Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 21:05
Medlem
zobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
WHAT?!

Så man har tagit in 3 öststatare på förhör nu? Fynd gjort nära dessa?

Det var min första teori i denna tråden, men då dumförklarades jag av alla "anti-rasister".

Senaste fyndet ska har varit nära huset tror jag folk sa?
2015-06-12, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swapz
Detta hus ligger ju nära där hon försvann och när man kollar på vart dem hittat hennes mobil osv, saker som tillhörde Lisa så leder du dessa i princip till gården.

Vilket i så fall kan förklara varför inget vittne sett en bil, om dessa skulle vara gärningsmän vill säga. Men jag tycker inte att det ska dras några förhastade slutsatser, ingen av dessa behöver nödvändigtvis ha något med fallet att göra.
2015-06-12, 21:06
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppryckning
Bästa bilden på dom gripna/anhållna personerna

http://www.ladda-upp.se/bilder/xbetzexmryppd/

Nå vad säger FB-experterna, vad är det för personer på bilderna?

Citat:
Resource Limit Is Reached

The website is temporarily unable to service your request as it exceeded resource limit. Please try again later.

Ladda upp nån annanstans
Kan inhämtningen av dessa tre bero på att: 1. besökt kaféet ofta senaste dagarna, 2. lämnade kaféet sist eller 3. tips från allmänheten?
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det säger endast att ha kan ha uppgett det som adress.
Var det blomberg 2 det också?
sök på trädgårdsvillan
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Hade se misstänkt att hon fanns i huset hade de väl gått in med full styrka??

Span kan ha riggat med mikrofoner där intresse förelegat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Herregud. Lycka till att få en åklagare att godkänna husrannsakan utan konkret misstanke.

Behövs inget åklagarbeslut för att genomföra en husrannsakan för eftersök av en försvunnen person. Det är fullt möjligt för polisen att besluta själva och det behövs ingen konkret misstanke utan det räcker med att det finns anledning att anta.

21 § En polisman får också bereda sig tillträde till ett hus, rum eller annat ställe, om det finns anledning anta att någon där har avlidit eller är medvetslös eller annars oförmögen att tillkalla hjälp. En sådan åtgärd får vidtas även när det är nödvändigt för efterspaning av någon som är försvunnen, om denne kan antas behöva hjälp.
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benzin
Min teori är att hammaren dom hittade i gyttjepölen tidigare idag kunde kopplas till dessa öst-statare, möjligt att BOs blod fanns på denna?
Möjligen blod, men inte BO:s blod. Det tar ju lite tid att analysera.
2015-06-12, 21:07
Medlem
Bendit är en norsk fotbollscup.
Medlem
200sxs avatar
Kvinnan hade ljusblå tröja och förkläde på sig vid gripandet enligt livebilderna på vg.no..
Medlem
S.Kandals avatar
Bryskt ingripande, handfängsel men inte misstänka enl polis i Aktuellt. Hur går detta ihop!? Något skit måste de ju bevisligen gjort..
Medlem
Jag är ytterst tveksam på att det är utlänningar men OM det nu är så. Kan det vara ett internationellt samarbete där en DNA-sökning fått träff i något land som samarbetar med interpol eller rent av svensk polis?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in