Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
- Varför skulle det inte kunna vara så att GM bara i panik slängt ifrån sig grejerna, kanske under en snabb flykt från området med bil
- Varför skulle inte offret själv ha kunnat tappa eller slänga ifrån sig saker om hon varit jagad?
- Varför skulle det inte kunna vara en märklig iscensättning av den försvunna personen själv?
- Den osammanhängande utspridningen av föremålen och dess fyndplatser tyder inte på (enligt mig) att GM haft panik och flytt området. Då hade man troligtvis funnit föremålen i en mer linjär riktning. Dessutom, om GM flyr mot bestämd kurs, vem är så dum att man sporadiskt lägger fynden i olika steg. Då ber man ju indirekt om att bli hittad.
- Man borde ha hittat hjälmen relativt snabbt om hon har blivit jagad. Ingen funtad människa som blir jagad springer med en mopedhjälm på huvudet.
- Absolut, så kan det vara. Givetvis menar jag inte att många teorier i tråden är ogodtagbara slutsatser som man skall utesluta. Jag finner dem helt enkelt inte rimliga. Då menar jag den om att hon skulle vara kvar i området.