Citat:
Tar man hänsyn till den märkliga utspridningen av tillhörigheter så kan jag bara dra en rimlig slutsats:
GM är ute efter att vinna tid. Att BO skulle ha blivit jagad över sådan sträcka finner jag mycket otroligt. Det är hemskt att spekulera i det, men är man ute efter att vinna tid är det antingen för att totalt eliminera alla spår som kan kopplas till GM, särskilt genom att på en mer avlägsen plats utanför nuvarande sökområde exempelvis begrava kroppen lugn och ro. Eller så är det för att man med god marginal vill komma bort med BO och ha henne i förvar. Därför är jag också tveksam till Polisens ställningstagande om att BO kan vara i området. Är BO dumpad i närområdet så undrar jag varför man sprider ut tillhörigheter på ett sådant vis. Vad vinner man på det?
Vad får er att tro mer på att BO kan vara kvar i sökområdet?
GM är ute efter att vinna tid. Att BO skulle ha blivit jagad över sådan sträcka finner jag mycket otroligt. Det är hemskt att spekulera i det, men är man ute efter att vinna tid är det antingen för att totalt eliminera alla spår som kan kopplas till GM, särskilt genom att på en mer avlägsen plats utanför nuvarande sökområde exempelvis begrava kroppen lugn och ro. Eller så är det för att man med god marginal vill komma bort med BO och ha henne i förvar. Därför är jag också tveksam till Polisens ställningstagande om att BO kan vara i området. Är BO dumpad i närområdet så undrar jag varför man sprider ut tillhörigheter på ett sådant vis. Vad vinner man på det?
Vad får er att tro mer på att BO kan vara kvar i sökområdet?
Tror precis tvärtom, se mitt tidigare inlägg. Om BO skulle tas till en avlägsen plats långt från fiket- varför då dröja sig kvar som GM och sprida tillhörigheter i närområdet med risk att observeras av någon, lämna spår och så vidare. Finner ingen logik i det alls (nej då hellre ta med BO och försvinna från platsen på snabbast och enklast vis, utan några spår och med minimal risk). Nej, jag tycker just detta talar för att BO finns (eller funnits, tiden går) någonstans i närområdet, sannolikt inom ett par kilometer från platsen för försvinnandet. Vidhåller också teorin om att hon antingen överrumplades vid mopeden (således ett visst mått av planering, men nog inte mer än några timmar- i så fall fördes hon därefter till ladan) alternativt attackerades i ladan genom ett slumpartat (eller tillsynes slumpartat) sammanträffande. Idén att placera ut tillhörigheterna kan då vara som tidigare nämnts att förvilla och/eller fördröja sökandet- eller så trodde GM helt enkelt inte att man skulle lyckas hitta dessa saker så snabbt som man gjort och har gjort sig av med det längs vägen till (dock knappast "raka vägen" i så fall) eller ifrån där BO nu finns. Jag tror GM vistas dagligen i direkta närområdet och har god lokalkännedom.