Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjocken332
Dom borde plocka in honom också, han är minst lika ansvarig.
På vilket sätt är en arbetsgivare ansvarig för mord? Straffa då hans föräldrar också, speciellt den som har fött honom! Det finns inga garantier även om arbetsgivaren gör en bakgrundskoll. Många blir av med arbetet för stöld, även om de tidigare är ostraffade.
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:

Hur korkade du? Självklart är han inte ansvarig. Då kan vi ju lika gärna gripa deras föräldrar och kassörskan som sålde mat till gm. Skärp dig.
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
slotts Herren heter Klings;;bo nånting i efternamn

Eller Jönsson...
2015-06-13, 13:24
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

MINST???

Så om jag mördar någon ska min chef dömas för mordet?
2015-06-13, 13:25
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
NEJ! personen som anställt dessa polacker/litauer är gubben 79 åringen som äger alla hus i området! han som äger ladan brevid cafét och "slottet" brevid huset dom bodde i!!!

Så går det när man snålar in på arbetskraft. Hoppas 79 åringen kan stå till svars för det här.
Medlem
Ragolins avatar
Jerzy Einhorn är expertkomentator nu i SVT han är inte säker på att dom som sitter hos polisen är skyldiga...han vet inte att dom som sitter hos polisen är polska gästarbetare. Hur kommer det sig att alla här på FB "vet det"? Han antyder med stöd av statistik att brottet har en sexuell orsak. Jag tror och hoppas att det inte är så. Att en kvinna var delvis inblandad och gift med en av männen kan tyda på ett annat motiv. Jag skrev tidigare i tråden att detta scenario är troligast.
"Ett inbrott/stöldförsök ligger bakom. Framsidan bevakas av gärningsmännen och när arbetskamraterna far iväg tror dom att kusten är klar och går till baksidan som är helt undanskymd för att bryta och då träffar dom på Lisa. Kanske är dom ute efter mopeden som dom tror är obevakad. Troligen män från östeuropa, Rumänien, Polen eller från Baltikum. Är det detta som har hänt finns goda möjligheter att klara upp brottet. Dessa ligor är delvis kartlagda av polisen och står för över 50% av alla bostads inbrott i Sverige."
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Kan någon förklara för mig hur dom jävla polackerna tänkte komma undan med detta???? Vad fan trodde dom skulle hända liksom? Att polisen inte skulle kolla igenom den där ladan tids nog? Har dom ens hört talas om polishundar??

Vad tror du att de har smidigt planer en vecka i förväg eller? Jag finner det mycket osannolikt att de gemensamt har planerat detta. När den ene hörde talas om vad den andre spontant hade gjort så sa han förmodligen förfärad och förtvivlad, men i och med att det var hans broder så vill han inte att han ska hamna i fängelse på livstid.
2015-06-13, 13:26
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Jerzy, vilket jävla klåpare. Han sitter och drar siffror ur arslet och snackar så jävla mycket skit.
"Vi ska berömma polisens arbete".

Nu är det damage control som gäller.

Nu ska det pratas tyst om:

* att polisen varit helt odugliga.
* att gärningsmännen är utlänningar.

Berätta, vad har polisen inte gjort bra?
2015-06-13, 13:26
Medlem
tjocken332s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
På vilket sätt är en arbetsgivare ansvarig för mord? Straffa då hans föräldrar också, speciellt den som har fött honom! Det finns inga garantier även om arbetsgivaren gör en bakgrundskoll. Många blir av med arbetet för stöld, även om de tidigare är ostraffade.

Tycker bara att det känns olustigt att han hittade det första fyndet (handsken).
2015-06-13, 13:27
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Herregud vad snickesnacki får breda ut sig, han har ingenting nytt och hans reflektioner kan en femåring göra. Skulle vara intressant att höra hans reflektioner på att de misstänkta är polacker istället...

Bättre länk, Primetime, Expressen. SVT:s livesändning är usel. http://www.expressen.se/tv/nyheter/primetime/live/live-tv-kropp-hittad---bekraftas-vara-lisa-holm/

Edit: Nu har SVT skärpt till sig http://www.svtplay.se/video/3021710/polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande/polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande-polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande
Senast redigerad av Passepartout 2015-06-13 kl. 13:32.
2015-06-13, 13:27
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
Jerzy Einhorn är expertkomentator nu i SVT han är inte säker på att dom som sitter hos polisen är skyldiga...han vet inte att dom som sitter hos polisen är polska gästarbetare. Hur kommer det sig att alla här på FB "vet det"? Han antyder med stöd av statistik att brottet har en sexuell orsak. Jag tror och hoppas att det inte är så. Att en kvinna var delvis inblandad och gift med en av männen kan tyda på ett annat motiv. Jag skrev tidigare i tråden att detta scenario är troligast.
"Ett inbrott/stöldförsök ligger bakom. Framsidan bevakas av gärningsmännen och när arbetskamraterna far iväg tror dom att kusten är klar och går till baksidan som är helt undanskymd för att bryta och då träffar dom på Lisa. Kanske är dom ute efter mopeden som dom tror är obevakad. Troligen män från östeuropa, Rumänien, Polen eller från Baltikum. Är det detta som har hänt finns goda möjligheter att klara upp brottet. Dessa ligor är delvis kartlagda av polisen och står för över 50% av alla bostads inbrott i Sverige."

Nej, det är han inte.
Däremot Jerzy Sarnecki.
2015-06-13, 13:28
Medlem
Alltså man blir verkligen upprörd över polisens agerande eller snarare icke agerande! Redan samma kväll anmäls hon som försvunnen. Detta verkar var en svensk byggd där folk bör känna varandra mer eller mindre. Inga lokala "mongo" finns. De enda som främmande där är just dessa "arbetare"! De skulle ju kollas direkt och deras byggnader! Varför detta inte gjorts? Var det polischefernas rädsla att anklagas för "rasism" fr PK/journalister??? Tänk om hon var skadad men fortfarande levde då! Om det visar sig att att hon avled senare än samma dag, då bör de som ledde utredning straffas som i h---te, tycker jag!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in