Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 13:30
Medlem
DennisOlofs avatar
Om dom har tagit fast dom som är skyldiga och det går att bevisa hoppas jag verkligen vi får veta varför och hur.

Det som förvånat mig är ju att dom tog livet av stackars flickan, även om man utsätter någon för brott och annat så är det ju EXTREMT att gå så långt. Inte ens stöldligor och annat från östeuropa har som första taktik att bara mörda andra för att dom råkat se något eller så.

Många gånger har ju förövare ändå möjlighet att komma undan och smita, men att verkligen gå så långt att man mördar någon för en "skitsak" är ju konstigt, måste vara psykiskt störda på ett eller annat sätt, ingen annan förklaring kan passa in på detta fall.

Lite som Anders Behring Breivik, en person som absolut är störd.
2015-06-13, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assvett
Där var du lite lustig

Visst är lukt gasburet och gas stiger i vätska, men varför menar du att det inte skulle göra det i jord? Jord är ju på intet sätt en solid massa, utan ett medie som består av ett antal små fasta partiklar som en viss del vatten. Aeroba organismer påträffas väl oftare några meter ner i jorden än några meter under vattenytan, eller hur? Detta vittnar ju om att jorden är relativt permeabel för gaser?

Jag vidhåller att nedgrävning föga skulle ha försvårat för hundarna. Inom rimliga gränser, så klart.
Sen kan kommunikationen mellan hund och hundförare så klart fallera, men det kan den när som helst.

Jag är dock ingen expert på hur sökhundar/sök med hund fungerar. Är du?
Jord eller betong är en mer solid massa än vatten i alla fall, så det borde vara svårare att känna liklukt från långt håll, inifrån en lada. Hur som köper jag inte förklaringen att liket hittats ovan jord för om du känt doften av ett dött djur nära vägkanten (rå) hade du förstått att den doften känner människor från långt håll. Jag spekulerar förstås efter vad jag vet och de erfarenheter jag har.
2015-06-13, 13:31
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Jerzy, vilket jävla klåpare. Han sitter och drar siffror ur arslet och snackar så jävla mycket skit.
"Vi ska berömma polisens arbete".

Nu är det damage control som gäller.

Nu ska det pratas tyst om:

* att polisen varit helt odugliga.
* att gärningsmännen är utlänningar.

Ska en expert alltså sitta och uttala sig om rykten? Jerzy sa tom att han inte hade fler uppgifter än de som finns i tidningarna. Jerzy är statistiker och du är en lallare.
2015-06-13, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Alltså man blir verkligen upprörd över polisens agerande eller snarare icke agerande! Redan samma kväll anmäls hon som försvunnen. Detta verkar var en svensk byggd där folk bör känna varandra mer eller mindre. Inga lokala "mongo" finns. De enda som främmande där är just dessa "arbetare"! De skulle ju kollas direkt och deras byggnader! Varför detta inte gjorts? Var det polischefernas rädsla att anklagas för "rasism" fr PK/journalister??? Tänk om hon var skadad men fortfarande levde då! Om det visar sig att att hon avled senare än samma dag, då bör de som ledde utredning straffas som i h---te, tycker jag!

Ja fast nu är det ju en överväldigande majoritet av morden som begås av nära anhöriga.
Statistiskt sett så vore det troligare att det är någon i familjen eller en vän/pojkvän.
Polisen arbetar ju efter hur de är utbildade att arbeta och utbildningen är baserad på verkligheten och inte dina fördomar.
2015-06-13, 13:34
Medlem
Sam.adamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Håller med! han är multimiljonär fortfarande snålar han in och tar in löst öststatspack till en Svensk idyll!

Har du fakta på att han är multimiljonär? Om man bortser från fasta tillgångar. Problemet med att att upprätthålla den rika livsstilen är att inkomsterna måste fortsätta flöda in. Alternativt att man skär på kostnader för att kunna leva på nuvarande tillgångar.

Att rika människor använder sig av billig arbetskraft är ingenting nytt. Varken i Sverige eller i resten av världen. Om det är rätt eller fel får någon annan avgöra. Men man kan inte skylla det som hänt på den som anlitat eventuell GM.
Senast redigerad av Sam.adams 2015-06-13 kl. 13:38.
2015-06-13, 13:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Samma anledning varför de inte hitta Lisa Holm tidigare, de var ju kafferast flera gånger.

HORLAND. I USA hade de brutit upp varenda jävla dörr på den där incestbondgården och hittat Lisa med en polacks jävla tumme i röven.

Fy fan för det här.
Nej, det hade de inte.
Det är mer sannolikt att man gör det i Sverige än i USA -- eftersom i Sverige är bevis giltiga även om de påträffas/inhämtas i strid med lagar och regler.
I USA får de inte använda bevis som hittas vid olagliga genomsökningar .. De kan alltså kliva rakt på ett lik eller ett tillfångataget offer - men får inte använda det som bevis om det påträffats med olagliga metoder.

Så sluta rapa om vad polisen i USA skulle ha gjort nu.
2015-06-13, 13:38
Medlem
Hegamons avatar
Några bilder ni kan få i tråden:
Platsen efter exakt tre dygn efter LH blev kidnappad, onsdagen kl 18:30:

LÄNKTEXT Polistekniker - ladan
LÄNKTEXT Mobil polisstation
LÄNKTEXT Caféet
LÄNKTEXT Caféet
LÄNKTEXT Parkering cafébyggnad
LÄNKTEXT Cafébyggnad
LÄNKTEXT Lada och cafébyggnad
LÄNKTEXT Ladan
LÄNKTEXT Ladan

Film området, mellan caféet och ladan på kortsidan:

http://youtu.be/BZW-u60uKfA
Senast redigerad av Hegamon 2015-06-13 kl. 13:43.
2015-06-13, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyFuckingMetal
Tror inte dom dödade henne utan anledning. ....
Varför inte det? Folk gör allt möjligt konstigt skit utan anledning.

Sorgligt att tjejen är död, man hoppades ju in i det sista att hon "bara" var bortrövad eller liknande.

Å andra sidan har jag väldigt svårt att tro att det skulle bli skriverier i tidningarna varje dag och tusentals människor som letade frivilligt om t.e.x jag själv hade försvunnit/ blivit mördad. Så det var ju positivt i alla fall om man ändå ska hitta något positivt av det hela. Att det uppmärksammades så pass mycket som det ändå gjorde. Varje försvinnande från och med nu borda uppmärksammas på samma sätt.
Medlem
ztellas avatar
godsherren kanske inte haft med polackerna att göra själv, kanske bara anlitat en byggfirma som i sin tur hasslat med avskum? det är inte ovanligt att kontrakterad byggherre anlitar billig arbetskraft; han slipper göra jobbet, han får bra betalt, han har barack och verktyg till sina slavar (som jobbar dubbelpass) och betalar en struntsumma i dagslön.
Medlem
Men vilka fynd hittade dem som ledde till de misstänkta ???!! Varför ska det vara så jävla hemligt för.. Kan någon förklara detta för mig?
Medlem
Wajis avatar
Shit. Får känslan av att kroppen fanns i byggnaden hos Gm
2015-06-13, 13:41
Bannlyst
hann inte med vad han sa hur det blev husrannsakan hos dom misstänkta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in