2015-06-12, 17:40
Medlem
Hur stor är chansen att någon kidnappat henne för faderns roll inom militären? att det kanske kommer hot inom några dagar att någon kommer göra henne illa om inte Sverige slutar sälja vapen eller drar tillbaks trupper från något land.
Fast då kanske dom skulle tagit någon högre upp.
Medlem
Frognogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Alla inom specialförband har skyddad identitet, det finns inte en suck att något som LHs pappa gjort skulle kunna följa med honom hem.

Nej. Hans jobb har inte ett skit med hennes försvinnande att göra. Däremot VART han jobbar. Detta är nog personligt för hans kollegor, inkl polisen därav det omedelbara pådraget och alla enorma resurser de plötsligt verkar ha. Jag är glad att andra än Skövdepolisen har hand om detta ärende. Då kanske det också blir löst.
Medlem
Kenny Kuks avatar
Sålde hon sex? (alla frågor måste ställas) Svara inte bara nej, ge bevis.
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofthenorth
Som flera har vart inne på känns det absolut rimligt att hon stämt träff med någon efter jobbet för att ex köpa något. Hon skulle väl haft sin skolavslutning nu i dagarna så då brukar det ju alltid vara extra angeläget att få tag på alkohol. Hade ju varit intressant att kolla igenom t ex instagram som många langare använder för att nå ut, men det lär väl polisen redan ha kollat upp.

Precis. Äntligen börjat folk se logiken.

Hennes egna val och beteenden tyder på ett frivilligt möte hon är väl införstådd med och inte det minsta rädd inför. Moppen som hon inte brukade åka är för att slippa omgivningen, så gör man om man vill göra något man inte för eller som är känsligt. Hon ser till att bli ensam kvar. Sen möter hon personen utanför jobbet när kollegorna åkt. Att hon gick och kollade sin moped är inte samma sak som att hon stannade där.

Att moppen står kvar är för att hon isåfall mötte en person för inköp FRAMFÖR jobbet, han har aldrig sett någon jäkla moppe, den kanske han hör om först efteråt i media.
2015-06-12, 17:41
Medlem
louderthanbombss avatar
Borde inte polisen gå ut med att folk som bor runtomkring ska kolla sina lador/källare/sommarhus/lusthus osv. Antagligen är det logiskt och många har säkerligen redan gjort det men ändå. Polisen kanske redan gjort det till och med, isf ber jag om ursäkt för en onödig kommentar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeverEverGiveUp
En 17 årig tjej kan inte försvara sig särskilt väl mot en medelbygd man. Det bör inte varit så svårt att kasta in henne i en bil snabbt och tejpat igen munnen och åkt iväg. Att någon BORDE ha sett något finner jag inte särskilt korrekt. Det är väl inte så befolkat runt caféet heller, så även om hon skrek så behöver ingen ha hört eller sett något.

Man tror inte flickor säljs från Sverige men jag tror så i detta fall, beställningsjobb eftet att nån valt på insta som vill ha en söt ung sexslav i nåt bananland , fått bra betalt för henne antagligen
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Har dom kunnat gå igenom hennes telefon än?

Lär väl lagras på vald website / app

kik/snapchat/whatsapp/facebook etc.
Vid langare, bra teori men känns det inte som att dom borde haft kontakt via nämda site/appar då?
- Kan vara nån gubbe som bränner sprit själv som erbjudit sig under dagen(GM är gäst på cafet), och GM o BO bestämt möte muntligt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frognog
Nej. Hans jobb har inte ett skit med hennes försvinnande att göra. Däremot VART han jobbar. Detta är nog personligt för hans kollegor, inkl polisen därav det omedelbara pådraget och alla enorma resurser de plötsligt verkar ha. Jag är glad att andra än Skövdepolisen har hand om detta ärende. Då kanske det också blir löst.

Det är klart att militärer och poliser backar upp varandra.
Medlem
zobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Har dom kunnat gå igenom hennes telefon än?

Det handlar om när och om KiK, snapchat, facebook etc vill ge ut data eller inte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starfantast
kastades lisas grejor ut längs med vägen????? har fått för mej att det var långt ut i åkern intill det hittades???????

Jag förstår överhuvudtaget inte hur hennes tillhörigheter en efter en nu hittas i terrängen antingen av polisen eller frivilliga. Jag trodde att hennes tillhörigheter låg i en påse bredvid moppen när pappan kom till kafét för att leta efter henne. Men jag vet förstås inte vad det var som fanns i påsen eller vad det är som man har hittat. Hur mycket tillhörigheter har man med sig på en vanlig arbetsdag?
2015-06-12, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Sålde hon sex? (alla frågor måste ställas) Svara inte bara nej, ge bevis.

Bevis?? Det är kanske du som skulle komma med lite substans när du påstår något sådant...
2015-06-12, 17:42
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Personligen tror jag det är ett mobilskal de hittat.
Det har polisen bekräftat. Det är fler delar som hittats, varav en ska vara displayen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in