2015-06-12, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muwltiplier
Tar man hänsyn till den märkliga utspridningen av tillhörigheter så kan jag bara dra en rimlig slutsats:
GM är ute efter att vinna tid. Att BO skulle ha blivit jagad över sådan sträcka finner jag mycket otroligt. Det är hemskt att spekulera i det, men är man ute efter att vinna tid är det antingen för att totalt eliminera alla spår som kan kopplas till GM, särskilt genom att på en mer avlägsen plats utanför nuvarande sökområde exempelvis begrava kroppen lugn och ro. Eller så är det för att man med god marginal vill komma bort med BO och ha henne i förvar. Därför är jag också tveksam till Polisens ställningstagande om att BO kan vara i området. Är BO dumpad i närområdet så undrar jag varför man sprider ut tillhörigheter på ett sådant vis. Vad vinner man på det?

Vad får er att tro mer på att BO kan vara kvar i sökområdet?

Tror precis tvärtom, se mitt tidigare inlägg. Om BO skulle tas till en avlägsen plats långt från fiket- varför då dröja sig kvar som GM och sprida tillhörigheter i närområdet med risk att observeras av någon, lämna spår och så vidare. Finner ingen logik i det alls (nej då hellre ta med BO och försvinna från platsen på snabbast och enklast vis, utan några spår och med minimal risk). Nej, jag tycker just detta talar för att BO finns (eller funnits, tiden går) någonstans i närområdet, sannolikt inom ett par kilometer från platsen för försvinnandet. Vidhåller också teorin om att hon antingen överrumplades vid mopeden (således ett visst mått av planering, men nog inte mer än några timmar- i så fall fördes hon därefter till ladan) alternativt attackerades i ladan genom ett slumpartat (eller tillsynes slumpartat) sammanträffande. Idén att placera ut tillhörigheterna kan då vara som tidigare nämnts att förvilla och/eller fördröja sökandet- eller så trodde GM helt enkelt inte att man skulle lyckas hitta dessa saker så snabbt som man gjort och har gjort sig av med det längs vägen till (dock knappast "raka vägen" i så fall) eller ifrån där BO nu finns. Jag tror GM vistas dagligen i direkta närområdet och har god lokalkännedom.
2015-06-12, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Nu kommer undervattensroboten från Stockholm som kommer söka av vattnen och dammarna!

Den kan se 40 meter ner i djupet. Dom kan söka dygnet runt och hela kommande natten!

Nu ska hon hiittas!!

Hittas inte Lisa kanske någon annan forsvunnens kropp dyker upp i vattnet
Medlem
Är förvånad över att det inte spekuleras mer om personer som varit på fiket, kan garantera att psykfallet borde besökt stället rätt ofta och haft koll på LH så den övriga personalen där borde ju veta vem lustigkurren är. Speciellt någon som bara kommer dit när LH jobbar eller sådär.
Medlem
Sexuella övergrepp, hot och våld inom militärfamiljen?
Hon är för rädd för att anmäla, fejkar kidnappning i ren desperation för att undkomma sin plågoande.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Frågan är väl hur man går vidare då inga vidare spår lämnats, inga vittnen finns, inga iaktagelser av något slag (vad vi vet) gjorts?

Hur hade du löst detta om du vore spaningsledare just nu? Har du mirakelformeln som polisen tycks sakna?

Alltså, va? Du borde väl inse att FBI är mycket mer kompetenta än våra egna poliser? Vare sig de har x antal spår eller ej.
2015-06-12, 16:10
Medlem
Updowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juelo
Har dom kollat fingeravtryck på mobilskalet?

Har dom genomsökt hennes dator och sociala medier?

Hur har det gått med dna analysen, skulle väl bara ta ett dygn?

De skulle ha gjort någon dna analys som de kallade för gräddfil men man har inte hört något om resultatet, läste idag att de ska genomsöka datorhistoriken.
2015-06-12, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xzeeed
Tror precis tvärtom, se mitt tidigare inlägg. Om BO skulle tas till en avlägsen plats långt från fiket- varför då dröja sig kvar som GM och sprida tillhörigheter i närområdet med risk att observeras av någon, lämna spår och så vidare. Finner ingen logik i det alls (nej då hellre ta med BO och försvinna från platsen på snabbast och enklast vis, utan några spår och med minimal risk). Nej, jag tycker just detta talar för att BO finns (eller funnits, tiden går) någonstans i närområdet, sannolikt inom ett par kilometer från platsen för försvinnandet. Vidhåller också teorin om att hon antingen överrumplades vid mopeden (således ett visst mått av planering, men nog inte mer än några timmar- i så fall fördes hon därefter till ladan) alternativt attackerades i ladan genom ett slumpartat (eller tillsynes slumpartat) sammanträffande. Idén att placera ut tillhörigheterna kan då vara som tidigare nämnts att förvilla och/eller fördröja sökandet- eller så trodde GM helt enkelt inte att man skulle lyckas hitta dessa saker så snabbt som man gjort och har gjort sig av med det längs vägen till (dock knappast "raka vägen" i så fall) eller ifrån där BO nu finns. Jag tror GM vistas dagligen i direkta närområdet och har god lokalkännedom.

Mmm det känns som det absolut vettigaste. Tror på väldigt god lokalkännedom och dessutom bor väldigt nära.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Updown
De skulle ha gjort någon dna analys som de kallade för gräddfil men man har inte hört något om resultatet, läste idag att de ska genomsöka datorhistoriken.

Ah hörde det med, katastrof att detta inte har gjorts innan.
Medlem
epost72s avatar
Jag skulle inte tro att någon fortfarande tror att Lisa kommer återfinnas vid liv, det är naivt att tro något sådant nu. Det man nu inriktar sig på är att hitta kroppen.
Det har stått klart sedan i tisdags vill jag påstå.
2015-06-12, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juelo
Har dom kollat fingeravtryck på mobilskalet?

Har dom genomsökt hennes dator och sociala medier?

Hur har det gått med dna analysen, skulle väl bara ta ett dygn?

Eftersom de inte har rapporterat något och det gått mer än ett dygn finns det två möjligheter:

1. De har fått någon form av träff men vill inte gå ut med det för att skrämma GM.

2. De har inte inte hittat något.

I båda fallen är det såklart inte konstigt att de inte rapporterar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Updown

Sjukt snabba är dom verkligen, 5 dagar senare börjar de söka igenom datorhistoriken...skulle man ju ffs gjort efter 2 dagar MAX!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doievenlift
Alltså, va? Du borde väl inse att FBI är mycket mer kompetenta än våra egna poliser? Vare sig de har x antal spår eller ej.

Det säger jag inte emot. Men det är ju oerhört svårt att lösa något om ledtrådar och uppgifter inte finns? Tror du att det inte finns personer i USA, som likt Lisa är spårlöst borta i detta nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in