Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 13:58
Medlem
Cameltotems avatar
Så dom är inte häktade? Betyder de att de kan åka till polen eller vad fan de vill nu då eller?
2015-06-13, 13:59
Medlem
Har jag förstått uppgifterna rätt att journalister hade försökt tränga in hos LHs anhöriga och fick avhysas av polis? Hur resonerar egentligen ett sådant stolpskott? Egentligen borde man inte kunna bli förvånad över några tilltag från denna med rätta ökända yrkesgrupp, men detta är ovanligt osmakligt även för den mest slemmiga tabloidjournalist!

Är det någon som vet från vilka tidningar/TV-kanaler som dessa journalister kom ifrån, så att man kan kontakta deras arbetsgivare?
Medlem
Astrass avatar
Jävla nötter som sitter och leker internet-hjälte och klagar på snuten "Hade hittat efter 12 timmar, lol pissenkelt ju, leta där typ".. skulle vilja se er själva ute på fältet. Varför hade ni just letat där först? varför hade ni hållit er kvar inom närområdet? Ge er ut i terrängen och leta efter små jävla föremål själv på en 10km radie.
Jävligt less på era jävla kalk-fyllda huvuden som klagar på polisens arbete. Käka talg och håll käft.

-----

Har suttit och letat som fan på alla möjliga sätt igår men har inte lyckats hittat några namn på GM'n, sitter någon på den infon? (Ja jag har sökt)

Hur tidigt släpper dem FUP ? Det är någonting jävligt off med det här fallet. Min teori är att det hänt som tidigare skrivit och spekulerat i, en olycka under någon form av annan brottslig gärning. Tittar man på hur utspritt dem strött ut allt så tyder det ju på total förvirring, gömma kroppen i närområdet och sedan sätta sig och fika medans MP spatserar förbi huset och ropar BO's namn. Bor 200m från BP... sjukt förbannat konstigt.
Medlem
katws avatar
Lisa hittades väl efter midnatt?
Alltså idag, den 13:e.

Än mer skrämmande med tanke på YouTube-videon.
Medlem
Creepy24s avatar
Har inte orkat plöjt igenom hela tråden men kollat sammanfattning men inte hittat nått och det jag undrar är Finns det någon bild på dom 3 anhållna och vad heter dom ??
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Alltså ingen mer info innan häktningsförhandlingar..

Hur lång tid kan det ta ?

Eftersom detta är Prio 1 så vågar ja nog gissa på inom 2 månader, med förhoppning att dom kan knyta ihop säcken
2015-06-13, 14:00
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
En teori:

Lisa stängde kafét i söndags kväll, hon gick över vägen för att hänga in nyckeln innan hon skulle åka. Precis då kommer en av litauerna, säkerligen alkoholpåverkad och han kör på henne så att hon skadas/blir medvetslös. Han får panik, lastar in henne i bilen, kör hem, på vägen slänger han ut lite saker som är hennes, det är nämligen på vägen hem till dem man hittat fynden. Han kommer hem, går in till de andra två, berättar vad som hänt och undrar vad fan de ska göra. De är kanske är i sverige olovligt och arbetar och säkerligen var han alkoholpåverkad så de bestämmer sig för att inte rapportera olyckan utan åker bort till den andra gården där de jobbat och slår ihjäl henne där och gömmer kroppen.
Tror att det gått till ungefär såhär.

Intressant teori!
Men borde man inte hittat spår utanför cafet av en sådan kollision? Blod etc?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Vad har nationalitet med händelsen att göra? De med anor bak till Västgötalagen kan ju mörda de också.
Va kan dom det? Snälla håll käften bara. Relevanta inlägg om vad som har hänt drunkar ju i mängden av sådana här skitinlägg.

* Det var dåligt att journalister besökte anhörigas tomt, det tror jag alla håller med om. Nu har jättemånga skrivit det och vi har förstått synpunkten.

* Båda svenskar och invandrare kan begå brott. Det har också tagits upp en 10 000 gånger vid det här laget.

* Polisen har gjort ett jättebra/dåligt arbete och ni hade kunnat/inte kunnat göra det bätte själva. Det har alla också förstått.

Citat:
Ursprungligen postat av nefrol
De anhållna har haft interaktion med MP. intressant.
Och MP är är förkortning för vad? Miljöpartiet? Edit:Missing People, jag är en idiot Fast det tror jag är jättevanligt, att gärningsmän gör om jag ska vara helt ärlig. För att inte framstå som misstänkta själva.

Vad vet man om motivet så här långt finns det något över huvud taget eller är det ett en helt oplanerad impulsgrej?
Senast redigerad av Geigerzehler 2015-06-13 kl. 14:04.
Medlem
Finns det något som kan bekräfta att LH blivit våldtagen/sexuellt nyttjad?

Det bästa vore såklart om så inte var fallet, och hon bara blivit påkörd eller nedslagen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bussy
Sätter en spänn på att MPS har tittat i de misstänktas soptunna, sedan har de misstänkta protesterat mot att dom kollad där och då tycker MPS att det verkar misstänkt och ringen efter blåljusen... Just my 50 cents...

Enligt polisen så hittade MP ett objekt som möjligen kunde kopplas till Lisa och när polisen kom till plats så informerade MP om några personer som agerat konstigt i närheten varpå polisen letade upp de personerna och deras uppförande ledde då till vidare misstanke.
Medlem
Jag gillar Martin från presskonferansen. Han försöker åtminstone svara så gott han kan till skillnad från Helena eller vad hon heter.
Medlem
succubusans avatar
Varför är det norsk media där också? Det är väl inte vanligt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in