Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 09:54
Vilka svin som gjort detta. Rättvisa kommer aldrig att skipas, även om de som gjort brottet blir dömda. Något ynkligt straff - om det så är döden - kan aldrig kompensera förövandet av hennes liv och lidande. Man påminns om och om igen, om den bestialiska människan. Hur hon lämnar moralen bakom sig för att tillfredsställa djuriska drifter och begär. Det verkar inte som att hon (människan) kan bättre än så. Människodjuret. Blir det enklare att acceptera utfallet av detta brott under vetskap om att människan i grunden är såhär låg? Att alltför höga förväntningar på henne bara är av ondo? "Ni kommer att förstå sanningen och sanningen ska göra er fria." (Johannesevangeliet 8:32)
Nej, det hjälper inte. Denna sanning gör mig förtvivlad. Att återigen komma till insikt om vilken hänsynslös värld vi lever i.
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Vad är det för löjliga fasoner poliser kör med?!?

Vrf berättar de inte i vilken skick kroppen har hittats?
Så många som har följt det här och som har försökt att hjälpa till måste väl oxå få veta hur och var kroppen låg nånstans.

Sverige är så snåla med information!! UUUUSCH!!!

För att det finns anhöriga och vänner som kanske vill få den infon absolut först av alla.
Medlem
Citat:

Så många som har följt det här och som har försökt att hjälpa till måste väl oxå få veta hur och var kroppen låg nånstans.

Varför "måste" vi det?

De anhöriga måste få och har rätt att få svar på alla frågor de har. "Vi" i meningen kreti och pleti utan anknytning till Lisa har varken rätt till eller "måste" få något alls i den vägen.

Vänd på det, på vilket sätt hjälper det Lisa och/eller hennes anhöriga att media tapetserar löpsedlarna exakt med hur kroppen låg, vilket skick den var i osv?
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
I det här fallet måste vi skylla på polska gästarbetare, alltså invandrare som inte hör till det svenska folket. Hur fan tänker du din jävla idiot om vi inte skulle göra det?

I det här fallet skall vi skilja på gästarbetare och invandrare.
Medlem
DjPuttes avatar
Straffet kommer bli det hårdaste för Mord samt livstids utvisning efter avsutten tid!
2015-06-13, 09:55
Medlem
massepojkens avatar
Vi var ganska många som tidigt drev spåret om utländska gästarbetare.

Den som bär på ett stort ansvar för att inte Lisa hittades tidigare är Arne Jönsson. Han har undanhållit uppgifter som borde kommit polisen till dels tidigt i utredningen. Kanske hade man hunnit finna Lisa vid liv?

Jag repostar mitt mail jag skickade till journalisten Malin Wigen i torsdags vid lunchtid.

-------------------------------------//

Hej Malin.

Har följt nyhetsrapporteringen kring försvinnandet av Lisa Holm i media och på Flashback.

Några saker som bör uppmärksammas innan det är försent.

Ca 5 minuter från cafeet ligger Dafgårds food. Där har det under det sista halvåret pågått ett stort bygge.
Dafgårds

Dafgårds
Dafgårds Dafgårds is next to Martorpsbäck and is located in Västra Götaland, Sweden. Dafgårds has a length of 1.43 kilometres. landuse: industrial Latitude: 58°30'42.84" Longitude: 13°17'48.48"
Visa på se.geoview.info
Förhandsgranskning av Yahoo

Vet ej vilket bolag som har entreprenaden men det skall jobba ca 50 utländska gästarbetare där. I huvudsak från Ukraina.

Att kolla upp folkbokförda sexualförbrytare i området är lätt men gästarbetarna vet man ingenting om. Vore intressant att pusha polisen så detta inte missas. Bygget går mot sin slutfas så snart åker dom hem. Kanske kan man få polisen i deras hemland att lämna ut brottsregister. Hursomhelst viktigt att kartlägga namn osv på dessa innan det är försent.

Dom har iallafall lokalkännedom och kan knytas till området.

En annan sak är den ombyggnation som verkar pågå i ladan där Lisas handske hittas.. Det finns bilder där det står grävskopor i ladan. Här är det givetvis intressant att ta reda på vilket företag som har entreprenad och vilka som jobbat där.
Här har vi en direkt koppling till den förmodade brottsplatsen.

Det skall även ha försekommit stölder av byggställningar i området. Vilka stjäl såna? Här har vi ytterligare personer med tveksamma avsikter som nyligen rört sig i området.

Förövrigt intressant att flera vittnen sett en konstig husbil i området. En konstig husbil är ofta detsamma som en gammal utländsk husbil. Vore intressant mer mer detaljerade uppgifter kring denna.

Mvh/

Medlem
Citat:

Förundersökningen pågår för fullt det får du respektera och jag antar att du tycker att en fällande dom väger tyngre än ditt intresse för var kroppen låg någonstans.. Om du inte förstår vad det innebär för informationsflödet från polisen så får du återkomma.

Dessutom, alla som skriker sig hesa här om att de ska ha reda på ditten och datten, fupen kommer att bli offentlig när åklagaren väcker åtal. Om intresset fortfarande finns kvar då så är det bara att läsa och ta del då.
Senast redigerad av ellabellak 2015-06-13 kl. 09:59.
Bannlyst
För 20 år sedan fanns inga öststatsarbetare i Sverige. Vi har en arbetslöshet på 7 %. Hur kan det vara så att öststatsarbetare kan komma till Sverige när kanske andra behöver arbetstillfällerna bättre? Det är något som gått snett de senaste 20 åren. För 20 år sedan var det några mord/ år. Nu är det några mord../VECKA.
Sverige har blivit mycket mer otryggt. Bara fakta. Vill vi ha det såhär eller skall vi gå tillbaka till basic..så som det var för 20 år sedan? Dags att vi verkligen tar tag i det här.

Lisa trodde att hon befann sig i ett idylliskt område, ute på landsbygden. Bland goa, genuina människor ute på landsbygden. Fast hon visste inte att Sverige idag är ett land där gästarbetare från världens alla hörn invaderat Sverige de senaste åren. Som har en helt annan kvinnosyn eller som kommer från helt andra sociala ursprung.

Sverige kan påverka sin säkerhet genom att strama åt kring gränserna så att inte vemsomhelst kan komma hit. Varför skall gästarbetare komma hit när det finns arbetskraft här hemma?

Mina tankar går till Lisas anhöriga som haft ett helvete de senaste dygnen och nu möts av ett ännu mer fruktansvärt besked. För hoppet är trots allt det sista som överger oss..
Mvh
2015-06-13, 09:56
Medlem
Likhundar blir trötta i nosarna ganska fort och så många finns inte att få tag i.

En kropp som legat i ett säkert relativt svalt ställe som en stängd maskinhall börjar nog inte dofta förrän dag 2.

Min teori om att tjejen dödades i ladan mittemot kafeet är nog kass kom jag på- en hund hade väl känt lukten av henne samt om hon blivit utsatt för brott där- legat ner på marken såhade en hund markerat väl.

hon kan ju blivit knockad efter att ha flytt in i ladan, sen slängd i en bil o körd till maskinhallen som var rejält tillbommad?
2015-06-13, 09:57
Medlem
Armadass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tritoch21
kroppen är identifierad av föräldrarna. Det bör ju betyda att kroppen är tämligen orörd och inte har skändats

Finns väll 100 sätt att identifiera en kropp även om bo nu skulle sakna huvud.
Speciellt födelsemärke eller gammalt ärr tex ?
2015-06-13, 09:57
Medlem
DoctorBallss avatar
Är det jävligt nödvändigt att lägga upp hennes privata medie trådar här? Hon har redan blivit våldtagen en gång. Kanske räcker nu va? Fick jag tag på dig skulle du få pungen knäad upp i halsen, din skit.
Senast redigerad av DoctorBalls 2015-06-13 kl. 10:10.
2015-06-13, 09:58
Medlem
Liberty75s avatar
Det sades ju tidigare att de två som är anhållna för mord jobbade i ladan mitt emot caféet.
Kan tänka mig att de flirtat med tjejerna sedan tidigare. Visslat på dem, etc. När de kom fram till Lisa i söndags kväll, anade hon kanske ingen oråd alls. Hon "kände" ju dem. Men killarna ville gå längre och sedan urartade det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in