2015-06-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Och det tror inte jag heller. Tror att det handlar om ett beställnings jobb. Tror även att det inte spelar någon roll hur mycket militär fadern är. Tror att det är ett villospår.
Jo, men folk verkar tro att efterlysningen av Interpol har skett pga pappans roll inom FM. Detta stämmer självklart inte.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Det förklarar varför det läggs så stora resurser från polisiärt håll. Lisa är ingen vanlig 17-åring utan dotter till en högt uppsatt officer inom underrättelse- och säkerhetstjänsten.
Nej, skälet till den stora insatsen är helt enkelt att man hoppas på att hitta henne vid liv någonstans.
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Minimal? Snarare obefintlig. Detta är bara en vanlig sak polisen gör i sådana här sammanhang, så kan folk sluta vara så exalterade över detta?
Om den vore obefintlig skulle man inte efterlysa henne internationellt, eller hur? För att veta att det chansen är obefintlig så måste man ha spår som tyder på att hon är kvar i landet, vilket man inte har, så vitt jag vet.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Baserat på vad? Hur många sådana här beställningsjobb liknande detta kan du nämna?

Baserat på att folk gör sånt. Baserat på att det existerar! Mycket människorov världen över! Mycket trafficking. Mycket sånt som börjar hända i Sverige nu skulle jag tro.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Det förklarar varför det läggs så stora resurser från polisiärt håll. Lisa är ingen vanlig 17-åring utan dotter till en högt uppsatt officer inom underrättelse- och säkerhetstjänsten.

Det är inte säkert att det där stämmer, har kommit fram helt andra uppgifter om att han inte alls har någon särskilt spännande tjänst inom det militära
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Men ge er....
Polis & ambulanshelikopter surrar i luften och hade varit där på 10 sekunder om det varit ett lik.
Och hur fan skulle GM få i liket menar du? Tanken är ju 10 meter hög.

Det du tror är tanken, är en silos för spannmål eller ensilage!

De lägre ringarna är slamgödselbrunnarna!
2015-06-12, 14:11
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag har jobbat i butik och jag skulle inte ha drömt om att nämna en sådan säkerhetsdetalj i TV. För polisen - givetvis. Men inte för TV. Aldrig. Inte en chans.

För TV har den intervjuade ingen som helst plikt att redovisa alla detaljer. Att hon håller inne med sådant (OM det nu är så) tyder för mig på att hon är ansvarsfull, inte att hon därmed även ljuger om annat mer väsentligt.
Du har en poäng. Får helt enkelt hoppas att det hon säger till polisen stämmer, så utredningen kan gå rätt till.
Medlem
pelotards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Varför håller de (polisen, Fuxborg nu senast i TV4 direkt) envist på och tuggar att de utgår från att hon lever? Har de något alls som tyder på det? Eller är det för att det inte känns helt kosher att uttala motsatsen..?

Min högst lekmannamässiga känsla är (precis som många andras) det motsatta, att det ser mörkt ut.. men åh vad jag hoppas att jag har fel.

Polisen säger att de ska söka med oförminskad styrka hela helgen. Rent statistiskt är det totalt slöseri med resurser; ytterst få bortförda personer lever efter 48 timmar. Alltså har de förmodligen något som inte redovisats som tyder på att hon är vid liv. Det kan vara iakttagelser om någon som visat överdrivet intresse för BO, det kan vara någon som bor nära caféet som inte synts till sedan BO försvann, det kan vara något tips eller vittnesmål som tyder på att hon håller sig undan frivilligt, det kan vara något med fynden, t.ex. ett meddelande som lämnats på något av dem, det kan t.o.m. vara ett krav på lösensumma. Inget av detta kommer de att gå ut med. Det som står i massmedia är förmodligen bara hälften av vad de vet (och den biten missförstod journalisten, varefter det hela formulerades om till något helt annat på redaktionen och fick en missvisande rubrik på sätteriet).
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
fyfan vad sjukt om det har med pappans jobb att göra, Antagligen flera Gärningsmän isåfall pga av spridningen av spår samt inga spår kring moppen av våld.

Ja, det var en teori som jag kastade direkt som osannolik. Trodde förklaringen var en av de simplaste, det vill säga att det ligger ett känslobaserat eller sexuellt motiv bakom.

Fast det här kan förklara varför själva människorovet gått så felfritt till. Gärningsmännen är troligtvis proffs och vet hur de ska lyckas röja undan henne kvick. Nu är bara frågan vad deras plan är. Får hoppas de håller henne fången, så att hon är vid liv.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Baserat på att folk gör sånt. Baserat på att det existerar! Mycket människorov världen över! Mycket trafficking. Mycket sånt som börjar hända i Sverige nu skulle jag tro.

Människorov och trafficking betyder inte beställningsjobb. Det brukar ju mer vara något som sker mer opportunistiskt på ställen där en ung tjej enkelt kan spot:as ut att vara turist.
2015-06-12, 14:12
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Hur kan kapten inom den mekaniska divisionen på Skövde garnison vara en hög uppsatt tjänst?
Han är förmodligen bara officer i ett underrättelseförband? Körde han inte MC?
2015-06-12, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Om den vore obefintlig skulle man inte efterlysa henne internationellt, eller hur? För att veta att det chansen är obefintlig så måste man ha spår som tyder på att hon är kvar i landet, vilket man inte har, så vitt jag vet.

Det har fortfarande ingen större betydelse. Internationell efterlysning är bara en ren rutinåtgärd. Det kostar inte polisen något. Folk överreagerar och övertolkar ta mig fan allt här. Nyss satt alla och övertolkade kollegornas uppträdande i intervjuverna också. Folk är allmänt efterblivna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in