Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 14:17
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrissey1
Då hade man ju varit 100% säkra på att det varit dem.

Förvisso. Känns som dom är rykta oavsett. Om det nu är dom verkar dom inte försökt dölja sitt brott alltför väl med grejer och allt möjligt utspritt.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Har du en länk till den intervjun?

Här har du intervjun..

http://www.expressen.se/gt/grannen-klart-att-det-har-inte-kanns-bra-alls/

Mvh
Medlem
Xfiless avatar
MPS har varit i kontakt med de som sitter anhållna, därav polisens intuition att ta in dessa personer på förhör. Vi vet inte vilken typ av kontakt men polisen nämnde att de har arbetat efter ett helhetsperspektiv och förmodligen har dessa tre uppträtt avvikande på ngt sätt.

Därefter hittas avgörande fynd av MPS. Polisen får en grov beskrivning av det fyndet MPS gör o drar slutsatser utifrån det, beslut tas om avspärrningar i det området, varvid kroppen senare påträffas.
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abberik
Det faktum att polisen inte lämnar några detaljer om hur länge kroppen varit död är förmodligen för att GM hållt henne levande och polisen hade kunnat stoppa det men gjorde det inte. Polisens lösning är att bete sig som idioter och mörka skiten.

Alternativt har GM lagt henne i någonting som förmultnar vilket gör att man inte kan räkna med omgivningens påverkan på kroppstemperaturen vilket gör att det blir svårare att bestämma tidspunkten hon dog och polisen inte vet.

EDIT: förtydligade min post

Eller så kan det bara vara så att man inte identifierar en kropp på två minuter. Räcker inte att kolla på den och sedan jämföra med ett foto av den eventuella personen. Samma sak med att bedöma hur länge någon varit död. Är trots allt en pågående utredning.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Archistrategos
Har jag förstått uppgifterna rätt att journalister hade försökt tränga in hos LHs anhöriga och fick avhysas av polis? Hur resonerar egentligen ett sådant stolpskott? Egentligen borde man inte kunna bli förvånad över några tilltag från denna med rätta ökända yrkesgrupp, men detta är ovanligt osmakligt även för den mest slemmiga tabloidjournalist!

Är det någon som vet från vilka tidningar/TV-kanaler som dessa journalister kom ifrån, så att man kan kontakta deras arbetsgivare?

Det är knappast SVD och DN som får sådana order av sina chefer. Jag retade mig också på stolpskottet som fräckt ställde sig upp framför SVT:s kamera för att ta amatörbilder. Halva landet tittar på presskonferensen men hon tycker att Skövde nyheter, eller var hon jobbar, är viktigare. Hur tänkte hon?
2015-06-13, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flach98
Ingen som har tänkt på att dom mördade henne av misstag? Alltså att dom försökte våldta henne men att hon skrek och nån smällde till henne så hon dog? Jag vet inte men en teori..

Det är nog ingen som är så jävla korkad som du är härinne tyvärr så nog bara du som tänkt den "tanken"

Grovt brott säger ni.. tragiskt hoppas familjen får vara ifred ifrån all media men det lär väl knappast hända?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halmstadbo
Jag är inte så snabb, så nån hinner säkert skriva innan men ganska säker att de måste indetifiera henne, eller?! Kan ju göras på annat sätt med, men i mestadels av fallen anhöriga. Stackars människor!

Jo, men om det är en styckad kropp man hittat så kallar man väl inte in föräldrarna och ber dem identifiera.. då görs väl identifieringen på annat sätt? Eller?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Vad baserade du att de skulle granskas på? Dina fördomar eller faktiska skäl till misstanke.
Statistiskt sett är det ju anhöriga som är de mest troliga förövarna.

Ja, det är sant. Men just nu verkar anhöriga inte vara misstänkta. Dessutom vet vi inte om de anhållna är gästarbetare/byggarbetare. Polisen ville inte säga någonting om det. Att det skulle vara polacker är inte heller bekräftat. Att tre personer är anhållna innebär inte att de är GM. På poliskvinnan lät det som att det återstod mycket att utreda. Det är i vart fall inte etiskt försvarbart att journalister klampar in sig på föräldrarnas tomt och jagar dem.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Klart som fan polisen vet ganska mycket redan. Men man kan ju inte berätta om detta av utredningstekniska skäl. Det fattar du väl?

Ja det fattar jag? Men i många andra fall har dom gått ut med dödsorsak relativt snabbt. Därför är detta ett stort frågetecken..
Medlem
RickDangerouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
När man läser intervjuerna av privatpersoner i Expressen, så får jag känslan av att det har blivit någon form av folkvandring till Blomberg. Brottsplatsturism kan vi kalla det. Om så är fallet, så känns det osmakligt.
Eller Aftonbladets konstanta pushande för Facebooksidan till minne av Lisa Holm, "för närvarande 18 000 likes, lajka du med!". Sitter väl någon Anton Abele typ bakom och försöker utnyttja tragedin för eget intresse.
2015-06-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Norges journalister gick hårt på direkt och frågade om de gripnas etnicitet, medans de mesiga svenska PK asen bara satt där helt tysta....

Mange i Norge kaller Sverige for 'Verdens mest politisk korrekte land'. Og det er ikke ment som en positiv hyllest.

Sett utenfra så virker jo spesielt svensk presse helt förlamade når det gjelder en del hendelser der etnisk opphav kan være en faktor. Å beskrive f.eks. en voldsmann eller rymling som kan være farlig uten å angi om han er hvit/svart/gul/blå er jo helt bisarrt - jeg sier ikke at det har hendt, men har på følelsen at det godt kunne bli gjort på den måten.

En litt mer kul sak (men like uforståelig PK...): Når man er på besøk hos svenske bedrifter (jeg jobber i en bedrift som er eid av et stort svensk medieselskap) og ser 'Hen' på toalettdører blir jo parodien fullkommen. For å være helt ærlig så trodde både kollegaen min og jeg at det var en spøk første gang vi så det for om lag to år siden, men neida; det var ønsket at det skulle være sånn.
2015-06-13, 14:19
Medlem
1c9r5s avatar
https://vine.co/v/hrl6QiMxt6n
https://vine.co/v/hH77FLe0BBr
Senast redigerad av 1c9r5 2015-06-13 kl. 14:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in