Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 21:23
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Kan mycket väl ha varit nån med alkoholproblem som kört på henne i fyllan och sedan fått panik och röjt undan kroppen. Zigenare och polska gästarbetare brukar inte röva bort tjejer, så jag tycker det låter väldigt väldigt långsökt.

Det är välkänt i hela världen förutom i extremnaiva sverige att zigenare brukar röva bort flickor och då speciellt blonda flickor för att hållas som sexslavar m.m.

Att polacker gör det är dock inte normalt nej.
Medlem
cykelbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Prova att läs inlägget igen. Lite långsammare den här gången:

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Men jag ska också omformulera mig: Om de omhändertagna har med bortförandet eller mordet att göra så tror jag att det blev påkomma av LH i samband med ett inbrottsförsök, och jag tror inte att det i så fall skedde igår, utan mer troligt i söndags, runt 18.30.

Förstår du?

Du har rätt, jag läste helt fel. Men fortfarande ologiskt resonemang. Östpack stjäl som korpar men alltid på natten. Osannolikt de gjorde inbrott vid 18.00, precis när det stängde.
Medlem
FrZs avatar
Rätta mig gärna om jag har fel, men är inte den här nämna potatiskällaren i närheten?
Medlem
nygards avatar
Varför avbryter MP sökandet för att man omhändertagit tre personer? Kan det vara så att polisen känner sig så pass säker på att man inte kommer hitta henne vid liv?
2015-06-12, 21:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Är väl knappast vår sak att avgöra det, men det är inte ovanligt att personer får handfängsel. Vi vet ju inte vad som har hänt när de togs om hand. Antagligen upplevde polisen någon slags hotbild när de skulle omhänderta personerna och valde att använda handfängsel. Är inte svårare än så. Men att poliserna upplevde att situationen krävde handfängsel behöver inte betyda att personerna har något med Lisas försvinnande att göra.

Det är sant. Fredagskväll och männen kanske bara hade tagit en lite för många. Behöver inte vara svårare än så. De satte till lite motvärn under gissar jag lite berusat tillstånd och polisen tog det säkra före det osäkra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backflash234
Om nu dessa tre personer skulle vara de skyldiga till LHs försvinnande. Vad skulle då motivet kunna vara? Människohandel? Trafficking? Inte helt otänkbart?

Nått som gått snett, de kanske skulle råna fiket eller göra nått fuffens vid ladan. Helt plötsligt dyker Lisa upp och nån kukar ur och mördar henne.
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Tror du öststatarna är så pass dumma att de väljer att göra inbrott 18:30 på sommaren i fullt dagsljus?
Känns inte helt klockren din fundering i vanlig ordning.
Öststatarna är med all sannolikhet kriminella, tjuvar och nu också våldtäksmän och mördare.
En vacker svensk flicka faller offer helt i onödan.

De flesta inbrott sker mitt på dagen för det är då sådana som du inte tror att det kan ske.
Medlem
Pansarveckets avatar
Vad jag inte förstår är hur samma ledare som misslyckades förra gången valdes att leda även denna undersökning. Hierarkiskt bullshit, som går före kompetens? Resultat är det enda som räknas, metoder och formalia är underställt. Nästan alltid!
2015-06-12, 21:25
Medlem
Circle jerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzIam
Om de upphör med sökandet på grund av att de plockat in dessa personerna lär de ju tro ganska mycket på det här, oavsett om man ska betrakta det som "gripande" eller ej.
Oavsett om detta är gärningsmännen eller ej så har Lisa fortarande inte hittats, och man borde fortsätta leta.
Är det ett traffickingbrott, så att hon är vid liv nere i Europa någonstans, och att detta är något man kommit fram till via Interpol?

Men stäng av "Taken" & fundera på vilken traffickingliga som vill ha en "klient" som orsakar sånt här pådrag? Inte ens om de lyckas få ut flickan ur landet kommer de få en lugn stund pga interpol/internationell efterlysning.

Tyvärr finns det betydligt enklare offer för dessa ligor att utnyttja
Medlem
Fruity Freshs avatar
Happ. Polisen knackar på för att ställa frågor, de får panik pga papperslösa, polisen tvingas gripa, förhör på stationen istället och imorgon överlämnade som ett ärende för Migrationsverket.
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outplayed
Det står Piccint och inte Piccini ..

Nej. Det står Piccini®
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Varför avbryter MP sökandet för att man omhändertagit tre personer? Kan det vara så att polisen känner sig så pass säker på att man inte kommer hitta henne vid liv?

För att hennes döda kropp är hittad. Men familj måste informeras innan det kommer ut i media. Det är massa tekniker på plats, samla in bevis från huset och liket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in