Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 17:22
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det är intressant just för att det här händer samma dag.

Hon åker moped, trots att det är lång väg. Hon brukade inte göra det.
Hon är ensam kvar, hon kan ha gått tillbaka framför sitt jobb för att möta någon hon haft kontakt med under dagen eller efter jobbet som då kör fram för ett exempelvis köp av något.

Det är isåfall ingen slump att hon just denna dag ser till att åka moped och se till att bli ensam kvar och när kollegorna åkt gå fram på framsidan igen.

Det är uppenbart intressant.

Jag har inte nämnt något om att det inte är intressant. Tycker bara att det läggs mycket vikt på just detta och alla urspårade teorier som användare kommer med. Jag tycker likaså att det är konstigt att det händer samma dag men samtidigt behöver inte saker vara mer än vad de just är. Hon åkte själv till jobbet för första gången och då försvinner hon. Jag vågar tro att hon åkt själv med moppen andra gånger också, kanske inte just till jobbet dock. Kan inte säga att det hör ihop, kan inte säga att det inte gör det. Kan bara spekulera.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det här inlägget som fanns för några dagar sen förklarar tydligt varför GM måste ha lokalkännedom. Ett mycket vettigt inlägg som jag tror det var bara jag som kommenterade. De flesta andra höll på med fejkvideon och JV. Suck. Läs och begrunda!

Yepp, GM måste ha känt till området och skulle verkligen inte förvåna mig om detta är planerat, kanske samma GM som i Helenas fall men frågan är varför han väntat så länge isåfall...

Men som sagt finns typ 0% chans att han inte hade lokalkännedom om området.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Ja!
Perfekt! Går man igenom detta data och även samtliga kortdragningar ifrån kafét dem närmaste dagarna så borde man kunna vaska fram GM. (Förutsatt att GM besökt kafet, betalat med kort eller haft en mobiltelefon).
Medlem
8711s avatar
Moped för första gången just denna dag, ser till att bli ensam kvar när kollegorna åkt. Det är uppenbart hon skulle göra något annorlunda efter jobbet än normalt och att det olyckligt lett till förmodligen hennes död och att hon träffade en galning. Men förmodligen träffades dom helt frivilligt då hennes eget beteende tyder på det. Bara för att hon gick runt hörnet betyder det inte att hon inte kom fram igen när kollegorna åkt. Hon kanske satt på moppen och smsade och gick runt hörnet igen. Därför moppen stod orörd, gärningsmannen kanske aldrig ens såg någon jävla moppe. Han såg bara henne stå där utanför sitt jobb som dom bestämt.
Medlem
Circle jerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Varför är vissa så besatta av att hon åkte moped den själv den dagen? Det behöver inte finnas en anledning mer än att hon ville eller att hon helt enkelt inte kunde få skjuts. Behöver inte finnas ngn konspiratorsteori bakom...

Tydligen skall dagen för försvinnandet vara första gången öht som Liza åkt moppe till jobbet. Fanns en postad länk inatt från en Expressentext där de påstod detta & det diskuterades en del. Det är iaf lite uppseendeväckande kan jag tycka om detta händer första gången... Vet ej om det är 100% korrekt info dock, hafsigt ihopslängd text kan vara felformulerad
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrZ
Återigen en spekulation. Enligt olika nyhetssidor sågs den senast under armen på Lisa.

Naturligtvis är det en (rimlig och inte återigen en orimlig) gissning. Ingen tidning vet hur hon såg ut när hon (förmodligen) övermannades.
2015-06-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Det vanligaste när en kvinna/tjej blir utsatt för brott så känner GM o BO varandra.
Cafe ägaren har sagt att alla 3 stängde och gick ut samtidigt. kollegorna såg lisa gå runt husknuten.

alt 1 Det betyder att en GM måste ha väntat på BO (gömd)
alt 2 förbi passerande ser BO gå till sin moped och överfaller henne.
alt 3 Eller GM har stämt möte med BO (dom känner varandra)

alt 2 håller jag som orimligast... varför? jo för där mopeden står verkar ej ses från vägen. och kollegorna hade uppsikt över BO tills hon passerade husknuten... när hon passerat husknuten så ses hon ej från vägen.

alt 2
För att detta alternativ ska lyckas krävs mycket "tur". Många saker som, ska ha klaffat för att GM ska komma på rätt tid utan att lyckats.

alt 2 Håller jag som rimligast.

Alt 1 tror ja stenhårt på. Att han vart där o fikat timmar innan stängning, fått reda på nödvändig info. Sen gått ut, hållt sig gömd och väntat på rätt tillfälle
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Används någon form av professionella spårare? Hundar är ju en sak, dom är extremt duktiga just där dom befinner sig, men logik samt att koppla från punkt A till B till C klarar inte en spårhund.
I Finland finns speciella grupper för spårning. USA har förband inom militären med kunskaper om detta. Likaså Sydamerikansk militär pysslar med detta.

Jag vet inte om det används sådana personer i detta fallet, men det finns spårare i Sverige. De visade detta i Veckans Brott.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det här inlägget som fanns för några dagar sen förklarar tydligt varför GM måste ha lokalkännedom. Ett mycket vettigt inlägg som jag tror det var bara jag som kommenterade. De flesta andra höll på med fejkvideon och JV. Suck. Läs och begrunda!

För mig är det självklart att GM bor i området som jag skrivit tidigare. Dock tror jag inte att han hade ett motorfordon utan har tvingat med sig alternativt dumpat Lisa i närheten av caféet till fots.
2015-06-12, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeye1
Också fått höra att hjälmen ska vara hittad eller delar av den som du säger.

Ett svart föremål sa de på radion nyss - är det hjälmen det?
Medlem
ojvamysigts avatar
Det där med att de nu ska kolla WIFI:n, jag är beredd att sätta ganska mycket på att de kommer att kamma noll där.

Kaféet har med stor sannolikhet en väldigt basic lösning med dito router. Det innebär isf att de med lite tur i stort sett bara kan se enhetsnamn på de som varit anslutna och inget mer.

Visst, har de en misstänkt och dennes telefonmodell/namn stämmer med något på routern, så... Men det är inget som kommer att ge dem ett spaningsuppslag här och nu.
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isaleex
Utplacerade? Militärövning? Se vad vi går för och hur vi arbetar under dessa omständigheter, Lisa kanske har det gött på ett hotell någonstans just nu.. Inte så troligt kanske..

Största sannolikheten är väl att det är villospår från GM. Hen vill få bort spår och misstankar från sig själv, kastar därför ut sakerna på flera olika ställen så att polisen ska leta och förlora värdefull tid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in