Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 21:10
Medlem
Necrolusters avatar
Det där kvittot polisen var så intresserade av kan ju ha tillhört en person skriven på husets adress?
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Det har sagts att godsägaren har en son, vem vet kanske är han en av de 2 männen som gripits.

Attans, jag har tänkt tanken och även googlat efter skrivna på adressen men inte kunnat hitta något. Kanske har han en fyrhjuling. Oavsett vilket så har personerna kring "slottet" förmodligen en god lokalkännedom, de kan röra sig i området utan att väcka uppmärksamhet.

Jag frågar igen, någon på plats som kan ta en titt vid dammen bakom herrgården, någon aktivitet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Kan du kolla vad han har köpt tröjan? intressant i utredningen här

Googlar man på Bendit kommer man till en norsk fotbollscup som har samma logga som hans t-shirt.

Tanten som greps går omkring i förkläde.
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppryckning
Bästa bilden på dom gripna

http://imgur.com/Z4USgcH

Hoppas det funkar bättre nu, vad tror ni om dessa personer?

Jag får direkt tanken att det är mor och son, han ca 18-20 då.
2015-06-12, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Updown
Har vi inga Flashback reportrar som är på plats och vet exakt vad som händer just nu? hur såg de anhållna männen och kvinnan ut?

Bor mitt i smeten, men har inte varit på plats. Vi försöker reda ut det på lokalnivå, men inte heller vi på landet har koll på alla.
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Polisen kanske ville ställa frågor till de men de vägrade eftersom de var rädda att bli gripna pga av att de är illegala arbetare och därför blev de tagna till på förhör på stationen.

Hursomhelst, vi borde inte dra förhastade slutsatser. Detta kanske inte leder någonstans.
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowerchild
Ryssar, är inte flickans pappa militär eller något sånt?

Ryktas att han är SOG. Ej bekräftat mig veterligen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Bryskt ingripande, handfängsel men inte misstänka enl polis i Aktuellt. Hur går detta ihop!? Något skit måste de ju bevisligen gjort..

Man får alltid handfängsel om man vägrar följa med polisen. Inte konstigare än så.
Medlem
Citat:

Jag tror det är väldigt dumt att hänga ut personer på det viset när vi inte har en jävla aning hur inblandade de är, eller inte är, i Lisas försvinnande.
Citat:

Verifierar det jag trodde från början. Öststatszigenare. Ett hopkok av stulna kläder, mörkt hår samt en halvtjock gumma.

Det är inte ovanligt de rövar bort blonda tjejer som sexslavar/prostituerade m.m.
Senast redigerad av priz 2015-06-12 kl. 21:19.
Medlem
Eksemplarisk innslag på norsk TV2 (finns inte gratis på nett - så det på TV) der journalisten står foran huset der dom pågripits og forklarar hvor det er i forhold til kafeet, herrgården og grøntområder som har gjennomsøkts - samtidig som kameran snus i korrekt riktning i forhold til det han talar om och anslår avstand. Mycket översiktligt.
Senast redigerad av RennTech71 2015-06-12 kl. 21:14.
Medlem
massepojkens avatar
Titta på hoodjackan som tjejen försöker räcka över till killen när han förs in i polisbilen. Precis en sån jacka som nästan alla öststatsjobbare har.

Dessa grabbar är öststatare. Det råder inget tvivel om det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in