2015-06-12, 23:14
Medlem
Dimaks avatar
Presskonferans om ca 16 minuter, Hörde också att killen som ska ge pressen kommer ända från Göteborg.
Medlem
Avspärrningarna utökas ytterligare. Det lär ju inte vara ett kvitto man hittat direkt..
Medlem
Hegamons avatar
Nu ska ni få tips på vart ni ska leta efter LH:

Fördelen för de som letar efter LH är att området till stor del är täckt av åkermark. Jag tror inte hon är på åkern. Leta igenom skogsområdena på den här kartan:

https://www.google.se/maps/@58.5708223,13.361029,13z

Utgå ifrån caféet sedan ser ni norrut på kartan vad som är skogsområden. Det är ganska mycket skog men samtidigt är skogen avgränsad. Det gör det enklare att leta. Leta efter platser där någon grävt. Vilket i sig kan vara svårt. Titta på marken där kvistar brutits och där blad och grenar ligger fel dvs upp och ner.

Blad läggs med underdelen uppåt; så lägger en GM ut grenar då han inte tänker på hur blad växer naturligt. Naturliga blad har undersidan nedåt och uppsidan uppåt. Undersök särskilt områden som ligger i anslutning till en bilväg.

Jag tror att det absolut syns på marken ifall någon grävt där. Det är tungt att gräva varför kroppen inte lär ligga djup. Vilket iofs inte har någon större betydelse.

Jag har själv varit i området och kollat en del. En nackdel jag först upptäckte var området är stort och glest. Vid närmare kontroll av kartor ser jag skogsområdena är väldigt avgränsade, åker omger skogsområdena. Jag tror därför att en GM kan grävt ner kroppen i skogsområdena runt cafét särskilt norra skogsområdena är intressanta.

Jag rekommenderar också folk att leta i skogen NU - för sedan växer den eventuella grävda platsen igen.
Senast redigerad av Hegamon 2015-06-12 kl. 23:51.
2015-06-12, 23:15
Medlem
Även SR Skaraborg sänder direkt kl. 23.30

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=97
2015-06-12, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draugadrotten
Polisen kan inte ta in någon för LOB när de sitter hemma/ i hyrd stuga.

Jag menar att polisen redan tänkt ta in dem för förhör och då sitter de å krökar när polisen kommer.

Polisen vill att det ska gå smidigt då mycket media är på plats, därför handfängsel. Inget tjafs bara köra på.
2015-06-12, 23:16
Medlem
grimass avatar
dom flyttade precis fram presskonferensen 15 minuter nu har det kommit någon ny viktig uppgift, hittat henne?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Även SR Skaraborg sänder direkt kl. 23.30

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=97
Fast det verkar ha blivit lite uppskjutet?
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Att man använt handfängsel behöver inte betyda något alls, då tyvärr många poliser regelmässigt bryter mot lagen och sätter handfängsel på precis allt de snubblar över. Vad som egentligen krävs är att den gripne är antingen våldsam, hotfull eller att det finns rimliga skäl för flyktrisk. Det finns även utrymme för handfängsel i häkteslagen, men den gäller bara i arresten, inte ute på gatan/i skogen.
Du vet verkligen inte vad du pratar om.
Man har i allmänhet inte fängsel på intagna i arresten utan vid förflyttning, och givetvis får man ha fängsel på dem även ute på gata/skog etc .. Skall personen förflyttas och det finns skäl för fängsel så inte tusan tar man av dem när man lämnar häkteslokalerna.

Häkteslagen
Fängsel

10 § En intagen får beläggas med fängsel
1. vid förflyttning inom förvaringslokalen och vid transport
eller annan vistelse utanför lokalen,
om det är nödvändigt av
säkerhetsskäl, eller
2. om han eller hon uppträder våldsamt och det är absolut
nödvändigt med hänsyn till den intagnes egen eller någon
annans säkerhet till liv eller hälsa.

En läkare ska så snart som möjligt undersöka en intagen som
belagts med fängsel enligt första stycket 2.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Nu ska ni få tips på vart ni ska leta efter LH:

Fördelen för de som letar efter LH är att området till stor del är täckt av åkermark. Jag tror inte hon är på åkern. Leta i genom skogsområdena på den här kartan:

https://www.google.se/maps/@58.5708223,13.361029,13z

Utgå ifrån caféet sedan ser ni norrut på kartan vad som är skogsområden. Det är ganska mycket skog men samtidigt är skogen avgränsad. Det gör det enklare att leta. Leta efter platser där någon grävt. Vilket i sig kan vara svårt. Titta på marken där kvistar bryts och där blad och grenar ligger fel dvs upp och ner.

Blad läggs med underdelen uppåt; så lägger en GM ut grenar då han inte tänker på hur blad växer naturligt. Naturliga blad har undersidan nedåt och uppsidan uppåt. Undersök särskilt områden som ligger i anslutning till en bilväg.

Jag tror att det absolut syns på marken ifall någon grävt där. Det är tungt att gräva varför kroppen inte lär ligga djup. Vilket iofs inte har någon större betydelse.

Jag har själv varit i området och kollat en del. En nackdel jag först upptäckte var området är stort och glest. Vid närmare kontroll av kartor ser jag skogsområdena är väldigt avgränsade, åker omger skogsområdena. Jag tror därför att en GM kan grävt ner kroppen i skogsområdena runt cafét särskilt norra skogsområdena är intressanta.

Det verkar vara skogsområdet som poliserna just nu intresserar sig av
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Alltså Polisen borde börja kolla i andra städer/orter, hon är ju inte kvar där längre.

Du tror på fullaste allvar att poliser i närområden/städer kring, inte är fullt medvetna om att hålla ögonen uppe? De har nog bilder, eller väldigt nära till bilder ifall det skulle behövas.
Medlem
Jag har svårt att tro att de som har tagits in ikväll är skyldiga, då hade dom nog i rimlighetens namn inte stannat kvar på orten. Men återstår att se.
2015-06-12, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biepa
Markerar hundar i sådana här situationer med skall på annat än kroppar?

Beror helt på vad det är för hundar, alltså vad de är tränade att markera, och hur de är tränade att markera (skall, sitta/ligga, krafsa osv).

Så det kan om det är skallmarkeringar vara en markering på vad som helst egentligen, inte nödvändigtvis kropp.

Sen om det skälls som sjutton så är det troligare att hundarna är taggade och skäller av iver att få komma igång och jobba. Man släpper inte flera hundar att söka efter samma sak på samma område samtidigt, och att flera hundar på olika platser ska skallmarkera oupphörligt är kanske inte så troligt eftersom föraren ju kontrollerar markering och tar undan (och belönar) hunden vid markering.

Men när de är taggade att få sätta igång kan hundar, både spår- och sökhundar skälla både oupphörligt och ivrigt. Så det kan tyvärr vara det som hörs med iom att det är ihållande. Omöjligt att veta när media inte kan komma så nära så de ens ser var hundarna är
Senast redigerad av Vial 2015-06-12 kl. 23:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in