Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 16:02
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Tidsmässigt är det nog ganska uteslutet - om inte allt ovan gått väldigt fort. Tänker på att pappan påträffade mopeden vid 19.30, var det va?

21 var det väl och ringde polis 21:30
2015-06-12, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turtlenumber556
Hörde precis polisen dementera på Aftonbladet live-tv att det finns fynd norr om caféet. Det finns alltså bara fynd söderut längs grusvägen.

Ja, fynden vid kyrkan kan då avskrivas
2015-06-12, 16:03
Medlem
FrZs avatar
Nu ska man köra igång med undervatten sök. Allt enligt expressens livesändning.
Medlem
Om man ska tro Expressen om att det kan röra sig om en militäroperation så hade nog helvetet brakat löst. Då är det ju får fan hot mot rikets säkerhet. Nån slags utpressning mot pappan, som besitter väldigt viktig information. Men som sagt OM man någonsin ska tro Expressen...
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123komose
Som att koka ärtsoppa då? Det är ju speciell personal.

Möjligt men ordalydelsen i uttalandet tycks tagen direkt ur Försvarsmaktens information om SOG:
Citat:
All personal är särskilt uttagen, utbildad och utrustad för uppgifter som de konventionella förbanden av olika orsaker inte kan lösa
http://jobb.forsvarsmakten.se/sv/om-forsvarsmakten/verksamhetsomraden-arbetsomraden-och-forband/forband/sarskilda-operationsgruppen-sog/
Medlem
Men hallå?? fick ett PM av en som påstår att "Snälle Bngt" har anhöriga i Mariestad!?!?
Och han är väl ute nu????

Är det ngn som är kapabel så är det snälle Bengt!!!! Kolla upp honom , eventuellt alibi eller likn.
För låt säga att Bengt har fikat på hennes jobb, blivit kåt. Då löper garanterat Bengt linan ut och inte som andra pervogubbar som kanske bara runkat o nöjt sig med de!!
Medlem
SmartSkalles avatar
Som sagts...en av hennes KK ballade ur, varför inte en Marockan ?
2015-06-12, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Som sagts...en av hennes KK ballade ur, varför inte en Marockan ?

Lisa träffade aldrig några killar som inte var svenskar, så isåfall har "marockanen" rövat bort henne.
Medlem
Det troligaste måste ju vara att Lisa är mördad. Kroppen är gömd antingen väldigt bra i närheten eller dumpad bortom sökområdet och GM är och förblir okänd.

Det andra är om hon blivit kidnappad och hålls inlåst någonstans och då finns väl två alternativ. Antingen som någon sorts sexslav eller så väntar man kallt på att det värsta ska avta och sen höra av sig för att kräva en eventuell lösensumma/krav för att släppa tösen.

Med det sagt vill jag alltså göra klart att jag:

1. Inte tror att hennes två kvinnliga kollegor ligger bakom det trots dom, enligt "personkännare" här på FB "skumma" intervjuerna

2. Jag tror inte att hon just i detta nu gör karriär som nattflicka i Litauen

3. Jag tror inte att hon flytt till Syrien och anslutit sig till IS

4. Sist men inte minst så tror jag inte heller att hon blivit uppäten av en varg vilket även det lät som ett troligt scenario enligt någon
Medlem
Blarggs avatar
Att försvinnandet beror på faderns arbete är osannolikt, men ett genialiskt drag om så vore fallet. Förstå vilken psykologisk faktor det vore att veta att "de" kan ta dina nära och kära. .
Dock väldigt osannolikt i detta fall.

Pappan kan vara med i SOG om man ska lyssna på medias förklaring av arbetet. Han kan dock vara lastbilschaufför inom det militära då det krävs speciella kunskaper till även det.... Media har och kommer alltid vinkla saker för att de ska låta saftigare än vad de är.
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det ryktas i tråden att han har deltagit en hel del i sökandet.

Inget fel i det, väl?

Nej, tvärtom. Men jag föreställde mig honom i full agentmundering och bister, beslutsam blick, på eget hemligt uppdrag, typ!
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juelo
Tydligen är alla fynd i samma riktning säger Polisen.

Endast syd, inget norr
Det var ju något som gör detta fall lite mer klart i alla fall. Att fynden följer "en röd tråd". Sedan om det är åt rätt håll dit hon togs/gick själv eller avledningsmanöver är en annan sak.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in