Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Okej så: Tjej tar selfie med iPhone => iPhone-display har hittats.

STRINGENT!
Det är därför den teorin har uppkommit,tycker dock det är märkligt då en Iphoneskärm inte är det lättaste att lossa om man ej har verktyg.
Medlem
SpencerPratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokerjos
Du kan räkna med att inre spaningsgrupp jobbar med detta..

Chansen är väl inte stor att detta fall har något med Helena att göra men lite intressant är det att både tjejernas grejer hittas utspridda och inte allt på samma ställe.
Lite "det funkade första gången så jag gör samma sak igen" känsla.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Vet man att ringarna och skorna tillhör henne? Det låter mycket illa i mina öron. En ring tar man nog hellre av ett lik än av ett våldtäkstoffer som lever
Som någon nämnde tidigare i tråden brukar man ta av sig ringar när man jobbar på café (disk etc)
2015-06-12, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av power.rangers
Kan det vara som så att hon är ett offer för trafficking?
Hur vanligt är det att tjejer i väst försvinner och sedan används i trafficking?

Har aldrig hört tala som det. Det är ju skillnad på att lura hit en fattig, desperat öststatstjej och sno hennes pass här i Sverige, än att kidnappa en medelklasstjej ifrån Sverige som skulle rusa till närmaste ambassad i ett annat land om hon ställdes på gatan.
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Nämen okej, då säger vi att GM gjorde precis som i videon.

Ja, exakt! Låter ju väldigt rimligt att GM tar på sig ett par skyddshandskar och ägnar två minuter åt att dela LH:s iphone i två delar!
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
När det finns 10.000 teorier får man försöka välja bort de man tror minst på och fokusera på de man tror mest på. Jag väljer bort alla teorier som involverar hemliga möten, familjemedlemmar, drogaffärer, prostitution och liknande. Om du tycker att det är löjligt får du göra det.

Precis som andra måste få tro att andra teorier är mer troliga. Det är ju inte 10 000 olika direkt. Jag skulle nog kunna räkna upp dom här.

1) JV är Gm
2) pappa är Gm
3) någon av kollegorna är GM
4) isis är GM
5) turkarna i bilen är Gm
6) Ägarinnan är gm
7) bonden är gm
8) möjlig date är gm
9) fyrhjulingskillen är gm
10) någon som bor i närheten är gm

Ingen av dom som är helt orimlig som många själutnämnda Leif GWare vill påstå.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men om hon rövades bort utan sina tillhörigheter, vad är det för tillhörigheter som nu hittas slängda omkring i terrängen nära kafét och identifieras av föräldrarna? Om man tror att det antingen är GM eller BO som kastat dessa tillhörigheter så är det osannolikt att GM skulle haft en bil, med tanke på var man hittat tillhörigheterna. Samtidigt är det inte många av oss som tror GM rövat bort BO genom att bära henne till någon lada eller jordhåla i närheten av kafét. Polisen har väl undersökt området, eller? Men om GM hade en bil och körde förbi kafét precis när BO höll på med att låsa upp sin moppe så måste han har kört till baksidan av kafét där BO:s moppe stod parkerad. Hur kunde en random våldtäktsman veta att just när han körde förbi kafét så fanns det en tjej på baksidan av det stängda kafét som han kunde lägga beslag på ?

Man ska nog va försiktig o uttala sig om va han kan ha gjort med henne. Men de e ju nån som är bekant med området. En som va där timmar innan stängning. Fick reda på när hon slutar, gått ut typ 1 timme innan stängning och hållt sig gömd och inväntat tills rätt tillfälle. Sen om han hade bil eller ej de kan man ju spekulera i. Men han hade ju 2 timmar på sig att sprida ut detta plus fly därifrån
Medlem
En sak jag har tänkt på: vet inte om hennes chef och andra reportrarna ideligen stalkat vill framställa Lisa så positivt som möjligt, för att de tycker om henne och tänker på föräldrarna, men de har uppgett att Lisa var "glad den dagen". Jag tänker på vad som brukar få personer att bli extra glada: kärlek. Kan det ha varit någon kille hon bekantat sig med, som tog sig en tur till fiket sedan hon slutat? Och överrumplade henne.

Sen finns ju såklart möjligheten att sms:et inte kom från henne.
Gärningsmannen kunde ha tittat på tidigare sms hon skickat till familjen och skrivit ett liknande (innan han krossade mobilen med sin sko).

Pappans arbete tror inte jag har ett dugg med saken att göra, det verkar för långsökt.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
De har utrett en misstänkt GM, lugn de kommer mer information.
Berätta mer.
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Om hon nu skulle möta någon varför lämna hon moppen och tog med sig hjälmen

Vad då lämna moppen? Skulle hon köra moppen kanske 10 meter? Hon har ju två ben vet du. Hon skulle givetvis tillbaka till moppen efter mötet/köpet hon bestämt. Hjälmen har ju rapporterats att hon bar under armen.
Medlem
Hotrod-SWEs avatar
Jag tänker så här:Vem visste att hon skulle åka moped just den dagen? Vem visste när hon slutar? svaret pekar mot att hon har planerat nått , smita iväg från allt eller att träffa nån och sen gick nått snett.
Chansen att nån tok bara "råkar" åka förbi precis i rätt tid är helt enkelt för osannolikt
2015-06-12, 18:23
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malina100
Som någon nämnde tidigare i tråden brukar man ta av sig ringar när man jobbar på café (disk etc)

Det är från Helena fallet för faan..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in