2015-06-12, 23:31
Medlem
Lolitasyndromes avatar
Tror att det är på grund av antalet som är i Lisatråden just nu. 30 000+ läsare och får väldigt många visningar och inlägg per sekund? Handlar nog om överbelastning på backenden om jag fick gissa.

//Lolitasyndrome
Citera
2015-06-12, 23:34
Medlem
Hizirs avatar
Möjligt att Lisatråden spökar men det är inte bara ikväll folk läser i tråden, det gjorde man igår och före det men inte upplevde jag problemet då? Märkligt att så många människor är hemma och läser om tråden när man kan vara ute och festa när det är så härligt väder. Skattepengar har ju trillat in för många.
Citera
2015-06-12, 23:38
Medlem
Lolitasyndromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hizir
Möjligt att Lisatråden spökar men det är inte bara ikväll folk läser i tråden, det gjorde man igår och före det men inte upplevde jag problemet då? Märkligt att så många människor är hemma och läser om tråden när man kan vara ute och festa när det är så härligt väder. Skattepengar har ju trillat in för många.
Jo men tidigare har det varit kanske 15-20 000 läsare. Nu är det 40 000 och intresset är enormt då polisen ska ha en presskonferens.

//Lolitasyndrome
Citera
2015-06-12, 23:46
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolitasyndrome
Jo men tidigare har det varit kanske 15-20 000 läsare. Nu är det 40 000 och intresset är enormt då polisen ska ha en presskonferens.

//Lolitasyndrome

Idag, vilken tid isf?

Tror det är helt ok att fråga i samma tråd,

vad gör att trafiken blir så seg då, är det själva servern som inte hinner ta emot alla pling eller förfrågan på data?
Citera
2015-06-12, 23:54
Bannlyst
Lisa förstör Flashback.
Citera
2015-06-12, 23:59
Medlem
Snapcounts avatar
Men det här ju inte nytt på Flashback.., har ju hänt ett par gånger tidigare när något extraordinärt har skett.

Men.., syns att problematiken kring detta kunde fixas..
Citera
2015-06-13, 00:02
Medlem
Ganonitos avatar
Om det nu är så att Lisa-tråden blivit så pass stor att forumet blir överbelastat kanske man borde låsa den och starta en ny tråd. Har för mig det gjorts förut med trådar som blivit alldeles för stora.
Citera
2015-06-13, 00:03
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Om det nu är så att Lisa-tråden blivit så pass stor att forumet blir överbelastat kanske man borde låsa den och starta en ny tråd. Har för mig det gjorts förut med trådar som blivit alldeles för stora.
Fast grejen är väl den att det är sånt stort tryck på den nu så tror inte det skulle lösa något alls.
Citera
2015-06-13, 00:04
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolitasyndrome

//Lolitasyndrome
Enormt intresse ,, du trollar va
De flesta som läser AB vet knappast vad FB är
intresset har varit större i andra trådar pch då har det inte gått Bananas,,så nått annat är på G
Helt klart
Citera
2015-06-13, 00:06
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Trådarnas storlek (d.v.s. antalet inlägg) har ingen betydelse. Fram tills 2009 så låste man alla trådar vid 10,000 inlägg och startade en ny (vanligtvis benämnd "del 2"). Felet "byggdes bort" av Flashbacks tekniker och berodde på att vBulletin (som Flashback i grunden bygger på) inte var designat för så stora tråden.
Citera
2015-06-13, 00:10
Medlem
zobs avatar
Precis. Det är ju inte så att du laddar 1200 sidor av inlägg och data. Utan du laddar ju bara den aktuella sidan du står på. Det är dock ett stort antal personer som sitter och refreshar samma tråd
Citera
2015-06-13, 00:20
Medlem
Hizirs avatar
Med vad är problemet då? Jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in