Förlåt om någon redan har skrivit detta, lite svårt när flashback kraschar var och varannan minut.
Jag tycker att det är uppenbart att kroppen hittades efter att de kallade för presskonferens. Presskonferensen var egentligen planerad för att svara på frågor ang. fallet men fick ändras pga. att kroppen hittades. Detta förklarar varför det dröjde en timme längre än planerad tid, vice versa stödjer teorin.
Fan vad less jag blir på vissa av er. Lägga all skit på poliserna. Ni tror på fullaste allvar att om polisen hade hittat henne i måndags eller tisdags så skulle hon vara vid liv? Jag tror tyvärr att hon blev mördad ganska omgående då hon försvann och då hade det inte hjälpt mer än att familj, släkt, vänner och resten av svenska folket fått veta tidigare om att de funnit henne.
Och vem säger att hon har legat där hela tiden? Kan ju lika gärna ha blivit förflyttad i den bil som bärgades bort, vem vet?
Gnäll inte på poliserna. De gör fan mer nytta för landet än vad ni gnällspikar någonsin kommer göra.
Det tycker inte jag heller. Vad som än kan ha skett så har polisen säkert försökt att göra så gott de har kunnat. Sökområdet har ju inte varit litet precis.
I detta försvinnande tog det fem dagar. Helena Andersson har varit försvunnen i 23 år och "is still counting."
Idag vid lunchtid får vi mera information.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-06-13 kl. 01:07.
Dessa 2 män är inte invandrare utan gästarbetare. Vad ska vi göra härnäst? Förbjuda utlänningar att jobba i Sverige. Varför inte stänga gränserna helt för icke-svenskar?
Förstår du inte att enda anledning dom är här är pga av en snål slottsherre. Politikerna har gett han möjligheten att anställ folk för minimumlön/Skit villkor som ingen anständig människa skulle ta (eller risken ökar iaf för att det är en kriminell)
Vi har flera hundratusen arbetslösa i Sverige redan.
Slottsherren är säkert god för 100tals miljoner om man ser vad han äger, han har råd att anställ anständiga människor.
Senast redigerad av dannee 2015-06-13 kl. 01:07.
Fynden ligger ju med sådär hundra meters mellanrum på vägen raka spåret till hennes kropp några hundra meter bort. Jag är så oerhört besviken på polisen.
Tyvärr var detta besked väntat. Det jag inte kan förstå är hur polisen missat att gå igenom dessa hus inkl uthus/stall tidigare. Huset/stallet ligger i direkt anslutning till godsägarens hus i slutet av allen, samma person som råkade hitta vanten och snabbt som bara den plockade upp den (precis som man gör när man hittar fynd...). Tittar man sen på kartan så leder fynden söderut för att sen vika av österut mot kyrkan, närmaste hus där är godsägarens inkl dessa hus som hyrs.
Jag tror utgången hade varit densamma om man gått igenom husen dag två men man hade iallafall sluppit alla onödiga frågor som nu kommer uppstå.
Jadu, ladan, där jag gissar kroppen hittades, låg ju en bra bit bort från cafét. Att leta i varje hus/lada/sommarstuga/förråd inom 3 km radie tar tid.
De hade knackat på hos de aktuella personerna och pratat med dom, men jag antar att de inte hade huset fullt av blod och Lisas saker innanför dörren.
Ska de genomföra husrannsakan i varje hus/lada/bil i närheten då menar du?
Plus, många fynd hittades igår och idag. Du sitter med facit på hand och dömer, klart det blir en annan bedömning då. Innan några fynd alls hade gjorts, vart fasen börjar man? I en lada 3 km bort? Tar in precis alla människor som bor/jobbar inom en km radie på förhör + alla som varit på cafét + de som känner offret?
Sluta gnäll! Polisen har jobbat arslet av sig.
Med tanke på att tidningarna härjar så över morgondagens bröllop, tror ni de kommer ha flaggan på halv stång för Lisa?
"So insanely sad that the poor young beautiful girl was found murdered. I hope the police can find out exactly what happened to Lisa Holms body and who was responsible and why. Now she will not visit New York again, the city she loved so much. She was too young to die, only 17, and too kind to meet such a horrible fate."
Det är många i världen som är ledsna nu.
Jag hoppas polisen nu kan utreda exakt vad som hänt med Lisa Holms kropp och varför brottet skedde. Nu ska vi ta reda på hur de skyldiga har försökt att dölja brottet, vad de gjorde med Lisa Holm innan hon mördades, varför hon mördades och exakt i detalj vad de gjorde med kroppen. Vi vill ju veta hur de gömde den så väl trots att det bara är några hundra meter ifrån Caféet där hon försvann ifrån.
Ett otäckt fynd av MP som ledde vidare kan vara en ledtråd till vad de gjort och som förmodligen ledde till fler fynd i jordkällaren och därefter till de misstänkt skyldiga.
Förhoppning om att även lösa gamla liknande fall finns alltid i bakhuvudet hos utredarna och kanske, med lite tur får vi lösningen på ytterligare ett fall.... kanske i anslutning till samma personer, eller byggnader.
Vila i Frid, vår älskade lilla "Tuvstarr", Lisa Holm. Du var vacker och vi skall minnas dig som så.
Varför säger folk att dom är polacker? Var är denna information från? Från folk som bor där så är de omhändertagna från Litauen.
Någon som uppenbarligen känner dem är med här på listan och säger att killarna ursprungligen är från Polen, Gdansk tror jag hen skrev. Men de har tydligen jobbat både i baltikum, Norge och England.
Mina spekulationer: BO våldtagen och mördad av gästarbetare. Dådet var planerat sedan ett par veckor tillbaka, sedan det noterats att BO jobbade på kafet. Gästarbetarna bodde tillsammans med de som nu har tagits in till förhör. BO mördades dag 1 och GM flydde landet strax därefter...
Jävla idioter som sitter här och gnäller på presskonferensen.
Vad fan räknar ni med? Tror ni verkligen att polisen ska gå ut med all information dom har?
Det är en förundersökning i tidigt skede än så länge. Det kan finnas andra medbrottslingar t.ex.
Många jävla dårar som inte fattar hur en förundersökning fungerar...
Du som verkar känna till polackerna och den yngre av bröderna är det känt om han är svår på spriten. När en polack dricker vodka brukar det inte finnas någon botten.
Enligt uppgift nu i natt i direktsändningen så talas det om en bil som bogserats bort av polisen från det hus där polackerna bodde. Polisen ville inte kommentera. Kan det möjligen vara så att den yngre brodern supit till och var ute och körde i fyllan och villan och kanske t o m körde "rally" på grusvägen och åkern och råkat köra på Lisa och då blivit så skraj att han fått hjälp slänga henne i bilen och sedan köra iväg och dumpa henne på något stället i närheten där de visste att det inte var så mycket folk.
Ja det är kanske så, att hon blev påkörd med den här vanen, kanske därför de intagna personerna inte omtalas som misstänkta för människorov, polisen sa ju själv att brottsrubriceringen kan komma att ändras, samt att dessa personer har en koppling till Lisas död.