Det måste du förstå är omöjligt i detta fallet med tanke på omständigheterna.

Jaså? Vi har sett förut hur folk skyller på varandra, säger att vi aldrig "hade avsikt att döda" m.m. Så jo med detta pissrättssystemet så går nog fan ta mig allt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in