Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 13:46
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Om dom har tagit fast dom som är skyldiga och det går att bevisa hoppas jag verkligen vi får veta varför och hur.

Det som förvånat mig är ju att dom tog livet av stackars flickan, även om man utsätter någon för brott och annat så är det ju EXTREMT att gå så långt. Inte ens stöldligor och annat från östeuropa har som första taktik att bara mörda andra för att dom råkat se något eller så.

Många gånger har ju förövare ändå möjlighet att komma undan och smita, men att verkligen gå så långt att man mördar någon för en "skitsak" är ju konstigt, måste vara psykiskt störda på ett eller annat sätt, ingen annan förklaring kan passa in på detta fall.

Lite som Anders Behring Breivik, en person som absolut är störd.
Våldtäkt som gått överstyr kanske? Någon/några som fikat där hon jobbade och gillade vad han/de såg (hon var ju en attraktiv tjej), och väntade på henne?

Svårt att hitta motiv när man inte kände henne personligen. Vilka kretsar hon rörde sig i m.m. Den bild man får av media är ju alltid positiv, vem det än är som dött. Att hon dock hör av sig till sina föräldrar för att säga att hon är på väg hem tyder ju på att hon ändå var skötsam och inte den som försätter sig i fara.

Ska helt klart bli intressant att veta mer om fallet. Jag hoppas att de som sitter anhållna är de skyldiga så att vi snabbt kan få ett slut på denna tragiska händelse. Lisas anhöriga förtjänar att få veta sanningen bakom hennes död.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjocken332
Tycker bara att det känns olustigt att han hittade det första fyndet (handsken).

Varför är det olustigt att han hittade den?
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor
Haha, ni som sitter på era feta rövar bakom en datorskärm och gnäller på polisen, vad är ni för typ av experter egentligen? Vad har ni för uppgifter som vi andra inte har? Sluta sitta och dra korkade slutsatser utifrån hur Media lägger fram saker och ting.. Det finns mycket byråkrati som gör att polisen inte kan gå ut och säga vad fan som helst till fiskande reportrar.

Jag tycker att det verkar som att polisen utfört ett alldeles utmärkt arbete.

Anledningen, tror jag, är att polisen visat sig inkompetenta alltför många gånger. Det är bara att lyssna på när GW raljerar så får man ingen positiv bild av dagens polisiära insatser.

Sedan är det många som försöker komma på "tuffa" teorier för att sedan minsann nämna att de hade rätt på vissa punkter. Det är extrem egoism i den här tråden där många skriver ofantligt mycket i jag-form.
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Risk finns nog att FUP kommer att läggas under sekretess när den kommer bli färdig, Tror inte vi kommer få reda på var hon återfanns eller dödsorsak mer än att det kommer rubriceras som mord detta fall!
Vad i hela friden får dig att tro att det kommer att bli sekretess?
2015-06-13, 13:47
Bannlyst
Nä Polisen kommer aldrig gå ut med nationalitet säger dom. J*vla Kulturvurmare!
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Risk finns nog att FUP kommer att läggas under sekretess när den kommer bli färdig, Tror inte vi kommer få reda på var hon återfanns eller dödsorsak mer än att det kommer rubriceras som mord detta fall!

Varför tror du det? Nytt reglemente?
Bannlyst
"När det kommer till nationalitet så kommer vi varken bekräfta eller dementera det"

Fyfan, fan klart vi ska få veta exakt vad det är för jävla svin som gjort detta.
Medlem
Det skulle vara intressant om man kunde få lite kommentarer från någon som faktiskt vet hur det är att arbeta inom polisen. För i nuläget sitter folk här och hissar eller dissar polisen när de egentligen inte har någon aning om hur polisarbete går till.

Så om någon här faktiskt VET hur det kan gå till i ett sådant här fall så får den personen gärna ge några kommentarer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Så om jag har förstått de rätt så har de hittat henne i det vita skjulet nära jobbet?

Hur fan tog de en vecka att hitta henne!?

Jag hade kunna sökt igenom området själv på 12 timmar. Ni är fan värdelösa.

Vilket är det här vita skjulet? Inte hört något om det tidigare. Har du någon karta?
2015-06-13, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Kan ingen gömma sig i närheten av offrets familj och klappa på press som stör familjen i deras sorg.

De lär ha grannar och det är inte i en större stad, journalisterna lär inte få hjälp.

Caféägarinnan som intervjuades på SVT var märkbart chockad
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
För att hon mördades.

Och det visste man från start?

Nej men, nästan allt indikerade väl på att hon hade blivit bortförd mot sin vilja.
Medlem
DennisOlofs avatar
DaddyD2, jo visserligen.

Men det sker ju en del våldtäkter och överfall på folk men bara för det så mördas dom inte. Det är ju mycket ovanligt, risken för att åka fast minskade ju inte direkt, bara föra att dom mördade personen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in