2015-06-10, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OstbullenGrandlux
Väldigt bra sammanfattning!

Har Somar fått kritik på "sociala medier" (flashback är ju störst i Sverige men räknas inte inom PK) förutom från Billström?

Ja, men nu är det bara hennes klubb som håller hov på twitter, vänsternästet. Folk undrar vad de ska känna tacksamhet över, "vi" nationalister (svenskar, som betalar skatt) är dumma i huvudet, har en förvriden världsbild, låter det.

Men folk där ute undrar fortfarande - vad vi ska ursäkta oss för?

Det gick ABSOLUT inte som denna donna hade tänkt sig, eller Foujan, eller Ametist. Oklara jävlar.
Citera
2015-06-10, 20:38
Medlem
Somar al Naher backade. Vågade inte möta hennes kritiker Mohamed Omar i SR:s Studio Ett:

Citat:
Mohamed Omar
‏@Gravdyrkare
#backasomar Ni som uppmanade Somar Al Naher att backa. Ni fick som ni ville. Somar backade
https://twitter.com/Gravdyrkare/status/608550611647348736

Fegt av Somar al Naher. Det enda hon kan göra, är att tillsammans med extremisterna på AB:s ledarredaktion anklaga hennes kritiker för att vara manliga hatiska nättroll. Funkar inte den här gången, större delen av Sveriges befolkning instämmer i kritiken mot den gnällande arabiskan.
Citera
2015-06-10, 21:19
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Somar al Naher backade. Vågade inte möta hennes kritiker Mohamed Omar i SR:s Studio Ett:

https://twitter.com/Gravdyrkare/status/608550611647348736

Fegt av Somar al Naher. Det enda hon kan göra, är att tillsammans med extremisterna på AB:s ledarredaktion anklaga hennes kritiker för att vara manliga hatiska nättroll. Funkar inte den här gången, större delen av Sveriges befolkning instämmer i kritiken mot den gnällande arabiskan.
#BackaSomar
Det är lyteskomik när den är som bäst. Sara Skyttedal gör ett bra inlägg om detta i dagens Metro. Skrev just om hennes artikel här: (FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Annars går denna länk direkt:
http://www.metro.se/metro-debatt/sara-skyttedal-kdu-den-som-far-asyl-borde-vara-tacksam-mot-sverige/EVHofi!XJNGy0faaGULI/
Citera
2015-06-11, 00:36
Medlem
Skrivhunds avatar
Fy fan vilken äcklig och otacksam människa denna Somar Al Naher verkar vara.

Det enda rätta hade ju egentligen varit att skicka tillbaka henne till det smutsiga land hon kom från. Sitta här och gnälla i ledarkrönikor på Aftonbladet när Sverige och dess asylprocess förmodligen räddad henne och hennes familj från att bli sönderbombade... Finner knappt ord. Kan mycket möjligt vara det mest otacksamma och något av det vidrigaste jag läst på, om inte i hela mitt liv, så i alla fall många år.
Citera
2015-06-11, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrivhund
Fy fan vilken äcklig och otacksam människa denna Somar Al Naher verkar vara.

Det enda rätta hade ju egentligen varit att skicka tillbaka henne till det smutsiga land hon kom från. Sitta här och gnälla i ledarkrönikor på Aftonbladet när Sverige och dess asylprocess förmodligen räddad henne och hennes familj från att bli sönderbombade... Finner knappt ord. Kan mycket möjligt vara det mest otacksamma och något av det vidrigaste jag läst på, om inte i hela mitt liv, så i alla fall många år.

Bombades Syrien 1989?

Nä, de är ekonomiska "flykningar".

Hon är dock en s.k. nyttig idiot - fler röster på SD.
Citera
2015-06-11, 06:22
Medlem
Jag vet inte vad man ska säga, hur jävla otacksam kan man bli!! Och sen bli en kändis på köpet, dett kan bara hända i ett land i världen och detta är SVERIGE!
Citera
2015-06-11, 09:14
Medlem
När jag ska gå i pension kommer det inte finnas några pengar till pension, för att vi har släppt in 1miljon av hennes typ som också ska dela på pensionen, pengarna räcker inte till. Ursäkta ursäkta mig.
Hon kom som ekonomisk flykting eftersom det inte pågick något krig i där hon kom ifrån, därav den långa asylprocessen som inte borde beviljats.
Citera
2015-06-11, 18:57
Medlem
Avskummet och svenskhataren Somar Al Naher är syrier. Varför fick syrier uppehållstillstånd i Sverige i slutet av 80-talet? Något slags (påhittad) politisk förföljelse, eller vad kan skälet ha varit?
Citera
2015-06-11, 21:03
Medlem
Mohamed Omar skriver om Somar al Nahers förakt för "husinvandrare":

http://detgodasamhallet.com/2015/06/11/min-pappa-ar-en-husinvandrare/#more-1144
Citera
2015-06-11, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Mohamed Omar skriver om Somar al Nahers förakt för "husinvandrare":

http://detgodasamhallet.com/2015/06/11/min-pappa-ar-en-husinvandrare/#more-1144

Jag tycker han får fram precis problemet med sådana som Somar och varför det är problematiskt med dem.

Citat:
I Sverige har vi inga första och andra klassens medborgare. Bara medborgare. Det är upp till var och en att fylla detta medborgarskap med mening. Som jag ser det betyder ”husinvandrare”, som Somar använder som ett skymford, att man gjort Sverige till sitt hem. Man är inte en nomad som rest ett tält här bara för att efter ett tag packa ihop och resa vidare. Man är bofast.

I min tolkning (inte riktigt vad Omar skriver alltså) så är sådana som Somar inte ett dugg intresserade av Sverige. Vi är bara ett värdland för hennes (eventuella) internationella karriär. Hon drar så fort det blir jobbigt eller luktar bättre någon annan stans. Ungefär så.
Citera
2015-06-11, 21:18
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.youtube.com/watch?v=pkB4aieqBR8

Här kan ni se Fredrik Wikingsons svar till Tobias Billström.

Vad Fredrik missar är att nationalstater är intressegemenskaper som konkurrerar om begränsade resurser på en global arena. Ett gäng i en laglös värld om man så vill.

Att då få komma in ett annat gäng än det man föds in i, att bli accepterad däri, bör resultera i en känsla av tacksamhet mot det nya gänget.
Citera
2015-06-12, 01:00
Medlem
Skrivhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstbullenGrandlux
Bombades Syrien 1989?

Nä, de är ekonomiska "flykningar".

Hon är dock en s.k. nyttig idiot - fler röster på SD.

Skrev jag att Syrien bombades 1989?

Hade dom inte varit ekonomiska "flyktingar" hade dom väl förmodligen blivit kvar och alldeles oavsett blivit bombade förr eller senare. Vilket iofs hade varit lika bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in