Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nrebellion
Fungerar inte för mig....Vad är det för något? Lisa's vine-konto?

Det var en väns Vine. Detta är LHs Vine https://vine.co/u/951923489349185536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Givetvis kan de det. Men det finns inte ens chans i helvetet att söka igenom alla byggnader inom 600 m från platsen för försvinnandet, ens om de haft två veckor på sig.
Hur många byggnader rör det sig om i detta 600m område då? Ser ju ut som utepålandet10stycken typ.. Det hade jag själv kunnat kolla på 3h med lite bråttom.
Medlem
pancoitalianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kan bara ställa mig till den skara som säger att detta är djupt tragiskt. Så förbannat onödigt och man känner helt klart med de anhöriga.

Ska man rikta kritik så måste jag säga att den "presskonferens" som polisen höll runt midnatt var det sämsta jag sett i alla kategorier. Man tror nästan det är ett skämt.

En "presstalesperson" reser enligt uppgift från Göteborg enbart för att säga att man hittat en kropp och tagit in tre personer till förhör. Övriga frågor bemöts med det klassiska inga kommentarer. Tom frågan var kroppen hittats. Smått tragikomiskt när polisen en bit därifrån dragit upp avspärrningsband, bär ut en kropp och dessutom läcker som såll till journalister och andra nyfikna som samlat sig utanför avspärrningarna. De säger inte ens vad det är för ålder kön på de personer som tagits in till förhör samtidigt som personerna redan identifierats på Flashback. Sanslöst.

Polisen poängterade att det inte var en presskonferens, utan ett tilfälle för media att bli informerade om det senaste.
Medlem
Det har ju varit hundar med hela tiden. På hur långt håll kan en hund känna doften av en människa/ett lik?

Om man läser kommentarerna här så verkar det som om hundarna borde ha kunnat känna att Lisa fanns där hon fanns eftersom det inte verkar ha varit alltför avlägset från caféet där hon jobbade.

Så vad stämmer egentligen med hundar och deras doftsinne i fall som detta? Om de t ex fått Lisas handske att lukta på och sedan spåra varför har de då inte funnit henne redan?

Någon bättre insatt får gärna informera om detta!
Medlem
Bastanizs avatar
Vad är det för löjliga fasoner poliser kör med?!?

Vrf berättar de inte i vilken skick kroppen har hittats?
Så många som har följt det här och som har försökt att hjälpa till måste väl oxå få veta hur och var kroppen låg nånstans.

Sverige är så snåla med information!! UUUUSCH!!!
2015-06-13, 09:52
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Polska knarkare. Bra jobbat där på "Säteriet". Vem är den här stockholmarbonden som anställt dessa monster?
Det finns inget som tyder på att den efterlyste knarklangaren är samma person som den som är gripen.
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Det fungerar inte så i praktiken i verkligheten.
Det är inte som på film.
Polisen har gjort ett bra jobb.
Någon ställde även frågan "är det värt med öppna gränser?" Svar ja, sådana här undantagsfall är ändå så pass extremt sällsynta, att det inte kan anses rimligt att vi ska sluta hjälpa människor i nöd och flykt pga det.
Ditt resonemang om "extremt sällsynta" är lika infantilt som "antirasisternas enfaldiga "Det är ju bara individer"
Om du kan söka i tråden på "Swedens most wanted", vilken grupp är överrepresenterad?

Lika bra att du får länken så du hittar.
http://www.swedensmostwanted.se/

Många av oss påminns nog om Elin Krantz just nu..
Medlem
kroppen är identifierad av föräldrarna. Det bör ju betyda att kroppen är tämligen orörd och inte har skändats
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Kommer polisen vid pressträffen som skulle vara kl 12 komma med någon ytterligare information?
Motiv? Händelseförloppet borde vid detta slag vara någorlunda kartlagt? Bevisning?
Eller blir det bara mer "inga kommentarer"?
Förundersökningen pågår för fullt. Den ligger till grund för om åklagaren ska väcka åtal. Man kommer således, då det råder förundersökningssekretess, vara noga med att skydda utredningen.
Medlem
Svammels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodi
Jag tror tyvärr hon dog relativt snabbt efter att de tagit henne och gjort det de ville med henbe sedan har kroppen legat i värmen i resterande fyra dagar.

kanske man skall säga att gudskelov dog hon relativt snabbt ?
Medlem
JnDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
+1
Så fort det visar sig att någon inte är från Sverige blir hälften av alla här inne lyriska. Lägg ner.
Och du tror verkligen att hälften inerst inne inte anade detta innan flickan var hittad? Välkommen till verkligheten...
2015-06-13, 09:54
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Det fungerade inte för mig heller faktiskt?
Vad har detta att göra med fallet?

Någon som kan titta på klippen och bekräfta dess innehåll?

Det är klipp på en glad Lisa som skojar runt med sina kompisar.

på ett av klippen frågar hennes kompis vad hon ska bli när hon blir stor...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in