2015-06-12, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aritgeo
När GM lägger ut saker och ting för polisen att hitta, som nu senast med fyndet som polisen menade innebär att LH är kvar i området. Gör GM det då under natten när poliserna dragit hemåt? Skulle inte polisen kunna sätta några mannar på vissa områden för att spana?

någon tidning citerade MP som inte fick vara kvar efter kl.22.00. Jag borde väl inte skriva det här ifall GM sitter och läser, men det är nog ganska lätt att räkna ut att det kan betyda att polisen spanar nattetid och inte vill förväxla nattvandrare med potentiell gm.
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Håller med. Det måste vara mycket smartare att dumpa tillhörigheter MYCKET längre ifrån där en ev. GM har tagit Lisa. Att slänga iväg grejor miltals iväg snarare än att riskera att någon ser dig i närheten av hennes försvinnande, verkar inte genomtänkt alls.

Absolut bäst är ju att låta allt ligga i en prydlig hög vid moppen. Varför göra det så svårt för sig?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Någon skrev att alla känner alla i det här området. Men så är det inte. På Kinnekulle ligger väldigt, väldigt många fritidshus, och det är många som bara är där under sommaren. Jag har själv ett fritidshus där och har släkt i stort sett överallt i området. Visst, man känner nog igen många ansikten men som sagt, det är ändå ett ganska stort område med många hus varav många är fritidshus.

Vilket såklart också gör att området är svårt att söka igenom, det finns mängder av små hus, grusvägar, grottor osv.

Som sagt, jag är född och uppvuxen i Lidköping. Håller med dig. Alla känner inte alla, och på sommaren rör sig väldigt många fler människor i området. Kinnekulle är en turistattraktion, och där ligger många fritidshus.
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Folk här börjar köra nu på ett sidospår om Arne Jönsson. Vad folk måste förstå är att ju rikare och mäktigare du är, desto mer har du att förlora. Ta till exempel en som knappt lever på existensminimum och måste begå brott för att få något på bordet, har som sagt inget att förlora om den åker dit MEN den som har pengarna och makten har betydligt mer att förlora.

Vad hade hänt om en hög och känd profil inom näringslivet skulle åka dit för sånt? Allt skulle rasera för personen i fråga. Pengarna, tillgångarna, kontakterna skulle sägas upp, inga seriösa företagare skulle vilja göra affärer med denne, ryktet raseras, familjen splittras etc.

Till exempel (nu skriver jag inte att nån av dessa två har gjort det):
JV: Inget eftersom han håller sig till den lägsta samhällsklassen på grund av missbruk och bostadslöshet.
AJ: Allt eftersom han håller sig till de högre samhällsklasserna på grund av markägaren han är och säkert det bra anseendet han har i bygden(?).

Förstår hur du menar, men resonemanget faller tyvärr. HUR många kändisar, företagsledare, rik-knösar ser vi i te dagligen begå olika sorters brott. Nu senast SL:s VD, dör det handlade om ett par tusenlappar. De mår dåligt, kanske nån psykisk diagnos eller söker en sjuklig kick. Då spelar det ingen roll om man har mycket att förlora; driften styr
Medlem
badbollen3s avatar
en tanke angående söket: är det någon som går under kraftledningarna och söker? tänker dels om Lisa lyckats rymma så kanske hon följer dem eller om GM har dumpat kroppen och vill hitta tillbaka till vägen så är det ju ett bra sätt att följa kraftledningarna.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Polisen i sverige är inte så smart...Om detta hade varit i USA och FBI tex så hade de förmodligen redan plockat GM, 110% säker på att han planterar bevis när han är med i sökgrupperna etc.

Så märkligt att polisen inte resonerar så. Skulle gärna velat att man samlat in namn på alla som är med i sökgruppen också. Kanske någon som vägrar då osv. Finns så mycket man kan göra
2015-06-12, 18:33
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuwa
Finns det någon karta med alla fynd som polisen gjort?

http://i.imgur.com/iviQPMZ.jpg

De fynd som gjorts vid kyrkan är inte bekräftade att de tillhör LH.
Rätta mig gärna om det är fel.
Medlem
Kollegan som gick 10min tidigare än dom andra,vad vet vi om den personen?
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
1. Cafe-kvinnorna upptäckte att det var tomt med köttförs i frysen till lasagnen dagen efter, därför styckade de henne och malde ner henne för att dagen efter göra en utsökt "lammkötts"-lasagne.
2. Lisa ska starta upp sin egna blogg inom kort och tänkte bräcka Blondinbella därmed krävs lite extra PR.
3. Utomjordingarna ville ha lite nytt blod till sin ack så intelligenta men fula ras och kidnappade henne därför.
4. Putin kände till att Pappan var en hardcore stridis med Rysshat och därför drog han iväg med en miniubåt till strandkanten för att kidnappa henne och omprogrammera henne till en blivande och sovande Rysk agent på Regeringskansliet.
5. Lisa drog till The Mansion eftersom hon insåg att Hugh behövde lite yngre och snyggare donnor i sitt stall.

Tror på en kombination av 1 och 2!
Medlem
Jag undrar om cafeet verkligen har sökts igenom 100%.

En fråga som ingen verkar ha svaret på: har cafeägarinnan en man?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThomasH007
Följer man med i nyhetsrapporteringen vilket jag har gjort nu under några dagar...så sätter jag nog fan en slant på att svaret på den här gåtan finns nog inom flickans närmaste led dom som gjort det här är proffs det behöver man fan inte vara raketforskare för att fatta
Sen det här enorma pådraget jag tror att polisen redan har svaret men det här är alldeles för känsligt

Att polisen skulle veta svaret och låta ett enormt pådrag fortsätta, som dessutom bara utökas, och kostar en massa pengar, för att de vill mörka "att de vet svaret" är bara för absurt dumt. Ingen polisman med någon slags värdighet skulle väl heller gå med på att arbeta på det sättet. Men det främsta skälet till att de INTE kan jobba så, alls, är såklart pengar.
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamponen
Håller med dig! Skrev nån liknande teori inatt med lite lösa trådar. Antingen det eller att hon dragit sig undan själv.
Begriper bara inte varför man gör sig av med en massa grejor längs vägen, bättre att kasta allt senare längre bort i nån sjö eller så om man nu var tvungen att samla på sig sakerna.

En exempelvis langare kanske inte tänkt ge sig på henne, det kanske blev så snarare. Han är inte van att göra sånt, han handlade därefter desperat. Han kanske bara såg chansen på en söt tjej när hon satt i hans bil och började hålla på med henne, sen våldtäkt och mord förslagsvis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in