2015-06-12, 14:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
att Interpol blandas in är inte standard vid försvinnanden.
Det måste helt enkelt finnas saker som pekar på att hon skulle kunna befinna sig utanför landets gränser. Frivilligt eller under tvång.
Om det har med pappans jobb att göra eller något annat kan man ju spekulera i.

Nä. Att Interpol gör en efterlysning på sin hemsida behöver inte betyda så mycket. Sånt sker enligt min uppfattning ganska så godtyckligt.
2015-06-12, 14:55
Medlem
min tanke är.. Hur många fynd har polisen själva gjort? verkar som allmänheten osv hittat det mesta? eller har jag fel?
2015-06-12, 14:56
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Mm ligna ner dig gubbe så du inte får en hjärtinfarkt. Alldlels nyss på tv4 live så var det en ny intervju med en polis där man sa att man tror att LH finns i området.

Det är samma stream som repeteras hela tiden.
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nä. Att Interpol gör en efterlysning på sin hemsida behöver inte betyda så mycket. Sånt sker enligt min uppfattning ganska så godtyckligt.
Räkna upp hur många av dyl fall i Sverige som Interpol gjort efterlysning på??
Jag kommer då inte på ngt försvinnande som hamnat på deras lista!
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zosmasta
min tanke är.. Hur många fynd har polisen själva gjort? verkar som allmänheten osv hittat det mesta? eller har jag fel?
De som ansluter sig till Missing People är väl flera hundra så kanske inte så konstigt om det skulle vara så.
2015-06-12, 14:57
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
De som ansluter sig till Missing People är väl flera hundra så kanske inte så konstigt om det skulle vara så.

Minst 900 unika personer igår.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leffe.j
I och med att Interpol har gått ut med efterlysning också så är väl inte polisen helt inne på att hon finns i området..

Nu mår jag vara fördomsfull men kollar man till alla från Sverige som är saknade så är det 20 personer varav 4 gubbar med svenska namn och endast 2 tjejer (flickor) med svensk etnicitet.

Så det måste väl anses som lite udda?

http://www.interpol.int/notice/search/missing/(Nationality)/290/(current_age_maxi)/100/(search)/1
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Det måste helt enkelt finnas saker som pekar på att hon skulle kunna befinna sig utanför landets gränser. Frivilligt eller under tvång.
Pojkvännen, är han svensk eller utländsk, någon som har koll på detta?
Såg en bild på några "vänner", det var blandad kompott sas. några var väldigt mörka.
I det fall pojkvännen har rötter utanför Sverige kan de ha tagit sin tillflykt dit.
Eller om det var någon fnurra på tråden med pojkvännens utländska föräldrar........
Medlem
Citat:
Beror på vad det är för sorts försvinnande det handlar om. I det här fallet är det människorov.
2015-06-12, 14:58
Medlem
snurresnigels avatar
För att försöka utesluta lite att hon skulle ha stuckit själv så tycker jag att det är väldigt mysko, om det stämmer, att mopedhjälmen är borta. Varför skulle hon släpa med sig den? Nej är helt övertygad om att ett brott har begåtts.
2015-06-12, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade

jo men menade innan dom blev inkopplade med. handsken hitta markägaren? mobil skal och display har ja för mig jag läste var privat personer med?
2015-06-12, 14:59
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Varför befängt? Vad vet vi om hennes familjesituation, t ex? Om hennes förhållande till föräldrarna? Vad vet vi om hennes mentala status vid tillfället? Det vore ju inte första gången i så fall som en tonårstjej rymmer hemifrån för att slippa ifrån situationer som vederbörande betraktar som outhärdliga.
Tonåringar rymmer hemifrån ibland - av en mängd olika orsaker.

Fast när det har gått så här lång tid? Hur lyckas man hålla sig gömd?

Ska dock erkänna att det i så fall besvarar den kritiska frågan i det här fallet. Hur försvinner hon? Lämnar hon platsen frivilligt är det inte konstigt att hon bara går upp i rök utan några spår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in