Citat:
Ursprungligen postat av
DennisOlof
Om dom har tagit fast dom som är skyldiga och det går att bevisa hoppas jag verkligen vi får veta varför och hur.
Det som förvånat mig är ju att dom tog livet av stackars flickan, även om man utsätter någon för brott och annat så är det ju EXTREMT att gå så långt. Inte ens stöldligor och annat från östeuropa har som första taktik att bara mörda andra för att dom råkat se något eller så.
Många gånger har ju förövare ändå möjlighet att komma undan och smita, men att verkligen gå så långt att man mördar någon för en "skitsak" är ju konstigt, måste vara psykiskt störda på ett eller annat sätt, ingen annan förklaring kan passa in på detta fall.
Lite som Anders Behring Breivik, en person som absolut är störd.
Våldtäkt som gått överstyr kanske? Någon/några som fikat där hon jobbade och gillade vad han/de såg (hon var ju en attraktiv tjej), och väntade på henne?
Svårt att hitta motiv när man inte kände henne personligen. Vilka kretsar hon rörde sig i m.m. Den bild man får av media är ju alltid positiv, vem det än är som dött. Att hon dock hör av sig till sina föräldrar för att säga att hon är på väg hem tyder ju på att hon ändå var skötsam och inte den som försätter sig i fara.
Ska helt klart bli intressant att veta mer om fallet. Jag hoppas att de som sitter anhållna är de skyldiga så att vi snabbt kan få ett slut på denna tragiska händelse. Lisas anhöriga förtjänar att få veta sanningen bakom hennes död.