Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 08:23
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Vadå "tydligt" uppsåt? Det som krävs är att GM kunnat inse att dennes handlande skulle komma att leda till döden.

Japp
2015-06-13, 08:24
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Hur har hon transporterats den knappa kilometern till ladan?
Har polisen tagit in den silverfärgade VW Sharan som nämnts i tråden, för teknisk undersökning?
Är det konstaterat att de misstänkta har disponerat denna bil?
2015-06-13, 08:24
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revlis
Vi markerade med gula "snitslar" vägen vi gick och sedan fick vi tyvärr bara gå där som vi blev tillsagda till plats att gå. Såhär efteråt försöker jag tänka på ifall det var något "opassande" på plats.
Men svårt att avgöra ifall dom är på baksidan av ladan eller framsidan där vi parkerade. :/

Ok, men det stämmer att ni hittade ngt inne/direkt anslutning till ladan vilket ledde till avspärrningar?
2015-06-13, 08:25
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
De är alltså anhållna för mord. Utesluter det fyllekörning med krock?

Ja, det är med 200 % säkerhet uteslutet att hon skulle ha blivit påkörd, för det måste i så fall ha hänt direkt utanför caféet eftersom hon inte hade någon anledning att gå någon annanstans efter att ha SMS:at att hon var på väg att sätta sig på moppen för hemfärd. Hade det hänt en sådan olycka på vägen utanför fiket hade de omöjligen kunnat sopa igen spåren så radikalt på den korta tiden som förflöt innan pappan var på plats.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Märklig vändning som media har tagit! Under 5 dygn så har det ju rapporterats kring snart sagt varje pryl som har hittats, även ett del av mobilskal.

Och nu plötsligt har man hittat Lisa

Och rapporteringen är ändrad till väldigt oprecisa "man har hittat en kropp", "3 personer är anhållna" osv.

Ja, jag sa tidigt; om det visar sig vara Araber eller EU-migranter som ligger bakom så kommer fallet att stendö i media. Och tänk så rätt jag... fick ....
Medlem
Analysers avatar
Ändå förvånande att de misstänkta GM + den tredje stannar kvar i området. Om det nu stämmer att BO hittades i en lada i anslutning till området var det ju bara en tidsfråga innan kroppen skulle hittas.

Hur som, hela ärendet är mycket tragiskt och mina tankar är med familjen.
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
Hur har hon transporterats den knappa kilometern till ladan?
Har polisen tagit in den silverfärgade VW Sharan som nämnts i tråden, för teknisk undersökning?
Är det konstaterat att de misstänkta har disponerat denna bil?

Sent igår kväll/natt skrevs i tråden att polisen bogserade bort den bilen från huset som de tre misstänkta bodde i.
2015-06-13, 08:26
Medlem
queen-bees avatar
Riktigt, riktigt hemskt och tråkigt besked, även om de flesta av oss innerst inne visste att de letade efter en kropp och inte en människa som är i livet.

Samtidigt är jag lättad över att hon faktiskt hittades och att hon inte blev en ny Helena där familjen fortfarande lever i ovisshet över vad som har hänt. Ett avslut måste vara bättre än att gå vidare med livet utan att veta vad som har hänt.

Jag hoppas att hon dog på söndag kväll - dog hon senare än så, efter att eftersökningsarbetet hade börjat, så kommer familjen samt folk som har varit och letat att gräma sig över att man inte kollade dessa byggnader från första början. Jag tror det är lättare att veta att man aldrig hade en chans att hitta henne vid liv.
2015-06-13, 08:26
Medlem
Att folk inte förstår bättre själva.

Att köra rattfull och krocka med en person så denne dör är vållande till annans död.

Att hamna i slagsmål och använda våld som man vet är potentiellt dödligt, t ex att slå mot huvud, ta strypgrepp, i allmänhet när man gör något för att försvara sig med dödligt våld, ibland även när man attackerar men sällan. så är det dråp

Att söka upp någon och med avsikt för att skada ger sig på denne, som till följd av detta avlider, t ex genom att råna, hämnas i form av våld, köra på någon med bilen med avsikt att skada osv. så är det mord

Sen är dessa 3 brott alltid något som måste tas upp i rätten där omständigheter läggs fram, alltså finns det inga 100% säkra benämningar utan det som jag nämner ovan är hur det oftast bedöms.

Själv tror jag att Lisa blev mördad, vilket är hemskt. Oavsett hur det gick till är det hemskt det som hänt. Förjävligt för familjen, alla tankar till dom.
2015-06-13, 08:27
Medlem
Nån som vet när expressen eller andra kanaler börjar sända live?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Ni som hittar o finns i närområdet.

Finns det kopplingar mellan lisa, personerna o godset?

Det verkar ju inte varit direkt så att hon gått på en väg/genom
en park o blivit indragen i buskarna på plats o blivit mördad.
Det är ju uppenbarligen mer avancerat än så

Men snart lär svaret komma om det handlar om Bara Man
Får Pumpa - but whatever jävulskt tragiskt

O om GM är har dömts tidigare t ex till vård tidigare (fängelse är ju vård
numera) finns det brister i systemet då de inte fått adekvat vård alt
så har de släppt ut för tidigt o innan de blivit färdigvårdade

Är de anhållna typ godsägare, villägare, hyresgäster
eller gästarbetarbondlurkar?

Om de är utlänningar - finns det kopplingar med lisa?

Om de är gästarbetare/godsägare finns det kopplingar
med lisa - ridit där - jobbat där - har kompis där -
eller är gissningen att hon blivit medlurad eller helt
enkelt kidnappad?

Jag tror att kvinnan är bosatt i Sverige, i den aktuella trakten, men inte männen. Gästarbetare som är här på kortare uppdrag folkbokför sig inte. I början tänkte jag att kvinnan var gift med en av männen men nu är inte jag lägre så säker, eftersom någon här har hittat kvinnan i Ratsit, men inte männen. Kvinnan är kanske släkt med männen eller har en relation till en av dem.
Medlem
Voyaflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Varför uttalar du dig så självsäkert när du inte känner till fakta?Du har ju helt fel. Läs mitt förra inlägg så får du reda på skillnaden mellan de olika begreppen för olovligt dödande.

Fast jag är helt säker på att det jag skrev stämmer, och med en väldigt bra anledning.
Du får gärna hitta på egna uttryck, men enligt svensk lag så finns det inget som heter "olovligt dödande". Och din beskrivning utav dråp eller mord var ingen höjdare heller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in