Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 21:01
Medlem
Personerna är INTE gripna

"Camilla Fogelhamre, kommunikatör hos polisen bekräftar för NLT att tre hämtats in till förhör.
- De är inte gripna eller omhändertagna, men som sagt hämtade till förhör i ärendet. I nuläget går vi inte ut med anledningen till det, säger Camilla Fogelhamre."

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4065676-just-nu-tre-hamtade-till-forhor
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är väldigt möjligt. Om dessa tre är inblandade, vilket absolut är fullt möjligt det med, så tror jag på att de var i färd i att göra inbrott och blev påkomna av LH.
Polisen kan ha hittat stöldgods i ladan och därför haft lättare att få med åklagaren på noterna.
Medlem
Goda bilder (ansikt sensurerade) från pågripningen på vg.no sin livesending. Mann #2 hadde på lilla T-shirt med 'Bendit'-logo (www.bendit.no), kvinnen ser ut i fra klädsel til å være eldre enn mennene.
2015-06-12, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Misstänker nog att LH är inte funnen för skulle så varit fallet hade kriminalarna varit på plats ganska snabbt, Just nu är det sk radiobilar med vanliga poliser men ngt MÅSTE dem hittat som gör att åklagaren begärt hämtning & gå in och säkra bevis i detta fall!

Männen fördes bort väldigt fort. Kan tänka mig att det är för att man ska få dem att berätta vart hon finns.
2015-06-12, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
2 män är gripna + en tjej. Det är allt vi vet. Parkour är på plats och uppdaterar. Han sitter på den enda väsentliga infon. Alla andra borde hålla käft!
De är inte gripna.

Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson
Det står Bendit på ryggen av männens t-shirts.

Kan du kolla vad han har köpt tröjan? intressant i utredningen här
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craig.
Finns en 65-årig kvinna registrerad på adressen, kan det vara hon som gripits?
http://www.ratsit.se/BC/SearchSimple.aspx?Where=Mejeriflygeln+1+53195+K%c4 LLBY
Nej för fan. Är inte hon boende på herrgårn.
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Isåfall är det något seriöst, annars skulle han nog inte åka dit.

Det kan jag inte svara på.. Stämningen är inte lyrisk hos poliserna på plats. Så jag tvekar på att dom har gjort något fynd eller fått någon information för att hitta flickan ÄN.... jag tror all information som kommer ut i media inom kort är att bekräfta vad vi vet. 3 misstänka har tagits in på förhör. Men ska bli intressant att få höra vad som lett till gripandet.

Läste en teori lite bakåt i tråden som verkar rimlig.
Interpol kan ha skickas en lista på kriminella utlänningar som dom vet är i Sverige. Polisen kan ha stämt av den listan med människor dom har förhört i närområdet.

Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Vad innebär det isf?

Kan inte svara på det! just nu sitter jag lite längre bort med laptopen i knät. Inget nytt än så länge

Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Nej för fan. Är inte hon boende på herrgårn.

Beskrivningen av kvinnan som jag fått höra stämmer inte överens med en så gammal kvinna som 60 år.
2015-06-12, 21:04
Medlem
Upprycknings avatar
Bästa bilden på dom gripna/anhållna personerna

http://www.ladda-upp.se/bilder/xbetzexmryppd/

Nå vad säger FB-experterna, vad är det för personer på bilderna?
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Kan vara nåt skit från dem som de tappade längs vägen. Eller mobilerna som de/den kanske hade på sig.

Något som sa "det är utlänningar" ganska klart. Inte fan blandar man in interpol bara sådär annars.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Personerna är INTE gripna

"Camilla Fogelhamre, kommunikatör hos polisen bekräftar för NLT att tre hämtats in till förhör.
- De är inte gripna eller omhändertagna, men som sagt hämtade till förhör i ärendet. I nuläget går vi inte ut med anledningen till det, säger Camilla Fogelhamre."

Varför så bryskt i så fall. Men det är klart, "gript" är väl en annan sak än "frihetsberövade", eller vill möjligen polisen tona ner det hela. Kanske önskar de jounalisterna åt helvete, för de bara förstör deras arbete genom att lämna ut varenda liten grej som händer.
2015-06-12, 21:05
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Eniro säger att en med polskt ursprung / likande är skriven där. 43 år.
Det säger endast att ha kan ha uppgett det som adress.
Var det blomberg 2 det också?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in