2015-06-12, 17:54
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Nej det låter ju helt otroligt att nån skulle bestämt en träff med någon . Det är inte ofta jag använder den där men det var du värd.
hon verkade ha bråttom iväg efter hon slutade jobbet den kvällen ,,var det inte hennes arbetskompisar som sa att hon sagt något liknande ,,att "om det inte fanns mer hon kunde hjälpa till med så kunde hon ju gå iväg " !
2015-06-12, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
En kille som bor i närheten och hon fått kontakt med via cafet. Varför inte...

Men då borde ju övriga personalen lagt märke till den här personen och hur ofta han varit där och hur han visat extra mkt intresse för just LH.
2015-06-12, 17:55
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Nej det låter ju helt otroligt att nån skulle bestämt en träff med någon . Det är inte ofta jag använder den där men det var du värd.
Men käre kung, varför skulle hon då höra av sig och säga att hon var på väg hem? Och kom inte dragande med att GM har skickat SMS:et, för det finns ingenting som tyder på det.
Medlem
Circle jerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bu5t3D
Nej inte för att förvilla, för att han har panik och inte vill ha grejerna i bilen. Han kastar ut, och innan han tagit nästa grej att kasta har han ju kommer en viss strecka längs vägen. Enligt Aftonbladets karta ligger grejerna men jämna mellanrum, så han har hållit typ samma hastighet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20953668.ab

Äntligen en trovärdig förklaring ang fynden. Det har gnagt lite i mig om vem & hur & varför
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Att tidningen citerar vad en polis säger kallar du för spekulationer?

Tror du verkligen att GM ska ha klivit ur bilen endast för att lägga den längs grusvägen eller att han slänger den direkt ur fönstret så att den hamnar längs vägen?

För att förtydliga så utgår jag ifrån http://pejl.svt.se/sokandet-efter-forsvunna-lisa/

Du är väl inte en sådan som tror på allt tidningarna skriver? Bland annat Aftonbladet har publicerat information som polisen på annat håll har bestridit. Jag kan tyvärr inte minnas vad det var nu, men är du gammal nog för att ha ett konto på forumet så är du gammal nog att veta att man inte skall lita på allt tidningarna skriver.

Jag förstår inte vad du menar. Var har jag skrivit att gärningsmannen har klivit ur bilen enbart för att lägga Lisas ägodelar längs grusvägen? Har det framkommit att alla ägodelar upphittats vid grusvägen? Jag har bara kritiserat påståendet att det är intressant att veta vilken sida av vägen ägodelarna har funnits.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrFlamingo
Hörde från en (tveksam) källa att hen sett Lisa missbruka crack och MDPV. Vad tror ni?

OM det skulle vara sant, så skulle det vara en förklaring till att hon varit borta ett par dagar.

Kan du få en bättre källa på detta? Skulle betyda mycket ifall du kunde bekräfta detta, isåfall vet nog polisen om det också om det nu stämmer, men kan likaväl vara troll källa.
Medlem
joyyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Kanske hon satte sig i en bil och skulle göra en affär? Då blir hon förvånad är hon blir inlåst och bortkörd.

Varför satt nycklarna i mopeden då?
Medlem
om man tittar på bilderna på AB så ser man polisen med skyddsmask över munnen osv, vad kan de ha hittat ? ;S
Medlem
SpencerPratts avatar
På en vespa så måste man väl sätta in tändningsnyckeln i sadeln för att få upp locket?
Frågan är varför nyckeln satt i tändningen och en påse hängde på styret, den borde hon ha lagt ner i sadelfacket innan hon tänkte starta mopeden.
Var sadelfacket redan fullt med något hon hade köpt?
Förklarar ju ändå inte varför säljaren lät henne gå tillbaka hela vägen till mopeden innan han isåfall gjorde det han gjorde.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
En kille som bor i närheten och hon fått kontakt med via cafet. Varför inte...

För att det är så in i helvete långsökt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrFlamingo
Hörde från en (tveksam) källa att hen sett Lisa missbruka crack och MDPV. Vad tror ni?

OM det skulle vara sant, så skulle det vara en förklaring till att hon varit borta ett par dagar.

Hon skulle inte ha skickat sms:et att hon var på väg hem i så fall.
2015-06-12, 17:56
Medlem
Albert.Zweisteins avatar
Aldrig använt appen, men hört en del galna grejer. Kan man vara helt anonym på Tinder? Kanske vore värt att kolla om hon haft kontakt med någon där?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in