2015-06-12, 19:01
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Är det någon skåpbil som transporterat gastuber som krockat möjligen.
De transporterna brukar tumma lite på reglerna.

Fast en gastub som exploderar blåser väl ändå inte bilen i småbitar på så vis? Ser ju ut som den kört på en stridsvagnsmina eller något.

Alltså, faktum är att det ska jävligt mycket till för att en bil ska explodera "av sig självt" - även om den har full bensintank och av någon anledning fattar eld, så brukar en bil kunna brinna "ut" totalt utan att explodera, har för mig att bland annat Mythbusters har testat just det utan att skiten sprängdes.

Så, det måste handla om någon form av sprängladdning. Förhoppningsvis är det dessa kriminella skräpfolk som transporterade sprängmedel eller handgranater som inte kunde hantera skiten utan satt och lekte med dem i baksätet.
Citera
2015-06-12, 19:01
Medlem
Även en polishelikopter cirkulerar över Torslanda nu.
Citera
2015-06-12, 19:02
Medlem
Spriteees avatar
Det ser onekligen ut som någon slags bilbomb :/
Citera
Medlem
Citat:
Fatos Begu är lastbilschaufför på DFDS, och var på väg förbi olycksplatsen.
– Jag levererar material till Volvo och fick tillstånd att passera trots att vägen är avstängd, säger han. Det såg väldigt otäckt ut. Bilen är helt demolerad, och det gick knappt att se vad det är för bil. Vägräcket är trasigt, stenar och grus ligger på vägen. Dessutom ligger massor av bildelar ute på fältet intill.

http://www.expressen.se/gt/flera-ska...a-i-torslanda/
Citera
Medlem
tzjs avatar
Spikmattor, halva vägen bortsprängd, bilvraket ser ut som mos. Det här är inga vanliga grejer inblandade, det är jag säker på.
Citera
2015-06-12, 19:03
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Fast en gastub som exploderar blåser väl ändå inte bilen i småbitar på så vis? Ser ju ut som den kört på en stridsvagnsmina eller något.

Alltså, faktum är att det ska jävligt mycket till för att en bil ska explodera "av sig självt" - även om den är full bensintank så brukar en bil kunna brinna "ut" totalt utan att explodera, har för mig tt bland annat Mythbusters har testat just det utan att skiten sprängdes.

Så, det måste handla om någon form av sprängladdning. Förhoppningsvis är det dessa kriminella skräpfolk som transporterade sprängmedel eller handgranater som inte kunde hantera skiten utan satt och lekte med dem i baksätet.

Tror inte ens tio handgranater som exploderade samtidigt skulle orsaka sådan skador på en bil.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milfner
Dom har kört runt med en bomb i bilen. Allt annat skulle vara otroligt om man ser bilen. Frågan är var de skulle och vilka det var?

Citat:
Ursprungligen postat av JASON-Timbuktu
Eller är det IS-muslimer som lyssnat på uppmaningen?

Svensk IS-terrorist uppmanar till mord på svenskar:
http://avpixlat.info/2015/06/12/sven...d-pa-svenskar/
Om det visar sig handla om en bomb så håller jag det inte för osannolikt att den small av misstag under en transport av den.

Ingen som känner till svarta skåpbilar med dolda blåljus på undersidan? Är det legio vid "trafikolyckor" där bilar exploderar?
Citera
Medlem
Skicket på bilen och den flacka "kratern" i gatan gör ju att det känns ganska troligt att en rejäl sprängladdning exploderat inne i bilen, varefter vraket fortsatt framåt ungefär den sträcka man kan anta att den borde röra sig enligt tröghetslagen om de hållit normal fart i rondellen. Och oavsett om det rör sig om "kriminella gäng" eller jihadister så borde de åtminstone fatta att man ska ta det lite lugnt i kurvorna om man har en fet bomb i bilen.

Finns här någon med lokalkännedom som kan avgöra vart de tycks ha varit på väg, baserat på filval etc? Hisingen är ju inte helt okänt varken ur kriminologisk eller teologisk synvinkel...
Citera
2015-06-12, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Inget jag kan komma på. Jag ser det som högst osannolikt att ett tryckkärl typ gasoltub orsakat det där.

Du kanske bara har dålig fantasi?

https://www.youtube.com/watch?v=pXMW-Xpu9xU
Citera
2015-06-12, 19:04
Medlem
JASON-Timbuktus avatar
IS-muslimer har lyssnat på uppmaningen att döda svenskar och sprängde för tidigt?

Svensk IS-terrorist uppmanar till mord på svenskar:
http://avpixlat.info/2015/06/12/sven...d-pa-svenskar/
Citera
2015-06-12, 19:05
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Tror inte ens tio handgranater som exploderade samtidigt skulle orsaka sådan skador på en bil.

Näe jag håller absolut med - men kom ju och tänka på rubrikerna för några veckor sen när polisen hade tagit några av göteborgspojkarna med en jävla massa handgranater och annat godis.
Citera
2015-06-12, 19:05
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Ingen dålig laddning. Bilen total skrot och sot. Tecken på splitter på föremål i närheten?
Senast redigerad av BjornHsonLarsson 2015-06-12 kl. 19:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in