Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 01:17
Medlem
gavlips avatar
Vad finns det för anledning till att vilja döda 17 åriga Lisa?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Motivet vet vi ingenting om. Kan vara en olycka som de har försökt att dölja. Kört full från stallet mot boningshuset och prejat Lisa av vägen.

Kan ha varit en ko som rymde från en närliggande hage och trampade ihjäl henne, och sen har de begravt henne i stallet för att vara snälla. Kan vara mycket. Men snälla, mopeden stod där den stod. Inget verkar peka mot att den prejats av vägen. Inget verkar tyda på en olyckshändelse. Allt pekar mot mord. Hur det har gått till är en annan fråga, men det känns mer relevant att spekulera kring än huruvida det verkligen är ett mord.

Jag tror att hon överfölls vid mopeden, tvingades med till den närliggande ladan under hot och där mördades, varefter hon transporterades till ladan där hennes kropp återfanns. Vet inte i vilket väderstreck den låg men en inte allt för långsökt gissning säger att den låg åt motsatt riktning som den där vissa av hennes tillhörigheter har hittats. Det vill säga norrut. Och att GM spred ut hennes tillhörigheter söderut för att leda polisen åt fel håll.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Kommer det bli fängelse i utlandet eller Sverige?

förhoppningsvis i Polen som lär ha lite hårdare ttillvaro. och vi slipper betala
Medlem
MandarinSallads avatar
https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xap1/t51.2885-15/e15/11205732_830798436957419_521586038_n.jpg

Att hon skulle få avsluta sitt liv så här. Man blir bara ännu mer ledsen när man ser bilden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Riktigt jävla iskallt att bo kvar i byn i nästan en vecka efter mordet. Å andra sidan så kanske det är svårt att komma undan om man bara lättar. Det lär ju hur som helst varit en aning spänt i gruppen de senaste dagarna.

Inte bara bo kvar, utan bo kvar med liket där man bor också... väldigt obehagliga människor.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av microscopium
Du tar avstamp i vad vi nu vet. Och sen frågar du om det är mord eller självmord.

Hoppas någon kör upp din jävla gurkburk i arslet på dig.

Klart som fan det är mord.

Varför är det klart? Jag tror också det men är det fastställt? Om det inte är en lada 3 km från caféet utan en närliggande byggnad kan hon ev lika gärna gått dit och hängt sig. Jag är ute efter fastställd information och inte trådsanningar. Men om senaste trådinfon stämmer om 2 anhållna för mord så är väl alla frågetecken utredda.
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
Ingen som har källa på informationen att 2 anhållits och 1 gripits?

Expressen pratar om det i sin livesändning.
Medlem
Jag som inte trodde det var invandrare som var GM. Hört tidigare att pappan hade sagt till Lisa att hålla sig borta från invandrare.
Medlem
Facebacks avatar
Bara jag som tycker det är lustigt att "grannen" dvs ägaren av fastigheten inte förstår att det finns ett lik i hans ägor och att hans hyres gäster kan vara skyldiga till detta försvinnande?
Dom borde ju iaf bete sig lite märkligt under dessa dagar, fast sen är det ifs slaver det handlar om...
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Min teori är att hon blev tipsad av arbetskollegorna att polackerna sålde billig sprit. Detta förklarar varför hon valde att åka hem med moped just den här dagen. BO bestämmer tid och plats för GM när köpet ska göras. GM väntar på att kollegorna ska åka. Vad som händer sen vet jag inte riktigt.

Tveksamt, dom verkar ju ej kunna svenska enligt grannen.
2015-06-13, 01:18
Medlem
Pastor Greens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodrigo
nämnde hon inte någonstans på pressträffen att de påträffat kroppen naken, eller hörde jag fel?

Presstalespersonen gick inte in på några detaljer överhuvudtaget. Sluta sprid dina nekrofilrunkarfantasier.
2015-06-13, 01:18
Medlem
Vet vi om det är två bröder eller en son och pappa som är anhållna? Båda anhållna för mord är en rubricering som omfattar att båda mördat LH? Är det inte vanligare att en är anhållen för mord och den andra anhållen misstänkt för medhjälp till mord?

Sedan har vi givetvis kvinnan som är anhållen för skyddande av brottsling...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in