2015-06-01, 22:27
Medlem
Ingen som har koll på nästa prinsessans betyg. Är hon lika trög som sin blivande make? Skolkade hon mycket på högstadiet?
Gick hon Naturvetenskaplig linje?
Jag tycker det är tunt med sådana granskningar jämfört med när Daniel skulle bli prins. Någon som sitter inne med detaljer?
Citera
2015-06-02, 00:07
Avslutad
Vem betalar för Sofias utstyrslar, resor, frisörbesök mm fram till bröllopet? Hon har väl ingen större inkomst, är det CP som slantat upp så att hon kan se presentabel ut, som en blivande medlem av kungahuset? För nån rätt till apanage kan hon ju inte ha före bröllopet?
Citera
2015-06-02, 00:33
Medlem
Figzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tartanen
Ingen som har koll på nästa prinsessans betyg. Är hon lika trög som sin blivande make? Skolkade hon mycket på högstadiet?
Gick hon Naturvetenskaplig linje?
Jag tycker det är tunt med sådana granskningar jämfört med när Daniel skulle bli prins. Någon som sitter inne med detaljer?

Det vore tämligen intressant för allmänheten att ta del utav hennes betyg.

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vem betalar för Sofias utstyrslar, resor, frisörbesök mm fram till bröllopet? Hon har väl ingen större inkomst, är det CP som slantat upp så att hon kan se presentabel ut, som en blivande medlem av kungahuset? För nån rätt till apanage kan hon ju inte ha före bröllopet?

Eftersom hon uppenbarligen tagit kurser i Gold diggerologi, så har nog HKH Prins Calle-Phille stått för utgifterna i några år nu. Pappa (apanaget) betalar.
Citera
2015-06-02, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Eftersom hon uppenbarligen tagit kurser i Gold diggerologi, så har nog HKH Prins Calle-Phille stått för utgifterna i några år nu. Pappa (apanaget) betalar.

Eller så betalas det med familjen Bernadottes egna förmögenhet? Allt är inte apanage vet du....
Apanaget delas dessutom inte ut hursomhelst heller. Kungen får en klumpsumma som sedan fördelas inom hovstaten. CP får inget eget apanage.
Citera
2015-06-02, 07:34
Medlem
Om inte Carl P får apanage vad lever han av då? och hans lilla lu..r av? Och renoverar villan? Inte kan hon leva på gamla nakna bilder eller han på knivar och gafflar?
Citera
2015-06-02, 10:06
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarramir
Om inte Carl P får apanage vad lever han av då? och hans lilla lu..r av? Och renoverar villan? Inte kan hon leva på gamla nakna bilder eller han på knivar och gafflar?

Jag har för mig att både C P och Madeleine får apanage "per uppdrag" i stället för ett årsbelopp. Sedan har ju C P en förmögenhet att leva upp, han ägde flera miljoner i bankmedel och aktier redan som liten, och han har ärvt pengar och gods sedan dess. Kungen kan ju också privat skjuta till pengar, han är ju inte direkt barskrapad. Tror inte att de kommer att behöva gå till soc! :-)
Citera
2015-06-02, 11:00
Avstängd
Merwinnas avatar
http://www.expressen.se/om-expressen/se-prinsbrollopet-pa-expressen-tv/

Får hela tiden upp den obehagliga bilden för mitt inre öga, av en smutsig, vällustigt grymtande sugga som man klätt ut i florentinsk spets, juvelbesatt tiara och sprutat parfym på... Det är så mycket pärlor åt svinet! Sveriges ledande experter har anlitats för att ta fram det mest utsökta inom varje gebiet till bröllopet - men vad FÖRSTÅR Sofia av det och vad kan hon UPPSKATTA?

Och så tänkte jag även om Mette-Marit. Kommer ihåg när hon och Håkon dansade brudvalsen, en stilla vals - och ja de hade drillat henne väl! Men hade hon NÅGONSIN i sitt liv dansat en stilla vals om hon inte träffat prinsen? Knappast, va? På nätet finns (eller fanns, det kanske har tagits bort av någon med maktmedel) däremot en sekvens med en uppenbart påtänd M-M med bar byst dansande lealöst på ett discogolv, medan en annan kvinna sög på hennes bröstvårta...

Samtidigt finns det så många fina och bra och rejäla människor, som är genuint intresserade av klassisk musik och dans, gudstjänster, psalmer och gamla kyrkor, utsökta maträtter, konditoriskapelser, viner och elegant dukning, kläddesign, sömnadskonst, hattdesign och tillverkning av spetsar, juveler, blomsteruppsättningar, heraldik, symbolik, historia (inte minst vårt kungahus' historia), ridning, körning och sjuglasvagnar... Men de får aldrig ens komma i närheten av något sådant!
Citera
2015-06-02, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det är förvisso sant. Men hon har inte heller gjort något ens närheten av brottsligt. Visst som förebild som en prinsessa är det tveksamt om han kvalificerar (ens nära till det). Men norska framtida drottningen knarkade ju när hon var ung och dum och det är ju betydligt värre. Handlar enbart om vad vi som folket är villiga att förlåta. Är royalist och villig att förlåta

Jag är också royalist och tycker/tyckt att kungafamiljen gör ett bra jobb och sätter guldkant på Sverige. Kungen säkert avstått mycket av vad han verkligen hade velat göra här i livet, för att istället plikttroget vara kung. Silvia har det i ryggraden, hon är suverän och verkligen gjort något av sin position för att förbättra tillvaron för barn och demenssjuka. Viktoria är folklig men ändå fin på sätt som bara genuit äkta fina flickor är och det är inget fel på Daniel tycket jag.

Med Sofia som nu ska bli HKH prinsessa så urholkas kungafamiljens status och de förlorar respekt, i alla fall min. Kungen borde definitivt sagt nej, tror nog att det är Carl-Philips tjat att hon ska ha en titel. Till slut kommer det att vimla av prins och prinsessor i det här landet, när de och Madeleines ungar också får titlar.

Tror nog inte att adeln ser detta med blida ögon heller.
Citera
2015-06-02, 13:40
Medlem
Hovet verkar göra allt de kan komma på för att lansera SH och försöka visa henne i en god dager.
Allt känns så väldigt fejk.
Det jag läst och bilder och clip jag sett om SHs liv i Sverige o. i NYC har för alltid präglat min bild av henne. Bilder av en av- eller lättklädd SH fotograferad för herrtidningen Slitz, på ett foto med en orm runt kroppen, på ett annat med bakbundna händer. SHs deltagande i Paradise Hotel.

Media anger att SH medvetet såg till att dyka upp där CP fanns för att försöka bli bekant med honom. Skulle inte förvåna mig om CP mer eller mindre sedan "tvingat" föräldrarna att acceptera SH, trots hennes förflutna. CP var ju inte längre så ung, det långa förhållandet med EP hade tagit slut. Vad skulle det bli av CP, var det så de tänkte?

Förvandlingen med mentor och stylist för att få SH acceptabel och rumsren påbörjades. Välgörenhetsarbete går alltid hem i vissa kretsar, så man ordnade snabbt så att SH engagerades i detta och även trädde in i PP som det verkar som om Frida Vesterberg redan grundat i Sydafrika, innan SH kom in i bilden.

Kungen o. Silvia kommer ju inte att vara verksamma i sina ämbeten för evigt.
Madeleine och Chris flyttar till London i höst. Därvid är de ute ur bilden för representationssammanhang.
Utöver Victoria och Daniel har man bara CP att tillgå. Då det redan bott i NYC ett tag, blev det bråttom att träna upp SH i representation och medverkan i officiella sammanhang.
lansera paret inför svenska folket och världen.

Program i TV redan tidigare (PP dokumentären), nu TV4 intervjuerna.
Många artiklar i media. Artiklar som verkade förvränga den kronologiska ordningen av
olika agerande i SHs liv, som om en del skett på SHs eget initiativ, innan hon träffade CP, trots att så ej var fallet.

SvD som i sina kommentarsfält började förbjuda och ta bort negativa inlägg om SH.
Sanningen om SHs förflutna skulle mörkas i den mån det gick.
Hovet såg till att radera det man kunde av bilder på SH på internet.

SHs CV friserades, utbildning och poängnivå tycks inte stämma överens med sanningen.

Så gårdagens intervju i TV4:
låg nivå på hela intervjun och dess innehåll som var banalt och ointressant
CP är trots allt ca 29 o 36 år gamla, de framstod som mycket yngre och väldigt omogna
bådas intelligensnivå kan diskuteras

Han verkar vara helt "betuttad" i SH

Hon verkar vara totalt lycklig över att lyckats med sin plan, att snärja CP
få synas i media, inte behöva arbeta med något ordinarie arbete för sitt uppehälle
få gratis bostad, mat, resor, restaurangbesök, frisörbesök, kläder, skor, fickpengar etc.

Att paret verkar passa bra ihop och ligga på samma intelligensnivå betvivlar jag inte
MEN, jag anser att detta par och framför allt SH är totalt olämplig att bli en HKH, medlem av kungafamiljen, representera hovet, Sverige och svenska folket.
CP borde avsäga sig sin titel, hon ej få någon och de borde leva som privatpersoner och själva stå för alla sina levnadsomkostnader och sin försörjning.

Hovet verkar dock inte ha något emot att CP delar med sig av sin blivande fru i helnaket tillstånd på nätet till svenska folket och hela världen. Hur tänker man här?

För all framtid kommer vi att tvingas försörja en f.d. nakenmodells och hennes framtida barn och barnbarns leverne.

Framtida barn till SH CP kommer när som helst att kunna konfronteras med sin mammas bakgrund, utvikningsfoton med inga och lite kläder, Paradise Hotel etc. Både på egen hand när de finner info och bilder på nätet, och av kompisar och andra som påminner dem om detta.

Svenska och utländska delegater som kommer i kontakt med paret, kan när som helst googla fram nakenbilder på Sveriges blivande prinsessa, som nu sitter där vid samma middagsbord.

Utländsk media kommer för all framtid då och då att kunna publicera reportage och bilder på en nakenposerande f.d. Glamourmodell som nu är medlem av det svenska kungahuset och representerar landet och folket.

HUR TÄNKTE HOVET HÄR?

Monarkin har i mina ögon förverkligat sin position och plats i Sverige.
Jag hoppas de röstas bort snarast och att man inför republik i stället.
Citera
2015-06-02, 15:38
Medlem
PandorasAsks avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/kronikorer/janolovandersson/article20893535.ab
Senast redigerad av PandorasAsk 2015-06-02 kl. 15:41.
Citera
2015-06-02, 16:57
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter12
Hovet verkar göra allt de kan komma på för att lansera SH och försöka visa henne i en god dager.
Allt känns så väldigt fejk.
Det jag läst och bilder och clip jag sett om SHs liv i Sverige o. i NYC har för alltid präglat min bild av henne. Bilder av en av- eller lättklädd SH fotograferad för herrtidningen Slitz, på ett foto med en orm runt kroppen, på ett annat med bakbundna händer. SHs deltagande i Paradise Hotel.

Media anger att SH medvetet såg till att dyka upp där CP fanns för att försöka bli bekant med honom. Skulle inte förvåna mig om CP mer eller mindre sedan "tvingat" föräldrarna att acceptera SH, trots hennes förflutna. CP var ju inte längre så ung, det långa förhållandet med EP hade tagit slut. Vad skulle det bli av CP, var det så de tänkte?

Förvandlingen med mentor och stylist för att få SH acceptabel och rumsren påbörjades. Välgörenhetsarbete går alltid hem i vissa kretsar, så man ordnade snabbt så att SH engagerades i detta och även trädde in i PP som det verkar som om Frida Vesterberg redan grundat i Sydafrika, innan SH kom in i bilden.

Kungen o. Silvia kommer ju inte att vara verksamma i sina ämbeten för evigt.
Madeleine och Chris flyttar till London i höst. Därvid är de ute ur bilden för representationssammanhang.
Utöver Victoria och Daniel har man bara CP att tillgå. Då det redan bott i NYC ett tag, blev det bråttom att träna upp SH i representation och medverkan i officiella sammanhang.
lansera paret inför svenska folket och världen.

Program i TV redan tidigare (PP dokumentären), nu TV4 intervjuerna.
Många artiklar i media. Artiklar som verkade förvränga den kronologiska ordningen av
olika agerande i SHs liv, som om en del skett på SHs eget initiativ, innan hon träffade CP, trots att så ej var fallet.

SvD som i sina kommentarsfält började förbjuda och ta bort negativa inlägg om SH.
Sanningen om SHs förflutna skulle mörkas i den mån det gick.
Hovet såg till att radera det man kunde av bilder på SH på internet.

SHs CV friserades, utbildning och poängnivå tycks inte stämma överens med sanningen.

Så gårdagens intervju i TV4:
låg nivå på hela intervjun och dess innehåll som var banalt och ointressant
CP är trots allt ca 29 o 36 år gamla, de framstod som mycket yngre och väldigt omogna
bådas intelligensnivå kan diskuteras

Han verkar vara helt "betuttad" i SH

Hon verkar vara totalt lycklig över att lyckats med sin plan, att snärja CP
få synas i media, inte behöva arbeta med något ordinarie arbete för sitt uppehälle
få gratis bostad, mat, resor, restaurangbesök, frisörbesök, kläder, skor, fickpengar etc.

Att paret verkar passa bra ihop och ligga på samma intelligensnivå betvivlar jag inte
MEN, jag anser att detta par och framför allt SH är totalt olämplig att bli en HKH, medlem av kungafamiljen, representera hovet, Sverige och svenska folket.
CP borde avsäga sig sin titel, hon ej få någon och de borde leva som privatpersoner och själva stå för alla sina levnadsomkostnader och sin försörjning.

Hovet verkar dock inte ha något emot att CP delar med sig av sin blivande fru i helnaket tillstånd på nätet till svenska folket och hela världen. Hur tänker man här?

För all framtid kommer vi att tvingas försörja en f.d. nakenmodells och hennes framtida barn och barnbarns leverne.

Framtida barn till SH CP kommer när som helst att kunna konfronteras med sin mammas bakgrund, utvikningsfoton med inga och lite kläder, Paradise Hotel etc. Både på egen hand när de finner info och bilder på nätet, och av kompisar och andra som påminner dem om detta.

Svenska och utländska delegater som kommer i kontakt med paret, kan när som helst googla fram nakenbilder på Sveriges blivande prinsessa, som nu sitter där vid samma middagsbord.

Utländsk media kommer för all framtid då och då att kunna publicera reportage och bilder på en nakenposerande f.d. Glamourmodell som nu är medlem av det svenska kungahuset och representerar landet och folket.

HUR TÄNKTE HOVET HÄR?

Monarkin har i mina ögon förverkligat sin position och plats i Sverige.
Jag hoppas de röstas bort snarast och att man inför republik i stället.

Globetrotter12: Bästa inlägget i den här tråden. Bra skrivet, även om jag har lite svårt för alla förkortningar som du skriver, men substansen i inlägget överväger med råge.

Och naturligtvis är det som du skriver.

Kan inte tillägga mer förutom att vad i hela världen händer med det svenska kungahuset och varför i hela helvetet har ingen satt stopp för den här romansen? Visst, Kungen har det sista ordet sägs det, men ändå måste han ju fått hur många rådgivare som helst, från regering, nära förtrogna och inte minst från familj, till att sätta stopp för det här spektaklet. Men inte!

Varför vet inte jag, men när sån här händer så kan jag delvis hålla med dig om det där med republik.
Citera
2015-06-02, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tror faktiskt att det var en riktigt romantisk historia! :-)
Ja det är adekvat för både Sofia och Silva. Det verkar vara en gemensam egenskap. D.v.s. den förkärlek till debila män med mycket makt och rikedom. Sofia är en modern Silvia. En tradition hela kungahuset delar. Kungafamiljen framstår utifrån som väldigt dysfunktionell. Inte förmådde intervjun med Carl-Philip och Sofia cementera en stabil grund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in