Citat:
Ursprungligen postat av
herrtanke
2 kollegor+BO stängde caféet & ytterligare 1 kollega uppges ha jobbat på caféet samma dag.
Har man råd och behöver 4 anställda för att hålla caféet i rullning en söndag, då bör caféet ha rätt många gäster, inte sant?
ja precis, om man har råd. men har lena råd? bolaget finns inte ens på ratsit eller bolagsinfo. finns ingen årsredovisning eller bokföring att hitta.
lisa kanske t.om är med på det. hon kanske fick veta när hon började att cafét gått utför. så hon kommer överens med Lena att iscensätta ett försvinnande, för att dra uppmärksamhet till cafét. föräldrarna kanske är med på det. fadern åkte ju ner till caféet ganaska omgående efter. han kanske hämtade lisa hem?
men som sagt. spekulation detta. finns ingen info om företaget. dom anske, som du säger, gått runt och haft bra med gäster varje dag osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
herrtanke
Lägg dessutom till det faktum att ägaren själv var närvarande fram till 15 tiden under söndagen. Totalt alltså 5 anställda på plats den aktuella dagen, på en söndag, på ett café utan på vischan. Vad säger det?
ja jag vet inte. men om man ska tro det bästa om folk så gillar jag min teori. för då kanske t.om lisa inte ens är försvunnen. hon kanske blev upphämtad av sin farsa omgående efteråt. cafét fick sin publicitet, lisa lever. dock så är isåfall resten av sverige i total ovisshet. men men.