Citat:
Någon som haft tanken att det kan finnas en eller flera Fritzl liknande personer i Sverige? som kidnappar en ung tjej och förvarar henne i en källare/bunker som sin sexslav?
Om personen är samma som tog flickan för 20 år sedan borde han vara 50-60 år, bor säkert ensam på en gård eller i ett hus avsides från grannar. Troligtvis en enstöring med få kontakter. Vit man, 50+, enstöring, bor säkert högst 2 mil från kidnappningsplatsen. Kanske njuter han av att åka in till bygden och höra pratet.
Kolla efter ensamma män i denna ålder, i gårdar/hus i närområdet. Han får gärna ha en skåpbil eller liknande.
Om personen är samma som tog flickan för 20 år sedan borde han vara 50-60 år, bor säkert ensam på en gård eller i ett hus avsides från grannar. Troligtvis en enstöring med få kontakter. Vit man, 50+, enstöring, bor säkert högst 2 mil från kidnappningsplatsen. Kanske njuter han av att åka in till bygden och höra pratet.
Kolla efter ensamma män i denna ålder, i gårdar/hus i närområdet. Han får gärna ha en skåpbil eller liknande.
Ja det är en teori som diskuterats i tråden.
Inte alls omöjligt att det kan vara så, det är som sagt en välplanerad gärning och bevis har spridits för att förbrylla polisen som det verkar. Jag skrev det tidigare att om det är planerat så har ju någon haft tanken att ha henne under en längre tid och inte enbart knulla med henne en gång och sedan begå ett mord röja kroppen och allt vad det innebär.
jag tror mycket väl att det kan vara någon som håller henne som sexslav och personen som gjort detta kan mycket väl stämma in på din beskrivning. För att det rör sig om ett sexualbrott är den enda motivet som jag tycker verka rimligt i detta ärende.
Personen kan ju även hålla henne långt bort från orten, MEN personen som begått detta brott har definitivt lokalkännedom. Det som förbryllar mig dock är att LH inte jobbat särskilt länge på sitt arbete och om någon skuggat henne en längre tid så borde hon ha noterat detta tycker man.
Ja detta är skumt och man blir ju galen och vi ALLA behöver få ett svar!
Men det kan mycket väl vara så att vi aldrig kommer få ett svar precis som med helen försvinnandet.
Om det är så att hon hålls fången hos någon galning och blir utnyttjad av någon sjuk sadistisk människa så hoppas jag nästan att man istället hittar en kropp istället