2015-06-12, 17:19
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havsprinsessan
Den var ju urladdad (minns inte vart jag läste det dock)

Kan inte även en urladdad mobil spåras på något vänster då?
Medlem
Kan någon göra prickar där fynden ungefär har hittats,dra ett sträck och se ifall det finns något mönster?
Långsökt,men man vet aldrig
Medlem
FrZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Den satt på hennes huvud

Återigen en spekulation. Enligt olika nyhetssidor sågs den senast under armen på Lisa.
2015-06-12, 17:20
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Har polisen möjlighet att få reda på samtliga mobiltelefoner som befanns sig i ett område vid en viss tidpunkt?

Ja!
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Gött väder, sommarlov. Föräldrarna kanske va upptagna denna dag och kanske inte kunde skjutsa henne. Bekanta har ju sagt att hon älskade att åka på sin moped, dom andra åkte ju bil o skulle lämna nån nere vid stationen

Det vanligaste när en kvinna/tjej blir utsatt för brott så känner GM o BO varandra.
Cafe ägaren har sagt att alla 3 stängde och gick ut samtidigt. kollegorna såg lisa gå runt husknuten.

alt 1 GM har gömt sig och ha väntat på BO
alt 2 GM åker slumpvis förbi och impuls överfaller BO
alt 3 GM har stämt möte med BO (dom känner varandra)

alt 1
För att detta alternativ ska lyckas krävs mycket "tur". Många saker som, ska ha klaffat för att GM ska komma på rätt tid utan att lyckats.

alt 2
håller jag som orimligast... varför? jo för där mopeden står verkar ej ses från vägen. och kollegorna hade uppsikt över BO tills hon passerade husknuten... när hon passerat husknuten så ses hon ej från vägen.

alt 3 Håller jag som rimligast.
Senast redigerad av dannee 2015-06-12 kl. 17:24.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Polisen kommenterade att vissa saker de hittat ej kan ha först bort utav vinden. Så osannolikt.

Utplacerade? Militärövning? Se vad vi går för och hur vi arbetar under dessa omständigheter, Lisa kanske har det gött på ett hotell någonstans just nu.. Inte så troligt kanske..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Den hade dåligt batteri iaf.
Tror någon skrev att det går och spåra ifall mobilen är intakt, ifall batteriet har tagits ut eller mobilen har gått sönder så går det dock inte.
2015-06-12, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

NEJ.
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Någon som fattat vad delar av en iphone betyder..? Måste ju krävas enormt mkt våld för en iphone att gå i bitar.

Inte alls, jag tappad min ur fickan när jag satt ned. Den landade olyckligt på golvet med ena hörnet diagonalt, i ca. 45 graders vinkel och den var därefter omöjlig att betjäna tills den fått nytt glas.

Jag noterar att det tidigare sagts att batteriet på LHs nalle var på upphällning, om det bekräftats vet jag inte, heller inte hur man skulle veta det, med mindre hon skrev det i smsét till pappa ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Jag har sökt i tråden, men inte funnit något.

Har polisen förhört t.ex kompisars föräldrar, föräldrarnas kollegor eller andra personer som kan ha kommit i kontakt med henne som man inte har tänkt på? En kompis förälder kan ju ha fått känslor för henne och råkat höra när hon berättade för dottern att hon skulle åka hem själv. Valde därför att slå till vid det tillfället och eftersom dottern kände igen personen så valde hon att följa med frivilligt till att börja med.

Samma med en förälders kollega, pappan berättade kanske för kollegorna hur stolt han var över att dottern skulle åka en sån lång bit själv. Kollegan som är kär i henne valde därför att ta henne just då. Galna teorier, men dom är inte helt osannolika.

Intressant.. pappan kunde ju tex sagt att kom fort, min dotter har vart med om nån olycka eller liknande... då hade hon säkert sprungit in i bilen
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av juelo
Den hade dåligt batteri iaf.
Tror någon skrev att det går och spåra ifall mobilen är intakt, ifall batteriet har tagits ut eller mobilen har gått sönder så går det dock inte.

Det går inte spåra en telefon som är avstängd!
2015-06-12, 17:22
Medlem
Av det man läst i tidningen och på nyhetssidor så låter det som att detta fall är långt från löst. Ser tyvärr ut som polisen inte har något alls att gå på. GM har enkelt gjort det på ett väldigt fint sätt hur sjukt det än låter. Tror inte detta kommer lösas tyvärr inte så som det ut som just nu iallafall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in