2015-06-13, 00:36
Medlem
Det finns ett klart samband mellan Lisa-tråden och Flashbacks serverstrul. Jag har ännu mera problem med sidan nu när det blev bekräftat att en död person har påträffats som troligtvis är Lisa.

Vila i frid, Lisa.
Citera
2015-06-13, 01:14
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoshi.crew
Trodde det var bland annat för att många var inloggade.
Kan tycka dom borde ha bättre serverkapacitet vid detta laget, tänk när nästa "big thing" händer eller om ett tredje världs krig skulle inträffa och flashback ligger nere..
Citera
2015-06-13, 01:17
Medlem
Ja, skiten hackar fullständigt
Citera
2015-06-13, 01:19
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Kan tycka dom borde ha bättre serverkapacitet vid detta laget, tänk när nästa "big thing" händer eller om ett tredje världs krig skulle inträffa och flashback ligger nere..
Kolla upp vad riktigt fet web hosting kostar, så kanske du "tycker" annorlunda.
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Ja, skiten hackar fullständigt
Nu när den här tjejen har hittats får man väl hoppas att FB kommer tillbaka. Pajade ju helt och hållet EM-kvaltråden idag. Fan så irriterande
Citera
2015-06-13, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback

Frågan är varför det krånglar? 65 000 medlemmar inloggade samtidigt har jag nog varit med om tidigare. Är det så att vBullentin spökar om för många användare är inne på samma tråd samtidigt? För att många postar samtidigt i samma tråd på för kort tid?

Här har Flashbacks tekniker något att bita i. Bandbredden lär knappast vara problemet.

Flashback är många gånger före media när något stort händer. Så var det även idag, så därför är det viktigt tycker jag att sajten fungerar även vid dessa tillfällen.
Citera
2015-06-13, 01:34
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaCrap
Frågan är varför det krånglar? 65 000 medlemmar inloggade samtidigt har jag nog varit med om tidigare. Är det så att vBullentin spökar om för många användare är inne på samma tråd samtidigt? För att många postar samtidigt i samma tråd på för kort tid?

Här har Flashbacks tekniker något att bita i. Bandbredden lär knappast vara problemet.

Flashback är många gånger före media när något stort händer. Så var det även idag, så därför är det viktigt tycker jag att sajten fungerar även vid dessa tillfällen.

Det är antagligen problem som man bara kan lägga märke till under extrem belastning. Någon flaskhals med databasen t ex.

Internet är inte särskilt perfekt, det är egentligen ett under att alltihop fungerar. Det är som en solig sommardag med en massa små åskväder. På fredagsförmiddagen var det globala internet i kaos på grund av " a leak in the Border Gateway Protocol (BGP) by Telekom Malaysia" som gjorde att olika tjänster och sajter var oåtkomliga i timmar.
Citera
2015-06-13, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det är antagligen problem som man bara kan lägga märke till under extrem belastning. Någon flaskhals med databasen t ex.

Internet är inte särskilt perfekt, det är egentligen ett under att alltihop fungerar. Det är som en solig sommardag med en massa små åskväder. På fredagsförmiddagen var det globala internet i kaos på grund av " a leak in the Border Gateway Protocol (BGP) by Telekom Malaysia" som gjorde att olika tjänster och sajter var oåtkomliga i timmar.

Ja naturligtvis så är det någon form av flaskhals, men detta måste Flashbacks tekniker lösa. Flashback är känt för att ha medlemmar som är kvicka med att få fram information snabbare än vad media klarar av.

Nu säckade Flashback ihop totalt och jag hann bara med nöd och näppe uppfatta att Lisa var död långt innan media gick ut med det.
Citera
2015-06-13, 12:54
Medlem
Har upplevt det i både idag och igår.
Citera
2015-06-13, 13:25
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Vi håller på att titta på det tekniska f.n. Det har dock varit ett hysteriskt tryck på forumet, framförallt tråden/trådarna kring den försvunna flickan har genererat väldigt stora mängder besökare - drygt 13 miljoner visningar av den största tråden. Ett par miljoner visningar enbart under de senaste timmarna.

admin5
Citera
2015-09-12, 15:06
Medlem
choiz_88s avatar
NU var det min tur både igår och idag att få: Tillfälligt fel XiD , visserligen kort tid bägge gångerna men ändå.
Citera
2015-09-12, 15:10
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av choiz_88
NU var det min tur både igår och idag att få: Tillfälligt fel XiD , visserligen kort tid bägge gångerna men ändå.

Jag är också drabbad och känner mig kränkt.
Citera
2015-09-12, 15:23
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av choiz_88

Tittar man på viktiga meddelande så har Admin förvarnat om att det är ett underhåll som ska göras idag och det gör att servrana tas ner och ger drivstörning på Flashback forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in