2015-06-12, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutionaren
Jag befarar att Lisa och GM är lååååångt ifrån platsen. GM har haft (5?) dagar på sig att föra bort Lisa. Desstuom verkar detta planerat, alltså ligger GM många steg före polisen. Jag befarar att Lisa inte är vid liv

Japp, ingen chans att de hittar LH om hennes kropp inte blivit dumpad. Lever hon är hon LÅNGT ifrån en radie på 5 kilometer.
2015-06-12, 14:01
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Exakt pappan är INTE någon Carl Hamilton!
En vanlig person med relativt högt uppsatt tjänst inom försvarsmakten.
Det finns nog med stor sannolikhet ingen koppling emellan LH försvinnande och pappans yrke.

Hur kan kapten inom den mekaniska divisionen på Skövde garnison vara en hög uppsatt tjänst?
2015-06-12, 14:02
Medlem
Jag tycker langarteorin är värd att följa upp. Om det nu var så att hon nyttjade alkohol som hon inte fick hemifrån. Det skulle förklara varför hon väntade kvar till sist, varför hon var färdig att åka men inte gjorde det, varför hon skulle gå fram till/in i en främmande bil utan att fatta misstankar.

Men det förklarar inte de utspridda spåren.
2015-06-12, 14:02
Medlem
tobyges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
om man använder ex en MF 9280 DELTA så har man ingen som helst koll vad som körs över eftersom man troligtvis sitter i ett annat arbetsfordon
Det förekommer alltså en rad GPS styrda maskiner på lantbruken i dag

Precis som om någon skulle vara ute och skörda i dessa dagar, haha
2015-06-12, 14:03
Medlem
sneakydudes avatar
Undrar om det kan vara så jävligt att polisen förhört/intervjuat gm, men avfärdat honom som misstänkt. Det har ju hänt förr. Sen angående teknikern i gödselbassängen: Föremålet han har i handen lika gärna vara något verktyg/redskap för att känna sig fram, eller en skyddsmask. Inte fan går han runt i knähögt med skit och känner sig fram med händerna, och utan mask...
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Hmm, information om förvaring av dagskassa kan jag väl förstå, men att byta ut platsen man hänger nyckeln på till följd av intervjun är väl ingen stor grej? Men låt oss återigen anta att det är så det ligger till, att hon håller inne med information om verksamheten. Om hon kan hålla inne med något sådant kan hon lika gärna småljugit om något annat också. Men tycker vi lämnar det här då ryktet som sagt ännu inte är bekräftat.
Jag har jobbat i butik och jag skulle inte ha drömt om att nämna en sådan säkerhetsdetalj i TV. För polisen - givetvis. Men inte för TV. Aldrig. Inte en chans.

För TV har den intervjuade ingen som helst plikt att redovisa alla detaljer. Att hon håller inne med sådant (OM det nu är så) tyder för mig på att hon är ansvarsfull, inte att hon därmed även ljuger om annat mer väsentligt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Ifall hon hittas säg bakom ladan eller vad som helst i närheten. Hur förklarar det handsken och allt annat man hittat? När det inte finns några direkta spår i ladan och hundarna inte snappat upp något särskilt? Det som är konstigt.

Sen behöver hon inte alls som sagt vara särskilt långt borta och det hela behöver inte vara så överdrivet planerat eller komplicerat. Utan man kan helt enkelt ha letat på fel ställen eller för slarvigt.

Men som sagt, alla utspridda saker? Jag menar, var skulle man vara i fallet om inte allting funnits utspritt över hela området? Så mycket som är oklart och som vi antagligen aldrig lär få svar på - kropp eller ej.

Greven bara sa så att han hittat den i ladan
Medlem
Mohammedpoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
NEJ, pappan är inte spion eller jobbar åt SOG,MUST eller annan specialstyrka. Sådana personer går inte att hitta på eniro och ratsit. Glöm!
Där har du fel... går visst hitta vissa av sog och must killar på nätet.
Jag har hitta flera stycken jag har sökt upp
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Om de bekräftar såna uppgifter i media blir det panik och häxjakt, och det stör utredningen och förstör oskyldigas liv när de blir uthängda.
Fast i just det fallet var ju skadan redan skedd. Det var den uppgiften som öht fick oss och andra att kika på den man som sen blev totalt uthängd på nätet. Att polisen i onsdags dementerade att någon kund skulle ha varit besvärlig hade ingen som helst inverkan på uthängningen. Det var först igår när de rakt ut sa att den som hängts ut inte har ett dugg med fallet att göra som det avtog.
Bannlyst
Att interpol blir inkopplade idag lyfter min teori från igår en del. (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
jo. Då dom har en helt annan "offentlig" identitet och yrke. Så det är fullt möjligt.
Meningen med underrättelse är att du ska smälta in. som du själv förstår?
Sluta nu, det du säger stämmer inte för fem öre.
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
jo. Då dom har en helt annan "offentlig" identitet och yrke. Så det är fullt möjligt.
Meningen med underrättelse är att du ska smälta in. som du själv förstår?

Stämmer inte. Vet på egen hand att folk som jobbar för tex SOG i karlsborg har hemlig identitet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in