Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 18:26
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tritoch21
Jag fattar inte en sak, varför skulle GM slänga ut, eller sprida ut LH:s tillhörigheter om han ändå har bil och kan åka i timtal för sitt ändamål? Hadsken kan jag köpa att GM lyckats missa i tumultet, men resten måste ju på något sätt ha kastats ut ur fordonet.

Verkar så korkat att alla säger " han slängde ut saker för att göra sig av med bevis" Hela hans jävla fordon är ju ett stort bevis, varför inte ha allt kvar i bilen?

Håller med. Det måste vara mycket smartare att dumpa tillhörigheter MYCKET längre ifrån där en ev. GM har tagit Lisa. Att slänga iväg grejor miltals iväg snarare än att riskera att någon ser dig i närheten av hennes försvinnande, verkar inte genomtänkt alls.
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisguidedGhost
Om det var så att hon stämde träff med någon efter jobbet, t.ex. med en langare för att köpa alkohol, är det ganska rimligt att hon tog mopeden själv då hon kanske inte att föräldrarna skulle få reda på det. Men vart skulle hon förvara alkoholen på väg hem? Det fanns väl ingen väska inblandad?

I utrymme på moppen eller i påsen på styret.
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Vad då lämna moppen? Skulle hon köra moppen kanske 10 meter? Hon har ju två ben vet du. Hon skulle givetvis tillbaka till moppen efter mötet/köpet hon bestämt. Hjälmen har ju rapporterats att hon bar under armen.

Men du lilla vän så folk har sett henne bärandes på hjälmen under armen men inte mötet , menar du?
2015-06-12, 18:27
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Precis som andra måste få tro att andra teorier är mer troliga. Det är ju inte 10 000 olika direkt. Jag skulle nog kunna räkna upp dom här.

1) JV är Gm
2) pappa är Gm
3) någon av kollegorna är GM
4) isis är GM
5) turkarna i bilen är Gm
6) Ägarinnan är gm
7) bonden är gm
8) möjlig date är gm
9) fyrhjulingskillen är gm
10) någon som bor i närheten är gm

Ingen av dom som är helt orimlig som många själutnämnda Leif GWare vill påstå.
1) Avförd enligt polisen
2) Finns inget som tyder på att det skulle vara så
3) Motiv?
4) Trollteori
5) Kanske!
6) Trollteori
7) Möjligt
8) Förutsätter att man stöder dejtteorin
9) Fullt möjligt
10) Fullt möjligt

Tre av tio är ju helt okej!
2015-06-12, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Helena försvann också i Juni

Tror det är 50/50 om det är samma GM om jag ska vara ärlig...För mycket omständigheter som är för lika med fallet + ingen kropp hittats, en varit borta i typ 22 år...
2015-06-12, 18:28
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotrod-SWE
Jag tänker så här:Vem visste att hon skulle åka moped just den dagen? Vem visste när hon slutar? svaret pekar mot att hon har planerat nått , smita iväg från allt eller att träffa nån och sen gick nått snett.
Chansen att nån tok bara "råkar" åka förbi precis i rätt tid är helt enkelt för osannolikt

Så du menar att det ALDRIG någonsin har hänt mord,våldtäkter som inte har planerats i förväg ?
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Nej de kan man inte tro
Okej. Bara en tanke angående teorin att pappans jobb skulle vara orsaken till försvinnandet. Tycker själv att det är ologiskt så det är skönt att du bekräftade det.
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Ja, exakt! Låter ju väldigt rimligt att GM tar på sig ett par skyddshandskar och ägnar två minuter åt att dela LH:s iphone i två delar!

Idiot, det är inte svårt att få isär en iphone, med eller utan skyddshandskar.

Den är fan gjord av plast glas och lättmetaller.

Jag har genom mitt jobb hanterat fler iphones än du sett i ditt liv.
Medlem
SpencerPratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe1985y
Det är en gåta för mig varför hennes tillhörigheter är i en påse hängandes på styret. Det är vind ute och resvägen är en timme. Varför placera hon dem inte i bagaget under sätet? Då krävs att man använder nycklen. Och det är då ologiskt att stoppa nycklarna i tändningslåset först.

Jag tänkte på samma sak men är det inte så att man vrider tändningen åt vänster för att öppna sadelfacket?
I så fall kan hon ha varit på väg att göra det, men hann inte.
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Till all er som tror att hon träffat någon efter hon slutat:

Hur kom denna dit? Då måste den precis missat kollegorna och sedan på ett väldigt kort tidsfönster gjort något med BO för att sedan få tag på mobilen och förstört den.

Sen varför stämma träff där och just då? Hur visste såna fall denna möjlige GM precis när hon slutade? Eller så var GM där tidigare men gömde sig för de andra. Skulle inte det ringa varningsklockor hos BO?
Om hon nu skulle åka en längre sträcka varför be den andre att möta upp henne just där? Varför skicka ett sms med "jag är hemma snart" innan hon ens bestämt sig för att åka?

Om det nu var någon främling från tinder eller dylikt, varför träffas på en sån öde plats och just på hennes arbetsplats. Hon är en flicka på 17 år som ska träffa en främling, jag känner ingen som skulle göra nåt sånt ensam helt ute på vischan. Det är som att be om att nåt ska hända.

Dock högst sannolikt att GM redan var på plats för det fanns inte mycket tid att agera på. Noga planerat eller inövat. Kanske 2 då går allt mycket lättare och fortare.

Hur han visste när hon slutade? För att hon berättat det såklart. Om hon ska ha möte/göra en affär så har hon såklart kontakt med motparten. "Du kan komma nu" när hon är ensam kvar och står framför kafeét.
Medlem
Någon skrev att alla känner alla i det här området. Men så är det inte. På Kinnekulle ligger väldigt, väldigt många fritidshus, och det är många som bara är där under sommaren. Jag har själv ett fritidshus där och har släkt i stort sett överallt i området. Visst, man känner nog igen många ansikten men som sagt, det är ändå ett ganska stort område med många hus varav många är fritidshus.

Vilket såklart också gör att området är svårt att söka igenom, det finns mängder av små hus, grusvägar, grottor osv.
När GM lägger ut saker och ting för polisen att hitta, som nu senast med fyndet som polisen menade innebär att LH är kvar i området. Gör GM det då under natten när poliserna dragit hemåt? Skulle inte polisen kunna sätta några mannar på vissa områden för att spana?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in