Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 23:11
Medlem
Citat:
Säkerhetspolisen, Säpo, förnekar att man på något sätt deltar i utredningen kring Lisa Holms försvinnande, trots uppgifterna om pappans unika bakgrund.
– Detta är en rent polisiär angelägenhet. Säkerhetspolisen är inte inkopplad, säger Fredrik Milder, pressekreterare vid Säpo.
Har ni bistått med rådgivning eller information?
– Nej, säkerhetspolisen har inte något med utredningen att göra, säger Fredrik Milder.
Finns det något läge där Säpo kan kopplas in?
– Det kan jag inte spekulera i. Just nu är det ett polisiärt ärende, säger Milder.

Citat:
Inte heller Försvarsmakten jobbar med fallet, enligt Karin Lorentzon, vakthavande informatör.
– Vi har inte fått någon officiell förfrågan från polisen att medverka, säger hon.
Har ni bistått med någon information?
– Nej. För övrigt kommenterar vi inte det ärendet.
Finns det någon anledning för Försvarsmakten som pappans arbetsgivare att göra en egen utredning?
– Då får man ta det med polisen. Jag har inga kommentarer på det, säger Karin Lorentzon.

http://www.expressen.se/gt/sapo-inte-inkopplat-i-utredningen-kring-lisa/
2015-06-12, 23:11
Medlem
Astrass avatar
Nu har jag sökt medans sidan dött av och till men har någon info på varför en räddningstjänst bil körde till stallet dem bröt upp runt 22-22:20 ?? Tyckte jag läste om det på antingen Aftonbladet eller svd.
2015-06-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Undrar vad vi får svar på om 30 minuter. Är ändå ganska anmärkningsvärt att hålla en PK klockan 23:30 på en fredag(!).

30 minuter till total misär eller fortsatt hopp? Ber verkligen till högre makter, om det finns någon sån, att hon återfinns vid liv.

Det mesta pekar väl tyvärr åt att man nu vet vad som har hänt, tex genom ett erkännande.

Det hade inte funnits någon anledning till att plötsligt kalla till presskonferens sådär plötsligt annars.

Antar att det är dags att flytta tråden Abok rätt snart, beklagligt nog.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Är nu än mer övertygad om min teori häromdagen - om att det är GM som kört tillbaka mopeden till caféet.
Jag tror att de fynd man hittat som fick dom att gå in i huset är blodspår, mot exempelvis en sten eller dylikt.

Scenariot: Lisa kommer körande med sin moped utanför slottet, GM som är packad rusar upp mot mopeden, hon svänger av vägen, GMjagar efter och hon välter med mopeden och slår i huvudet, riktigt illa.

Resten är underförstått.

Fast hur tänker du då? Ifall hon vält med mopeden bör det väl ha blivit skador på mopeden som pappan sedan hade sett. Då borde han meddelat till polisen att de skadorna inte fanns tidigare....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummer1337
Har suttit och funderat på sannolika (statistiska och förnuftiga) teorier efter gripandet av de tre med all info vi har sedan tidigare men kommer verkligen inte fram till någonting..

Precis som någon nämnt tidigare är fallen där inbrott spårat ur och och lett till mord oerhört lätträknade, särskilt när det varit fler än en GM där man har möjlighet att stoppa varandra.
Dessutom mitt på dagen.

Att en kvinna är inblandad när det handlar om sexuella motiv är också ovanligt.
Känns inte troligt att man kidnappar en kvinna när man bor med sin fru heller.

Att gästarbetare gått ut och kidnappat utan motiv är föga troligt.

Hjälp mig?

Statistiskt sett är detta ett oerhört, oerhört märkligt gripande.
gissar att det är den ogifta mannen som kommer visa sig vara gm. paret var väll enligt uppgift bortresta
Medlem
Skällande hundar är ju inte direkt ett positivt tecken. Får ändå inte ihop det med fler än en gärningsman. Talar ju statistiskt sett inte för sexbrott. Ett inbrott som gått fel känns ju inte helt logiskt iom att de anställda kunde stänga tidigare än vanligt. Har man haft cafét under uppsikt så känns det spontant att man borde väntat till ett senare skede för att genomföra ett bryt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Vilken ladugård?
https://twitter.com/oskar_forsberg/status/609465893077286912/photo/1
Medlem
3 Romer . in till förhör om info stämmer.
Medlem
Draugadrottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
De kanske satt och kröka. Då vill nog polisen göra det så enkelt som möjligt.
Polisen kan inte ta in någon för LOB när de sitter hemma/ i hyrd stuga.
2015-06-12, 23:13
Medlem
dannees avatar
https://www.google.se/maps/@58.538604,13.366459,3a,75y,91.35h,91.89t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOgwrTgi69kv4rB565DnA_A!2e0!7i1 3312!8i6656
Stallet där polisen nu är
Ligger mycket nära bostadshuset där Lithauerna blev bortförda
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Återigen: gripen är inte samma sak som skyldig.

Det kan ju vara så att bonnapolisen i Lidköping är lika fördomsfull som de måttligt begåvade rasister som frekventerar detta i övrigt eminenta forum.

Dem enda som sitter och pratar om ras på GM är ni invandrare.. vartannat inlägg handlar om "rasisterna", beklaga dig över gärningsmännen istället.

En 17-årig flicka har mördats och du och vänsterpacket sitter och utövar damage control över invandringspolitiken. SD kanske har beställt mordet.. tomte.

Tre invandrare tagna i jakten på Lisa Holm

http://www.friatider.se/tre-omh-ndertagna-i-jakten-p-lisa-holm

Verkar förövrigt som att det är invandrare som är gripna så sluta skäm ut dig nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Fan vad ni håller på, ett fall som har så hög medial närvaro som det här kräver att ett omhändertagande av tre personer i det omedelbara området kommenteras av presstalesman under organiserade former. Oavsett om de greps pga att de var papperslösa och började jiddra, eller om det är en incestuös och barbarisk kannibalfamilj.
Är det konstaterat att de är gripna? Eller är det fortfarande "hämtning till förhör" som gäller?
Om de är gripna så är de också misstänkta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in